Blog peribadi seorang insan bernama ujang

Thursday, January 13, 2011

Beromen Cara Islam(18sx)


Berikut adalah pesanan-pesanan yang berguna buat wanita sebagai isteri, yang berkaitan dengan hal bersulit-sulit dengan suaminya. Ianya dikumpulkan dari punca lisan dan pembacaan:


1. Bertenang Ketika Memulakan Jima


Apabila suami mahu menusukkan zakarnya kedalam faraj isteri, bertenanglah dan sama-samalah dengan suami membaca Bismillah.Ketenangan ini penting bagi penghayatan rasa, dan InsyaAllahisteri akan merasa lebih nikmat dan mudah mencapai kepuasan.Rasulullah s. a. w. sendiri berpesan kepada isteri-isterinya agar bertenang ketika itu. Menurut riwayat Al-Khatib danUmmu Salmah, Rasulullah menutup kepalanya, dan membisikkankepada isterinya engkau dengan tenang.


2. Menghisap Lidah Tanda Menyerah Sepenuhnya


Dari riwayat Abu Daud: Sesungguhnya Rasulullah s. a. w. adamencium Siti Aisyah serta menghisap lisannya (lidahnya). Bukansaja menghisap lidah itu sunat dilakukan ketika berlangsungnyajimak kerana mengikut cara Rasulullah s. a. w., kernalah iajuga akan membantu suami agar tahan jimak dan menghebatkan kenikmatan pada wanita kerana bersatunya nafas, kenikmatanyang dirasa itu berganda hebatnya berbanding jika tidakdilakukan hisapan lidah, malah ia juga adalah tanda bahawaisteri menyerahkan jiwanya dan raganya untuk dijima olehsuaminya. Untuk melakukan ini eloklah isteri menjaga kebersihanmulutnya, begitu jugalah bagi pihak suami.


3. Paling Selesa Berada Di Bawah


Posisi jimak yang terbaik ialah suami berada di atas isteridalam keadaan terlangkup sedang isteri pula terlentang di bawahsuami bagaikan hamparan. Sebuah hadis ada menyebut ertinya: “Anakitu milik yang menjadi hamparan (wanita)”. Posisi inilah yangpaling merehatkan isteri, dan membolehkan isteri menumpukanperhatian kepada rasa kenikmatan. Sekiranya alat kelamin suamiitu besar pun, posisi inilah yang terbaik bagi menampungnya, keranapeha boleh dihamparkan selebar mungkin.


4. Seburuk-buruk Kedudukan Berjima


Posisi jima yang dianggap paling buruk dan segi kesihatan ialahkeadaan dimana isteri berada di atas suami dalam keadaan terlentangsementara suaminya juga baring terlentang. Dengan posisi ini suamiakan memasukkan zakarnya dari arah punggung isterinya. Dan segikesihatan ini dianggap bahaya kerana mani tidak boleh keluar habisdan boleh menyebabkan kerosakan alat kelamin dan boleh mengakibatkan suami mati pucuk juga oleh perubatan moden.


5. Cara Mendapat Anak


Ada petua yang mengatakan bahawa untuk membolehkan isteri mudah hamil, sebelum jima perlulah digeletek dahulu (dirangsang) purananya(kelentit).Dari sudut seksologi moden, perkara ini dianggap karut dan tiada kenamengena dengan kehamilan. Penulis juga bersetuju dengan pendapat modenini, dan berpendapat bahawa rangsangan purana itu lebih bermaknasekiranya suami mahu membangkitkan keghairahan yang tinggi padaisterinya dan salah satu dari jalan memuaskan isteri, dan dari segianak, cara itu lebih memungkinkan isteri mendapat anak lelaki, danini dipersetujui juga oleh perubatan moden.


6. Jima Yang Puas Mengawet Wajah


Menurut Mantak Chia dalam Taoist Secnets of Healing~Banyak bukti yang menunjukkan kaitan antara aktiviti seksual yang harmoni dan awet muda.Seks yang mesra membangkitkan pengeluaran hormon yang bemutu tinggi.Kehadiran hormon-hormon ini di dalam darah impaknya melambatkan prosesmenjadi tua. Jika diperhatikan, wanita yang berkahwin adalah lebih berseri-seri rupanya berbanding dengan wanita yang masih umurnya serupa tetapi belum berkahwin. Pada pendapat penulis, inilah tanda bahawa wanita-wanita yang berkahwin rasa puas dalam berkongsi cinta, dan jiwanya rasa terisi, gembira dan tenang.


7. Mengemut Ketika Buang Air Kecil


Bila buang air kecil, kemutkan faraj agar air kencing tertahan, kemudian lepaskan, ulangi 10 kali sekurang-kurangnya dengan pantas.Dalam masa yang sama, tarik otot-otot perut. Ini menolong mengawal pundi-pundi kencing yang lemah, menguatkan otot-otot kemaluan dan mempertingkatkan tenaga jima


8. Menyusukan Anak Menyempitkan Faraj


Menurut Dr. Edwin Flatto, terdapat hubungan fisiologikal antara payudara dan otot-otot faraj. Wanita yang menyusukan anak bukansaja kurang kemungkinan diserang barah buah dada dan barah rahim,tetapi setiap kali dia menyusukan anak dengan payudaranya, otot faraj akan menguncup. Ini menolong otot faraj untuk kembali mengecil dan tegang seperti sebelum melahirkan.SELAMAT MENCUBA DAN BERIKHTIAR

Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau berjangka panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin.Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.

Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila jima’.Batang zakar harus sentiasa panas.

Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu. Usah amalkan makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.

Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar.
Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.

Jangan hembus nafas ketika minum, tahani nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jima’.

Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudianbaharulah minum air.

Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.

Jangan makan nasi sejuk, panaskan dahulu.

Kurangkan dari memakan Pisang Embun.

Elakkan minum air selepas jan 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan. Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar. Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik.

Jangan amalkan melancap kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.

Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.

Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima’ lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.

Jangan jima’ di dalam air.

Jangan terus minum air selepas jima’, rehat dahulu 15 minit.

Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.

Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.

Jangan jima’ isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.

Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar jadi ngilu dan kurang bertenaga.

Petua lebih tua dari Ilmu !!!

Amik dari google


P/S : Aku buat simpanan untuk bacaan akan datang



39 Comments
Comments

39 comments:

cik Ladies said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

da baca .. thank u berkongsi ilmu :)

Amira Naddia said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

byk pntang larang utk laki je...ompuan pn nk! haha

aNNa maRdHiaH said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha ...

Nur Mudrikah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

opsss... dah terbaca..haha

Ain Asrar said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya tak kawin lagi..toin toin toin :D

JUNKO-EL-HIDA said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Lawak gila la kamu nie said..hahahaha..Saya sendiri tidak terfikir nak keluarkan post sebegini..Copy info kat novel permata yang hilang eh?..huhuhu..

deqdeq said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

simpan ilmu ni berguna sgt tuk masa depan....

IMANSHAH said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Roman jom..wahaha

p/s.aku bukan gay!!

Azie Azra said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

baca tajuk je.bwh2 xleh.otak blom 18.ngee

Haa Fakihah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ade yg xtau b4 dis, sy dh tau skrg. :D hehe.

Burp said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice one ujang! hahaha!

arep_lockermonth said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

im bujang lagi! huahaha :P tp dah boleh bace umo dah 20!

arep_lockermonth said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

im bujang lagi! huahaha :P tp dah boleh bace umo dah 20!

athifah saidi said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya bujang. taknak baca.ekeke

Syida Zainordin said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

asal aku bsemngat je baca entri kau neh? choii

Keyrill Eduardo Willeyhem said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

thnks coz bagitau... heheehhehe! :)

alexa yussida said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

erk..saya baca balik bila dah nak kawen ok? ^^,

Iela Fazielah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

good info! thanks kongsi ilmu...

d_tieah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Aiyooo..
Nasib baik dah 18 tahun ke atas..

BRO_MONDAY said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ujang : FUTJOB lah...eh silap, gud job lah geng, tengkiu sudi share info terbaik camni...ai laik dis!!! memam agak lucassss, tapi x pe lasss janji terbaik...koh koh koh

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "^ SaMaN TRaFiK ^"

atie said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

speechless..hehe..

nora said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kumpul ilmu nampak

mummyzara said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha saya suka bab menyusukan anak tu. sebab saya still BF anak saya even saya dah nak bersalin bulan bulan ^_^

Aku Ibu Muda said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

gud point! byk lg kena improve ni even anak dah dua...hihiii

niesz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehe..ley la praktikkn lps kawen nnti..thanx tuk info nie..sunnah nabi rupe nye ek..br niesz tau.. :)

YanaMIB said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

entry org bakal hilang teruna mmg gini eh? lalala..ding dong~ =P

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

YanaMIB tu pon da tak tahan kan?
Hehe,,

lalink7 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

speechless pulak lepas baca satu persatu...

risau nie kang ade pulak budak2 baca nak try buat pulak..haihh...internet dunia tanpa smpadan..bahayoo....

Gula-gula hati said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Naseb baek dah cukup umur..hihi...

[ apexogamy ] said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

gile tenang bro nie.haha

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

topik panas sungguh. sure traffic naik. hahaa.

banyak betul petua. simpan untuk akak dgn abang boleh nehh. hahaa.

AkuMuzikFilem said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dah dapat anak pun. haha

sicomot-comel said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

YanaMIB..

hahahhaa..
lawak la komen akk..

agaknya gituh la kot..
hoho..
tak lame dah tu..haha

bX-3pf94i Informasi tambahan blogID: 1107780391592196833 host: www.blogger.com postID: 9042868188235193733 uri: /comment.do said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

setelah membaca terasa bermanfaat terima kasih

Chenal said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Entri ni NORMAL
Normal bagi yg nak jadi LAKI ORANG! kasi semangat sket..warm up sket! nampak sket seri pengantin~

BulanBintang said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku dah kawen...aku mmg dah try semua ni mmg sedap der..hahaha

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

entry ni ok tp tajuk cam x sesuwei je..kasi la tajuk hok molek ckit ujg

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wow! Xley mlncap la....xpe nt aq try men bohsia2 kt uma merah lak

fazurahan affelay said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

x boleh makan kepak x best lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terbaru