Hisap Tetek Isteri




"Sesuai dibaca untuk kaum adam yang bergelar BAPA orait..tapi kalau yang nak bace juga sila la..hehe"

Hukum suami gemar menghisap payu dara isteri


Apakah hukum seorang suami gemar menghisap payu dara isteri sambil terminum susunya sewaktu melakukan hubungan seks. Ini kerana suami saya amat gemar melakukan perbuatan tersebut dan saya juga menikmatinya. Pada masa yang sama, saya menyusukan anak perempuan berusia 10 bulan.


JAWAPAN:


Persetubuhan antara seorang lelaki dan perempuan menjadi halal melalui pernikahan yang sah. Nikah yang sah menjadi portfolio untuk mengadakan persetubuhan. Islam menghalalkannya dengan nikah dan mengharamkannya bagi mereka yang tidak bernikah.

Melalui perkahwinan tertunailah segala keinginan seorang lelaki dan keinginan seorang wanita. Fitrah semulajadi manusia telah dilengkapkan dengan keinginan ini. Mereka yang hidup dengan menahan dan mengorbankan keinginan fitrah nafsunya berhadapan dengan pelbagai masalah di antaranya; psikologi yang terganggu, ketidakstabilan emosi, seterusnya membawa masalah dalam kehidupan seharian.

Dalam hal ini, Islam memberi ruang untuk seseorang itu menikmati keinginan nafsunya dengan izin syarak. Namun sebagai hamba yang diciptakan untuk mematuhi perintah Allah maka cara dan etika dalam mengadakan hubungan suami isteri perlu dijaga.

Ini kerana jimak juga dikira sebagai ibadat. Dalam surah al-Baqarah, Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud, Isteri-isteri kamu adalah sebagai kebun tanaman kamu, oleh itu datangilah kebun tanaman kamu menurut cara yang kamu sukai dan sediakanlah (amal-amal yang baik) untuk diri kamu dan bertakwalah kepada Allah serta ketahuilah sesungguhnya kamu akan menemui-Nya (pada hari akhirat kelak). Dan berilah khabar gembira (wahai Muhammad) kepada orang-orang yang beriman.

Dalam ayat ini Allah s.w.t. menggambarkan sebagai ladang atau kebun itu dengan tatacara yang beradab, walaupun ayat ini menyatakan datanglah kepada isteri-isteri kamu mengikut kamu suka.

Mengikut al-Raghib al-Asfahani, makna kebun itu adalah tempat kamu menanam benih zuriat kamu.

Al-Jauhariy menegaskan bahawa “kebun dalam ayat ini adalah satu perumpamaan” manakala Ibn Abbas r.a. berpendapat: “siramlah tanaman kamu di mana ia boleh tumbuh”.

Allah memberikan kebebasan bagi suami isteri untuk menikmati jimak sesuai dengan kaedah dan cara yang dianggap sesuai menurut syarak. Maksudnya memenuhi kepuasan nafsu dengan tidak melampaui nilai dan adab.

Namun begitu, Islam juga menggariskan batas-batas jimak tersebut, seperti dilarang menjimak isteri ketika haid atau nifas, dilarang menjimak dubur isteri dan lain-lain.

Mengenai persoalan terminum susu isteri ketika bersetubuh sama ada secara sengaja atau sebaliknya. Harus menghisap payu dara isteri ketika berjimak, tetapi jika isteri dalam tempoh menyusukan anak adalah lebih baik tidak menghisapnya sampai terminum susu dari tubuh isteri.

Ini kerana mungkin mulut si suami boleh membawa kuman dan anak yang menghisap susu itu boleh terdedah kepada sebarang jangkitan kuman.

Perkara yang kedua ialah susu itu hak si anak dan bukan hak si suami. Walaupun dengan meminum susu si isteri tidak menjadikan lelaki itu bapa susuan.

Sekiranya perbuatan suami itu membawa mudarat kepada bayi dengan jangkitan kuman atau susu berkurangan, maka hukumnya haram.


sumber dari intim.wordpress.com



p/s : malu aku nak bace...hihi



{ 62 comments.. read them below or add one }

IMANSHAH IMANSHAH December 20, 2010 at 10:22 PM
salam

wowowo

tak menahan gambo tu
THE LEKAT LEKIT STORY THE LEKAT LEKIT STORY December 20, 2010 at 10:29 PM
info yg berguna.. tapi tajuk dia Hot sikit
Along Tapa Along Tapa December 20, 2010 at 10:45 PM
aku pernah tanya soklan ni masa kat skola agama dulu...ustad aku jawab, tak salah kalo laki minum susu isteri...sebab secara total benda tu hak suami...tapi tak digalakkan sebab kalo dah laki pegi hentam susu tu, abis baby tu nak bagi minum apa??

tu yang jadik budak2 skang ni minum susu penuh DHA tu...

Gorengbaek - Hello Malaysia!!!apa sudah jadik??

Hangit habis dah - Kali ni giliran sok kabor online pulak..
deqdeq deqdeq December 20, 2010 at 11:15 PM
tajuk mmg gempak...hahahah...hanya utk ,mereka yang dah berkahwin saja...
sekamar rindu sekamar rindu December 20, 2010 at 11:28 PM
salam...


hehehhee..tajuk dia tangkap maut ni..:)
mR.sYaH mR.sYaH December 21, 2010 at 12:21 AM
wow.. gmbr tu 'panas' ngat... hehe.. oo.. bru tahu.. thanks for info jang..
Amirrah Zawani Amirrah Zawani December 21, 2010 at 2:31 AM
kalo suami minum susu isteri sampai kenyang, hukumnya haram.. boleh jatuh talak.. kalo x salah lah.. igt2 lupa..
YanaMIB YanaMIB December 21, 2010 at 8:53 AM
sedap ke susu badan?lalala~ =P
Ujang9897 Ujang9897 December 21, 2010 at 9:29 AM
imanshah - dah tutup dh yg tak patut..hehe
Ujang9897 Ujang9897 December 21, 2010 at 9:31 AM
sekamar rindu - utk info sbnrnya
Ujang9897 Ujang9897 December 21, 2010 at 10:23 AM
aku ibu muda - ops..sang ibu dah bace..hehe
Ujang9897 Ujang9897 December 21, 2010 at 4:21 PM
ibumuda - dh kawin takper..hee
cik Ladies cik Ladies January 13, 2011 at 10:17 PM
wahaha .. malu nk baca *shy .. ;P
saiaAriEma saiaAriEma January 14, 2011 at 3:46 PM
pejam mata smbil baca.huhu..malu2..
NadiRah NadiRah January 17, 2011 at 9:04 AM
oh..tajuk ni yang buat pakcikmakcik cari teknik hisap susu tu..wahaha!!!
malu3!!
tak sangka tercakap bende lucah tu...kih3
farhaniza azman farhaniza azman January 31, 2011 at 4:49 PM
erk......takutnye bace mende ni. meremang bulu2 ku sekalian... haa... habislah otak aku!!!
||aLeaSaRa|| ||aLeaSaRa|| February 4, 2011 at 2:29 PM
teringat kes seorg selebriti lelaki yg mmg otai dan berkawin dgn selebriti yg mmg cun melecun...gara2 terminum susu isteri terus diorg bercerai..rasanya korg tau kan sapa?woishhh tak mau mengumpat nak lari dulu yehaaa....
Solihin Zubir Solihin Zubir February 5, 2011 at 4:11 AM
tajuk 18sx..
isi islamik.. haha.. nice! taktik tarik pembaca... bagus2.. haha..
AkuMuzikFilem AkuMuzikFilem February 7, 2011 at 6:09 PM
Mujur harus kegemaran aku ni. jgn jatuh haram dah la
AkuMuzikFilem AkuMuzikFilem February 7, 2011 at 6:09 PM
Mujur harus kegemaran aku ni. jgn jatuh haram dah la
A.s.t.i.n.a A.s.t.i.n.a February 10, 2011 at 7:48 AM
nanti saya sampaikan pesan ini :)
qasehraihan qasehraihan February 10, 2011 at 11:28 AM
sapa ckp xsedap???hahahaha..tp gmbr tu memalukan ckitla der
Zulfikar Hazri Zulfikar Hazri February 15, 2011 at 7:50 AM
hukum jatuh jadi anak susuan adalah : bayi lelaki berumur 2 tahun kebawah minum susu badan sahaja, sehingga kenyang 3 kali, maka jadilah ia anak susuan,...

bab jatuh talak suami minum susu ibu tu semua mengarut.. salah tafsir hukum.. sebab suami tu bukan bayi umur 2 tahun kebawah, suami itu dah melantak nasik kandar ngan petai masa makan tengahri, dan lelaki itu tak kenyang pun hanya dengan minum susu ibu itu.. hukum ni dah lama diperbetulkan dah.. Ulamak arab dan beratus tahun pun bincang..Ustaz Malaysia je yg syok sendiri lebih2 :) Peace..No heart feeling ye :)
rtrice rtrice February 23, 2011 at 4:21 PM
This comment has been removed by a blog administrator.
Dawa Dawa February 25, 2011 at 3:34 PM
disebabkan aku dah kawin, jd aku layak membacanya. haha
sicomot-comel sicomot-comel March 1, 2011 at 7:04 PM
membaca sambil tutup mate ~,~

hahahhaa
Rina AVAIL a.k.a cik betty Rina AVAIL a.k.a cik betty March 2, 2011 at 4:36 PM
first time sampai sini..saja nak jenguk sapa ujang sbb cam pemes gitu..entri kamu semua sungguh panas eaa..
Azroy Bin Kassim Azroy Bin Kassim March 9, 2011 at 11:30 AM
bagus info ni. Gua pun pernah tanpa rasa malu bertanya pada ustaz gua masa dalam klas pasal isu ni. sama seperti info di atas. dan syarat² untuk menjadi biu susuan adalh bayi di bawah umur 2 tahun.

btulkan gua jika salah.
Ayie Ayie April 13, 2011 at 10:54 PM
wow.. gambar tuh memang mantop.. hahaha
Miss A Miss A April 25, 2011 at 4:12 PM
Entry ni best.banyak info.Thanks :)
AnonymousAnonymous May 6, 2011 at 11:04 AM
kalau tak kawin lagi,.terbaca cam ner,.huah,..huah,.ni nak kawin nie,.ahhaha
jeRza jeRza May 14, 2011 at 10:02 PM
errr . abg mamat khalid maharaja lawak kate " saya ni innocent :D "
AnonymousAnonymous May 15, 2011 at 12:36 AM
wehh ko dah boleh buat kt yana.. ko kn da kawenn.. wakakaka... :p
jgn mrh jang.. gurau garau jew.. hakhakhak..
ain dzaya ain dzaya May 18, 2011 at 11:39 PM
mampu klip!klip! je disini..
alif haris alif haris June 11, 2011 at 3:31 AM
jgn smpai habis susu dihisapnye sudah ler .. hehehe~
AnonymousAnonymous June 11, 2011 at 10:12 PM
salam,
gambar tu tak sesuai walaupun artikel yang baik.
mata wajib dijaga.
teguran dari seorang insan.
Zara Imtinan زارا اِمْتِنَان Zara Imtinan زارا اِمْتِنَان June 11, 2011 at 10:16 PM
xde gmbr pn xpe.
nak ada gmbr plu ikut ciri yg dibolehkn.
AnonymousAnonymous July 1, 2011 at 1:13 PM
Nak dipujuk2 rayu, nak main2 apa lagi…Peduli apa! Kalau dah keras terus tutuh sajalah..hentam cukup2..perempuan sekarang ni suka kangkang puki bagi orang lain tutuh walau pun dah ada laki..lepastu dg bangga pulak cerita batang pelir lakinya keciklah,pendeklah, tak puaslah..aku dah bertahun2 bawa teksi diLembah Klang, macam2 maklumt aku dapat..berlaku depan mata..hantar & ambil mereka dari tempat itu..ada yg dg ikhlas mengadu kecurangan mereka kpd aku..yg syoknya, pasal sesama rakan sekerja bercinta & terus kangkang..suami dirumh???..kebanyakannya bekerja dipejabat..terutama pejabat kerajaan..tutuh dlm pejabat pulak tu..minta izin dg suami kononya ada meetinglah, overtimelah…tapi pergi kangkang...

Sampai bila2 aku tak kan percaya pd perempuan zaman sekarang kecuali ibuku tersayang dan arwah isteriku yg setia!.. walau yg bertudung atau tak bertudung semua sama..pembohong! bertopeng…yg bertudung tu,amboi, bersopan ketika turun dari rumah..bila dah terlindung……..? berdasarkan pengalaman pakcik tua ni, tak perlu cerita lebih lanjutlah bagaimana perbuatan datin2, para2 isteri ahli2 perniagaan yg selalu keluar negara…berlaku depan mata aku situa pakcik drebar teksi ni…pernah beberapa kali terjadi dlm teksi aku ketika aku sedang memandu…aku hentikan teksi dan halau turun…cihhhh..

Tapi ini tentu ada orang yg akan berkata tak semua pakcik!.. Ya memang tak semua..tapi bagi aku, aku akan kata kesemua M(mim lam alif ya wau!)…piirrraaahhhhh..semua karut!!! Jika ada org yg nak marah silakan….
jerming jerming November 5, 2011 at 10:07 PM
Namun begitu, Islam juga menggariskan batas-batas jimak tersebut, seperti dilarang menjimak isteri ketika haid atau nifas, dilarang menjimak dubur isteri dan lain-lain.

DAN LAIN-LAIN TU APA.... SAHABAT
budakpendiam91 budakpendiam91 February 9, 2012 at 3:47 AM
This comment has been removed by a blog administrator.
obat jantung koroner obat jantung koroner February 12, 2012 at 9:57 PM
This comment has been removed by a blog administrator.
dakoris dakoris June 26, 2012 at 10:58 AM
hot btul tajuk entry ni huhu
AnonymousAnonymous October 13, 2012 at 1:49 AM
Isap la susu seri
0173086003
0136933452
Irma A.Wahid Irma A.Wahid November 5, 2012 at 1:37 PM
tajuk kemain tumpuan utama gitu..hehe..good info
Buatbest Buatbest December 8, 2012 at 2:37 AM
HEHE..tajuk memang tak tahan beb..HEHE..~
potia casadelarossa potia casadelarossa December 28, 2012 at 4:29 AM
tak menahan si pengomen2 kat topik ni ekekekek...
careno careno April 24, 2013 at 3:29 PM
habis baca mulut otometik tersenyum... muahaha...
AnonymousAnonymous September 6, 2013 at 12:33 PM
UNTUNG jadi lelaki......dapat MENETEK sampai ke tua...hihihi.....
dearly kate dearly kate October 16, 2013 at 7:32 PM
haha..malu2 baca. selalu susu ibu tak cukup asik berebut dengan bapa nya jee..
Kenari Putih Kenari Putih November 11, 2013 at 11:41 PM
Bagus tu utk rujukan, tapi gambar memang meletop tu, hahaha
AnonymousAnonymous September 15, 2015 at 10:38 PM
hukum nya haram isap tetek jika bkn isteri anda.....hahaha