Blog peribadi seorang insan bernama ujang

Monday, December 20, 2010

Hisap Tetek Isteri




"Sesuai dibaca untuk kaum adam yang bergelar BAPA orait..tapi kalau yang nak bace juga sila la..hehe"

Hukum suami gemar menghisap payu dara isteri


Apakah hukum seorang suami gemar menghisap payu dara isteri sambil terminum susunya sewaktu melakukan hubungan seks. Ini kerana suami saya amat gemar melakukan perbuatan tersebut dan saya juga menikmatinya. Pada masa yang sama, saya menyusukan anak perempuan berusia 10 bulan.


JAWAPAN:


Persetubuhan antara seorang lelaki dan perempuan menjadi halal melalui pernikahan yang sah. Nikah yang sah menjadi portfolio untuk mengadakan persetubuhan. Islam menghalalkannya dengan nikah dan mengharamkannya bagi mereka yang tidak bernikah.

Melalui perkahwinan tertunailah segala keinginan seorang lelaki dan keinginan seorang wanita. Fitrah semulajadi manusia telah dilengkapkan dengan keinginan ini. Mereka yang hidup dengan menahan dan mengorbankan keinginan fitrah nafsunya berhadapan dengan pelbagai masalah di antaranya; psikologi yang terganggu, ketidakstabilan emosi, seterusnya membawa masalah dalam kehidupan seharian.

Dalam hal ini, Islam memberi ruang untuk seseorang itu menikmati keinginan nafsunya dengan izin syarak. Namun sebagai hamba yang diciptakan untuk mematuhi perintah Allah maka cara dan etika dalam mengadakan hubungan suami isteri perlu dijaga.

Ini kerana jimak juga dikira sebagai ibadat. Dalam surah al-Baqarah, Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud, Isteri-isteri kamu adalah sebagai kebun tanaman kamu, oleh itu datangilah kebun tanaman kamu menurut cara yang kamu sukai dan sediakanlah (amal-amal yang baik) untuk diri kamu dan bertakwalah kepada Allah serta ketahuilah sesungguhnya kamu akan menemui-Nya (pada hari akhirat kelak). Dan berilah khabar gembira (wahai Muhammad) kepada orang-orang yang beriman.

Dalam ayat ini Allah s.w.t. menggambarkan sebagai ladang atau kebun itu dengan tatacara yang beradab, walaupun ayat ini menyatakan datanglah kepada isteri-isteri kamu mengikut kamu suka.

Mengikut al-Raghib al-Asfahani, makna kebun itu adalah tempat kamu menanam benih zuriat kamu.

Al-Jauhariy menegaskan bahawa “kebun dalam ayat ini adalah satu perumpamaan” manakala Ibn Abbas r.a. berpendapat: “siramlah tanaman kamu di mana ia boleh tumbuh”.

Allah memberikan kebebasan bagi suami isteri untuk menikmati jimak sesuai dengan kaedah dan cara yang dianggap sesuai menurut syarak. Maksudnya memenuhi kepuasan nafsu dengan tidak melampaui nilai dan adab.

Namun begitu, Islam juga menggariskan batas-batas jimak tersebut, seperti dilarang menjimak isteri ketika haid atau nifas, dilarang menjimak dubur isteri dan lain-lain.

Mengenai persoalan terminum susu isteri ketika bersetubuh sama ada secara sengaja atau sebaliknya. Harus menghisap payu dara isteri ketika berjimak, tetapi jika isteri dalam tempoh menyusukan anak adalah lebih baik tidak menghisapnya sampai terminum susu dari tubuh isteri.

Ini kerana mungkin mulut si suami boleh membawa kuman dan anak yang menghisap susu itu boleh terdedah kepada sebarang jangkitan kuman.

Perkara yang kedua ialah susu itu hak si anak dan bukan hak si suami. Walaupun dengan meminum susu si isteri tidak menjadikan lelaki itu bapa susuan.

Sekiranya perbuatan suami itu membawa mudarat kepada bayi dengan jangkitan kuman atau susu berkurangan, maka hukumnya haram.


sumber dari intim.wordpress.com



p/s : malu aku nak bace...hihi



60 Comments
Comments

60 comments:

IMANSHAH said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam

wowowo

tak menahan gambo tu

THE LEKAT LEKIT STORY said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

info yg berguna.. tapi tajuk dia Hot sikit

Along Tapa said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku pernah tanya soklan ni masa kat skola agama dulu...ustad aku jawab, tak salah kalo laki minum susu isteri...sebab secara total benda tu hak suami...tapi tak digalakkan sebab kalo dah laki pegi hentam susu tu, abis baby tu nak bagi minum apa??

tu yang jadik budak2 skang ni minum susu penuh DHA tu...

Gorengbaek - Hello Malaysia!!!apa sudah jadik??

Hangit habis dah - Kali ni giliran sok kabor online pulak..

deqdeq said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tajuk mmg gempak...hahahah...hanya utk ,mereka yang dah berkahwin saja...

sekamar rindu said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam...


hehehhee..tajuk dia tangkap maut ni..:)

mR.sYaH said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wow.. gmbr tu 'panas' ngat... hehe.. oo.. bru tahu.. thanks for info jang..

Amirrah Zawani said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kalo suami minum susu isteri sampai kenyang, hukumnya haram.. boleh jatuh talak.. kalo x salah lah.. igt2 lupa..

YanaMIB said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sedap ke susu badan?lalala~ =P

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

imanshah - dah tutup dh yg tak patut..hehe

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lekatlekit - tajuk jer..hehe

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

along tapa - tol gak tue

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

deqde - hihi..btol2

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sekamar rindu - utk info sbnrnya

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mrsyah- no prob

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

amirrah - tak pasti..hee

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yana - rase milo ais

Aku Ibu Muda said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bagus info ni, let ppl know apa hukumnya :)

Dunia AkuIbuMuda dan Ragam Keluarga Inchik Moza

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku ibu muda - ops..sang ibu dah bace..hehe

Aku Ibu Muda said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terbaca...muahaha

Dunia AkuIbuMuda dan Ragam Keluarga Inchik Moza

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ibumuda - dh kawin takper..hee

shahjiehan said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kenyang ke?

cik Ladies said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wahaha .. malu nk baca *shy .. ;P

saiaAriEma said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pejam mata smbil baca.huhu..malu2..

NadiRah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

oh..tajuk ni yang buat pakcikmakcik cari teknik hisap susu tu..wahaha!!!
malu3!!
tak sangka tercakap bende lucah tu...kih3

farhaniza azman said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

erk......takutnye bace mende ni. meremang bulu2 ku sekalian... haa... habislah otak aku!!!

||aLeaSaRa|| said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

teringat kes seorg selebriti lelaki yg mmg otai dan berkawin dgn selebriti yg mmg cun melecun...gara2 terminum susu isteri terus diorg bercerai..rasanya korg tau kan sapa?woishhh tak mau mengumpat nak lari dulu yehaaa....

Solihin Zubir said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tajuk 18sx..
isi islamik.. haha.. nice! taktik tarik pembaca... bagus2.. haha..

AkuMuzikFilem said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mujur harus kegemaran aku ni. jgn jatuh haram dah la

AkuMuzikFilem said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mujur harus kegemaran aku ni. jgn jatuh haram dah la

A.s.t.i.n.a said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nanti saya sampaikan pesan ini :)

qasehraihan said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sapa ckp xsedap???hahahaha..tp gmbr tu memalukan ckitla der

Zulfikar Hazri said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hukum jatuh jadi anak susuan adalah : bayi lelaki berumur 2 tahun kebawah minum susu badan sahaja, sehingga kenyang 3 kali, maka jadilah ia anak susuan,...

bab jatuh talak suami minum susu ibu tu semua mengarut.. salah tafsir hukum.. sebab suami tu bukan bayi umur 2 tahun kebawah, suami itu dah melantak nasik kandar ngan petai masa makan tengahri, dan lelaki itu tak kenyang pun hanya dengan minum susu ibu itu.. hukum ni dah lama diperbetulkan dah.. Ulamak arab dan beratus tahun pun bincang..Ustaz Malaysia je yg syok sendiri lebih2 :) Peace..No heart feeling ye :)

rtrice said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates
This comment has been removed by a blog administrator.
Dawa said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

disebabkan aku dah kawin, jd aku layak membacanya. haha

Encik Blogger said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehe.. malu malu... cewah~

sicomot-comel said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

membaca sambil tutup mate ~,~

hahahhaa

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

first time sampai sini..saja nak jenguk sapa ujang sbb cam pemes gitu..entri kamu semua sungguh panas eaa..

Azroy Bin Kassim said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bagus info ni. Gua pun pernah tanpa rasa malu bertanya pada ustaz gua masa dalam klas pasal isu ni. sama seperti info di atas. dan syarat² untuk menjadi biu susuan adalh bayi di bawah umur 2 tahun.

btulkan gua jika salah.

Ayie said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wow.. gambar tuh memang mantop.. hahaha

Miss A said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Entry ni best.banyak info.Thanks :)

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kalau tak kawin lagi,.terbaca cam ner,.huah,..huah,.ni nak kawin nie,.ahhaha

jeRza said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

errr . abg mamat khalid maharaja lawak kate " saya ni innocent :D "

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wehh ko dah boleh buat kt yana.. ko kn da kawenn.. wakakaka... :p
jgn mrh jang.. gurau garau jew.. hakhakhak..

ain dzaya said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mampu klip!klip! je disini..

alif haris said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jgn smpai habis susu dihisapnye sudah ler .. hehehe~

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam,
gambar tu tak sesuai walaupun artikel yang baik.
mata wajib dijaga.
teguran dari seorang insan.

Zara Imtinan زارا اِمْتِنَان said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

xde gmbr pn xpe.
nak ada gmbr plu ikut ciri yg dibolehkn.

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nak dipujuk2 rayu, nak main2 apa lagi…Peduli apa! Kalau dah keras terus tutuh sajalah..hentam cukup2..perempuan sekarang ni suka kangkang puki bagi orang lain tutuh walau pun dah ada laki..lepastu dg bangga pulak cerita batang pelir lakinya keciklah,pendeklah, tak puaslah..aku dah bertahun2 bawa teksi diLembah Klang, macam2 maklumt aku dapat..berlaku depan mata..hantar & ambil mereka dari tempat itu..ada yg dg ikhlas mengadu kecurangan mereka kpd aku..yg syoknya, pasal sesama rakan sekerja bercinta & terus kangkang..suami dirumh???..kebanyakannya bekerja dipejabat..terutama pejabat kerajaan..tutuh dlm pejabat pulak tu..minta izin dg suami kononya ada meetinglah, overtimelah…tapi pergi kangkang...

Sampai bila2 aku tak kan percaya pd perempuan zaman sekarang kecuali ibuku tersayang dan arwah isteriku yg setia!.. walau yg bertudung atau tak bertudung semua sama..pembohong! bertopeng…yg bertudung tu,amboi, bersopan ketika turun dari rumah..bila dah terlindung……..? berdasarkan pengalaman pakcik tua ni, tak perlu cerita lebih lanjutlah bagaimana perbuatan datin2, para2 isteri ahli2 perniagaan yg selalu keluar negara…berlaku depan mata aku situa pakcik drebar teksi ni…pernah beberapa kali terjadi dlm teksi aku ketika aku sedang memandu…aku hentikan teksi dan halau turun…cihhhh..

Tapi ini tentu ada orang yg akan berkata tak semua pakcik!.. Ya memang tak semua..tapi bagi aku, aku akan kata kesemua M(mim lam alif ya wau!)…piirrraaahhhhh..semua karut!!! Jika ada org yg nak marah silakan….

jerming said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Namun begitu, Islam juga menggariskan batas-batas jimak tersebut, seperti dilarang menjimak isteri ketika haid atau nifas, dilarang menjimak dubur isteri dan lain-lain.

DAN LAIN-LAIN TU APA.... SAHABAT

budakpendiam91 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates
This comment has been removed by a blog administrator.
obat jantung koroner said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates
This comment has been removed by a blog administrator.
dakoris said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hot btul tajuk entry ni huhu

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Isap la susu seri
0173086003
0136933452

Irma A.Wahid said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tajuk kemain tumpuan utama gitu..hehe..good info

Buatbest said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

HEHE..tajuk memang tak tahan beb..HEHE..~

potia casadelarossa said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tak menahan si pengomen2 kat topik ni ekekekek...

careno said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

habis baca mulut otometik tersenyum... muahaha...

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

UNTUNG jadi lelaki......dapat MENETEK sampai ke tua...hihihi.....

dearly kate said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha..malu2 baca. selalu susu ibu tak cukup asik berebut dengan bapa nya jee..

Kenari Putih said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Bagus tu utk rujukan, tapi gambar memang meletop tu, hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terbaru