Beromen Cara Islam(18sx)


Berikut adalah pesanan-pesanan yang berguna buat wanita sebagai isteri, yang berkaitan dengan hal bersulit-sulit dengan suaminya. Ianya dikumpulkan dari punca lisan dan pembacaan:


1. Bertenang Ketika Memulakan Jima


Apabila suami mahu menusukkan zakarnya kedalam faraj isteri, bertenanglah dan sama-samalah dengan suami membaca Bismillah.Ketenangan ini penting bagi penghayatan rasa, dan InsyaAllahisteri akan merasa lebih nikmat dan mudah mencapai kepuasan.Rasulullah s. a. w. sendiri berpesan kepada isteri-isterinya agar bertenang ketika itu. Menurut riwayat Al-Khatib danUmmu Salmah, Rasulullah menutup kepalanya, dan membisikkankepada isterinya engkau dengan tenang.


2. Menghisap Lidah Tanda Menyerah Sepenuhnya


Dari riwayat Abu Daud: Sesungguhnya Rasulullah s. a. w. adamencium Siti Aisyah serta menghisap lisannya (lidahnya). Bukansaja menghisap lidah itu sunat dilakukan ketika berlangsungnyajimak kerana mengikut cara Rasulullah s. a. w., kernalah iajuga akan membantu suami agar tahan jimak dan menghebatkan kenikmatan pada wanita kerana bersatunya nafas, kenikmatanyang dirasa itu berganda hebatnya berbanding jika tidakdilakukan hisapan lidah, malah ia juga adalah tanda bahawaisteri menyerahkan jiwanya dan raganya untuk dijima olehsuaminya. Untuk melakukan ini eloklah isteri menjaga kebersihanmulutnya, begitu jugalah bagi pihak suami.


3. Paling Selesa Berada Di Bawah


Posisi jimak yang terbaik ialah suami berada di atas isteridalam keadaan terlangkup sedang isteri pula terlentang di bawahsuami bagaikan hamparan. Sebuah hadis ada menyebut ertinya: “Anakitu milik yang menjadi hamparan (wanita)”. Posisi inilah yangpaling merehatkan isteri, dan membolehkan isteri menumpukanperhatian kepada rasa kenikmatan. Sekiranya alat kelamin suamiitu besar pun, posisi inilah yang terbaik bagi menampungnya, keranapeha boleh dihamparkan selebar mungkin.


4. Seburuk-buruk Kedudukan Berjima


Posisi jima yang dianggap paling buruk dan segi kesihatan ialahkeadaan dimana isteri berada di atas suami dalam keadaan terlentangsementara suaminya juga baring terlentang. Dengan posisi ini suamiakan memasukkan zakarnya dari arah punggung isterinya. Dan segikesihatan ini dianggap bahaya kerana mani tidak boleh keluar habisdan boleh menyebabkan kerosakan alat kelamin dan boleh mengakibatkan suami mati pucuk juga oleh perubatan moden.


5. Cara Mendapat Anak


Ada petua yang mengatakan bahawa untuk membolehkan isteri mudah hamil, sebelum jima perlulah digeletek dahulu (dirangsang) purananya(kelentit).Dari sudut seksologi moden, perkara ini dianggap karut dan tiada kenamengena dengan kehamilan. Penulis juga bersetuju dengan pendapat modenini, dan berpendapat bahawa rangsangan purana itu lebih bermaknasekiranya suami mahu membangkitkan keghairahan yang tinggi padaisterinya dan salah satu dari jalan memuaskan isteri, dan dari segianak, cara itu lebih memungkinkan isteri mendapat anak lelaki, danini dipersetujui juga oleh perubatan moden.


6. Jima Yang Puas Mengawet Wajah


Menurut Mantak Chia dalam Taoist Secnets of Healing~Banyak bukti yang menunjukkan kaitan antara aktiviti seksual yang harmoni dan awet muda.Seks yang mesra membangkitkan pengeluaran hormon yang bemutu tinggi.Kehadiran hormon-hormon ini di dalam darah impaknya melambatkan prosesmenjadi tua. Jika diperhatikan, wanita yang berkahwin adalah lebih berseri-seri rupanya berbanding dengan wanita yang masih umurnya serupa tetapi belum berkahwin. Pada pendapat penulis, inilah tanda bahawa wanita-wanita yang berkahwin rasa puas dalam berkongsi cinta, dan jiwanya rasa terisi, gembira dan tenang.


7. Mengemut Ketika Buang Air Kecil


Bila buang air kecil, kemutkan faraj agar air kencing tertahan, kemudian lepaskan, ulangi 10 kali sekurang-kurangnya dengan pantas.Dalam masa yang sama, tarik otot-otot perut. Ini menolong mengawal pundi-pundi kencing yang lemah, menguatkan otot-otot kemaluan dan mempertingkatkan tenaga jima


8. Menyusukan Anak Menyempitkan Faraj


Menurut Dr. Edwin Flatto, terdapat hubungan fisiologikal antara payudara dan otot-otot faraj. Wanita yang menyusukan anak bukansaja kurang kemungkinan diserang barah buah dada dan barah rahim,tetapi setiap kali dia menyusukan anak dengan payudaranya, otot faraj akan menguncup. Ini menolong otot faraj untuk kembali mengecil dan tegang seperti sebelum melahirkan.SELAMAT MENCUBA DAN BERIKHTIAR

Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau berjangka panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin.Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.

Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila jima’.Batang zakar harus sentiasa panas.

Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu. Usah amalkan makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.

Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar.
Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.

Jangan hembus nafas ketika minum, tahani nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jima’.

Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudianbaharulah minum air.

Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.

Jangan makan nasi sejuk, panaskan dahulu.

Kurangkan dari memakan Pisang Embun.

Elakkan minum air selepas jan 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan. Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar. Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik.

Jangan amalkan melancap kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.

Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.

Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima’ lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.

Jangan jima’ di dalam air.

Jangan terus minum air selepas jima’, rehat dahulu 15 minit.

Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.

Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.

Jangan jima’ isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.

Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar jadi ngilu dan kurang bertenaga.

Petua lebih tua dari Ilmu !!!

Amik dari google


P/S : Aku buat simpanan untuk bacaan akan datang



{ 40 comments.. read them below or add one }

cik Ladies cik Ladies January 13, 2011 at 10:15 PM
da baca .. thank u berkongsi ilmu :)
Amira Naddia Amira Naddia January 13, 2011 at 10:31 PM
byk pntang larang utk laki je...ompuan pn nk! haha
Ain Asrar Ain Asrar January 13, 2011 at 10:48 PM
saya tak kawin lagi..toin toin toin :D
JUNKO-EL-HIDA JUNKO-EL-HIDA January 13, 2011 at 10:57 PM
Lawak gila la kamu nie said..hahahaha..Saya sendiri tidak terfikir nak keluarkan post sebegini..Copy info kat novel permata yang hilang eh?..huhuhu..
deqdeq deqdeq January 13, 2011 at 10:58 PM
simpan ilmu ni berguna sgt tuk masa depan....
IMANSHAH IMANSHAH January 13, 2011 at 11:01 PM
Roman jom..wahaha

p/s.aku bukan gay!!
Azie Azra Azie Azra January 13, 2011 at 11:15 PM
baca tajuk je.bwh2 xleh.otak blom 18.ngee
Haa Fakihah Haa Fakihah January 14, 2011 at 12:09 AM
ade yg xtau b4 dis, sy dh tau skrg. :D hehe.
arep_lockermonth arep_lockermonth January 14, 2011 at 2:04 AM
im bujang lagi! huahaha :P tp dah boleh bace umo dah 20!
arep_lockermonth arep_lockermonth January 14, 2011 at 2:04 AM
im bujang lagi! huahaha :P tp dah boleh bace umo dah 20!
Syida Zainordin Syida Zainordin January 14, 2011 at 3:31 AM
asal aku bsemngat je baca entri kau neh? choii
alexa yussida alexa yussida January 14, 2011 at 7:53 AM
erk..saya baca balik bila dah nak kawen ok? ^^,
Iela Fazielah Iela Fazielah January 14, 2011 at 8:25 AM
good info! thanks kongsi ilmu...
d_tieah d_tieah January 14, 2011 at 8:35 AM
Aiyooo..
Nasib baik dah 18 tahun ke atas..
BRO_MONDAY BRO_MONDAY January 14, 2011 at 10:26 AM
ujang : FUTJOB lah...eh silap, gud job lah geng, tengkiu sudi share info terbaik camni...ai laik dis!!! memam agak lucassss, tapi x pe lasss janji terbaik...koh koh koh

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "^ SaMaN TRaFiK ^"
mummyzara mummyzara January 14, 2011 at 12:16 PM
haha saya suka bab menyusukan anak tu. sebab saya still BF anak saya even saya dah nak bersalin bulan bulan ^_^
Aku Ibu Muda Aku Ibu Muda January 14, 2011 at 1:35 PM
gud point! byk lg kena improve ni even anak dah dua...hihiii
niesz niesz January 14, 2011 at 1:58 PM
hehe..ley la praktikkn lps kawen nnti..thanx tuk info nie..sunnah nabi rupe nye ek..br niesz tau.. :)
YanaMIB YanaMIB January 14, 2011 at 3:09 PM
entry org bakal hilang teruna mmg gini eh? lalala..ding dong~ =P
AnonymousAnonymous January 15, 2011 at 7:35 AM
YanaMIB tu pon da tak tahan kan?
Hehe,,
lalink7 lalink7 January 18, 2011 at 2:55 PM
speechless pulak lepas baca satu persatu...

risau nie kang ade pulak budak2 baca nak try buat pulak..haihh...internet dunia tanpa smpadan..bahayoo....
Gula-gula hati Gula-gula hati January 19, 2011 at 8:06 PM
Naseb baek dah cukup umur..hihi...
[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] [̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] February 7, 2011 at 5:15 PM
topik panas sungguh. sure traffic naik. hahaa.

banyak betul petua. simpan untuk akak dgn abang boleh nehh. hahaa.
sicomot-comel sicomot-comel March 1, 2011 at 7:06 PM
YanaMIB..

hahahhaa..
lawak la komen akk..

agaknya gituh la kot..
hoho..
tak lame dah tu..haha
bX-3pf94i Informasi tambahan blogID: 1107780391592196833 host: www.blogger.com postID: 9042868188235193733 uri: /comment.dobX-3pf94i Informasi tambahan blogID: 1107780391592196833 host: www.blogger.com postID: 9042868188235193733 uri: /comment.do March 3, 2011 at 1:23 AM
setelah membaca terasa bermanfaat terima kasih
Chenal Chenal March 3, 2011 at 12:38 PM
Entri ni NORMAL
Normal bagi yg nak jadi LAKI ORANG! kasi semangat sket..warm up sket! nampak sket seri pengantin~
BulanBintang BulanBintang September 13, 2011 at 3:08 PM
aku dah kawen...aku mmg dah try semua ni mmg sedap der..hahaha
AnonymousAnonymous March 6, 2012 at 6:46 PM
entry ni ok tp tajuk cam x sesuwei je..kasi la tajuk hok molek ckit ujg
AnonymousAnonymous April 5, 2012 at 5:32 PM
wow! Xley mlncap la....xpe nt aq try men bohsia2 kt uma merah lak