Monday, April 25, 2011

Jangan Makan Timun !!!! nanti ehem2 sejuk..



Tak sampai seminggu pun lagi gua bakal jadi suami orang...hihi jap jap..aku nak pergi cermin senyum sorang2 depan cermin...

ok dah

Pagi tadi aku ada baca komen-komen rakan sambil tersenyum.., ada yang kutuk aku masak burger hangus la..dan paling best sekali ramai pulak hantar komen kata aku ni hensem...,*ok aku tipu..

Nie nak cita dalam entri yang bertajuk Naz Bongok , aku ada tanya makanan pantang bagi orang nak kawin kan... dan ada salah seorang akak kesayangan blog aku iaitu Sis LM komen


******************


( komen dari sis LM)

**********************

Nampak no 3 tu.., dia kata jangan makan tembikai, petola dan timun...nanti sejuk.., dalam kepala otak gua kuning jer..., sejuk jer takda menatang lain dalam kepala aku ni...ehem2 jer..hahahahah


Ok2..tanak la otak kuning dah...jangan marah ok kakak-kakak.., saya tak tahu maksud jangan makan benda-benda semua tu ..hihi


Apa makanan pantang untuk bakal pengantin ni.., ker takda pantang-pantang pun..,belasah jer...


Lagi apa pantang larang lagi untuk bakal pengantin ni... ce citer ce citer


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : tak sampai seminggu lagi jadi suami orang..grrr


Artikel Terkait

64 comments

grrrr di bawah tu marah ke? x sabar?
wakakakaka..

malam jemaat best! ahahahahaha

mak aku pon cakap benda yang sama...



- kalo ko lah kan, ko nak marah kat sape ???
http://solomolo.blogspot.com/2011/04/saya-beli-kat-hong-kong-murah-je.html

ahahaha..mak gua pon ckp g2!!

hahahaha.......timun oh! timun.......sejuknyaaaaaaaaa...dapat pulak yang rangup mkn ngn budu sdap! :D

hihihihi, nampak sangat keterujaanya, sampai belog kene removed

erk,nk kawen pon kena mkn pntang ke.hmmm...baru tau.hehehe

err.. x payah pantang2. bedal je. woo~

psssttt: tak lama lg nk jadi suami dah ! ngeh ngeh ngeh~ ;)

dah dekat2 ni jaga kesihatan ye..jangan jenjalan tak tentu hala ye..darah sweet katanya

kahkahkah! sengal!

ak nk copy paste la pantang larang tu bg kat bakal laki aku! haha ;D

weh ak dah ON Giveaway... nak join sila dtg!

hmm..kalo pantang2 ni tak tau laa dik..tp yang pasti, yang kene buat sblm kawen ni...byk2 kan solat sunat..baca Quran...smoga bahagia smpai akhir hayat...^_^tanak jemput ker??hehehe

ujang oit bedal ja apo pun lah haha

komen pertama tu kata malam jumaat ?

MAKIN MIANG EK KO UJANG SEMENJAK NAK KAWEN NI... HAHAHA

mslhnye u mmg tak makan pun segala yg sis LM sebut tu..bahaha..kecoh je nk pantang..bluwekk! =P

yg pantang lagi?

pantang jumpe on saje.

*haha oke aku xd pglmn, ni pglmn yg kawan2+pacik2 opis citer cakap ;-D

wahh, dah nak kawin, so selamat pengantin baru.. :)

lagi nk sambung..

tu pantang jumpe la,,
pantang larang tatau plak ;-D

slmt kawen ujang+yana!

ujang ni pantang dapat tips cenggini.. terus kunen!!! grrr

elakkan makn kepak ayam / ciken wings - tuk lelaki ja tau..

ELAKKAN k bkn xleh lgsg..kank ko tliur lak tgk yana mkn ciken wings sowg2...

masa kita nak kawen dulu takde pantang apa2.. pantang jumpa & nampak jer semua bedal.. tp cuma satu pantang jer.. ni pantang org pmpuan. bkn dekat nak kawen jer.. dah kawen lg la pantang ni berkuasa.. pantang laki menggatal dengan pompuan lain... kekekekeke

xtau ape pantangnye la plak..xdapek nk bantu..sbb blm kawen.. ;p

seminggu je lagi??huhuhu..perasaan?? ;p

tp timun baru goreng, panas kot, so boleh kot, haha

malam pertama paling best.pecah segalanya!

rse x sabar pulak nk dpt adek sedare.
hhehe

bile nak dpt anak buah dr ujang ek (",) HAHA

jgn pantang jumpa yana...hehehe

bro ujang ni nak berpantang?
impossible! haha

kih kih...ko dengo tu ujang...jgn makan timun..motif dia angin..kang ko tak larat bangun dari katil..sian kak yana i tu..bahahaha

wahh...entri nampak macam sukeee..

satu lg..jgn nak wat party bacelor2 pulak ngan mmber lelaki yg lain mcm cite omputeh tuee..hahahhaha...mana tau kot buat ngan wan ke abg ben ke...hahahah

selamat pengantin baru ujang.. komik bila nak kua..
Aku terlupa

timun memang tak baik makan, sejuk, nanti tak perform. :)

uiii..tuje beno gayanya is..hakhak..
sila mkn sup ekor salu..aummm!!haha

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/bila-rinduku-jenguk-blogmu.html

uiii..tuje beno gayanya is..hakhak..
sila mkn sup ekor salu..aummm!!haha

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/bila-rinduku-jenguk-blogmu.html

pantang... emm..

aku takde pantang.. aku cuma pantang tengok.. kihkihkih.. kau jangan lurus sangat ikut je nanti tidur luar kau nanti Ujang... ;)

kah3...
UJANG WAT AKAK GULING2 GELAK
KO COPY SEMUA EH UJANG..HAHA.TP YANA KATA UJANG TAK MKN SEMUA TU.SO TAKYAH LA RISAU KAN?HAHA.

LAWAK LA UJANG NI.TP..INGAT SAMPAI TUA NASIHAT AKAK TU TAU , SOK BILA DAH TUA , MAKIN RABUN LEH BACA SEMULA PESANAN AKAK TU PKI SPEK MATA..KEH3.

eh ehh... bukan 'jangan makan timun'...

jangan makan banyak....

makan biase2 setakat sehiris dalam nasik lemak, 2 hiris dalam nasik eyam, no hallah! kan timun tu elok, ade vitamin gak....

jangan palak sehari tibai sebijik timun! hahaha.


-------------------------------
Mintak tolong vote no. 23 kat sini =)

abg ujang boleh tgk pantang larang ni yer..
Pantang Larang Bakal Pengantin

sebuk tanya pantang larang kan...

terjumpa dlm blog ustaz mne ntah..tlg bagi ..

RASULULLAH S.A.W.. ADAB UZ-ZIFAF Ahmad telah menceritakan :"Telah menceritakan kepada kami oleh 'Amru bin Hafsah dan Abu Naar dari Muhammad bin Al-Haitham dari Ishak bin Hanjih, dari Husaif dari Mujahid daripada Al-Khudri yang berkata : "Rasulullah s.a.w. telah berwasiat kepada Saidina Ali bin Abi Talib r.a di mana baginda telah bersabda : "Wahai Ali, bila pengantin perempuan masuk ke dalam rumahmu, maka (suruh ia) tanggalkan kasutnya ketika ia duduk dan (suruh ia) membasuh kedua-dua kakinya .
Maka sesungguhnya apabila kamu berbuat demikian maka Allah mengeluarkan tujuh puluh (70 ) jenis kefaqiran dari rumah kamu dan Allah s.w.t. menurunkan tujuh puluh ( 70 ) rahmat yang sentiasa menaungi di atas kepala pengantin sehingga sentiasa keberkatan itu meratai setiap penjuru rumahmu dan pengantin itu sejahtera dari penyakit gila, sawan (gila babi) dan sopak selama mana ia berada di dalam rumah tersebut. Laranglah pengantin itu daripada memakan dan meminum empat ( 4 ) jenis makanan ini pada minggu pertama perkahwinan iaitu :-

1. Susu
2. Cuka
3. Coriander (Ketumbar)
4. Apple Masam

Saidina Ali r.a bertanya : "Wahai Rasulullah, mengapakah empat jenis makanan ini di larang..?"Baginda menjawab : "Kerana rahim perempuan itu kering dan sejuk, dengan sebab dari empat perkara (makanan) ini untuk menghalang dari dapat anak. Sesungguhnya tikar di penjuru rumah adalah lebih baik daripada perempuan yang tidak dapat anak.

"Saidina Ali r.a ! bertanya : "Wahai rasulullah, mengapakah cuka itu di larang..? (semasa haid dan semasa minggu pertama perkahwinan) ."Baginda menjawab : "Apabila ia minum cuka semasa haid, sesungguhnya haidnya itu tidak akan bersih selama-lamanya secara sempurna.
Mengenai Coriander (ketumbar) ia mengganggu haid di dalam perutnya dan menyukarkan kepadanya kelahiran .Tentang Apple masam, ia memotong haid sebelum masanya maka menjadikan haid itu berlalu begitu saja dengan sebabnya.""WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A.S."

ok3...gua xmakan der..hahaha~~

Ada gak yg pantang makan taugeh dan batang keladi, tapi kan sedara pcm, aku tengok melantak semacam jee...dekat seploh orang juga anak..pergh jenis ber"baja"..cuit sikit trus menjadi...apa2 pun semuanya kuasa Allah swt...doa banyak2...

setahu akak le kan .. timun ke tauqe ke atau apa2 yg sejuk2 ni org pompuan je yg tak elok makan.. tambah2 lagi buah2 yg banyak air macam tembikai.. pompuan tak elok la makan.. untuk lelaki just makan byk2 kacang bendi jer ..ni nasihat .. jangan dok kata akak kona2 atau otak kuning plak ekk..

tapi.. rasanya pengantin baru ni .. cuma pantang tengok je..tak caya .. tengok la nanti..

hahahahaa.. kene take note info Lm kat dlm blog ujang.. ujang, ko jgn nakal2 sgt kang mlm nt tdo je kejenye.. Kehkehkeh!

ada-ada je lah ko ni ujang, hahahaha, tp ikut je la petua tu hik hik, mls akak nak ckp lebey,seminggu lagi ni kan kan kan

hahha. adoi. tak sabar2 letewww

haha..jang drive pelan2 nanti..kang terbabas..kah3

ujang..
time melangkah ke gerbang perkahwinanlah. pelbagai petua yang perlu diamalkan..
bagus terus diamalkan sampai ke tua tau....

dan.. time ginilah, bukan otakmu jer kuning.. kawan2 pun ikut kuning gak.. suka sakat..menyakat dan di sakat..

pantang bg aku klu org kawin ni pantang jeling n pantang lepe je jang.. 2 je yg blh aku bgtau.. yg lain2 x de kot

sume takley makan..

makan angin lah best .

tak pun makan penampar.. hunhun~

ujang asyik tersenyum lebar jer sekarang...tido pun senyum jer...^__^

nasib baek ku memang tak makan timun hahaha...mesti best an kawen..

Pantang makan?
Banyakkan makanan yang khasiat.
Yang penting jaga makan, jangan BOROI lepas kawen =))

BOROI = perkara yang sering melanda ramai lelaki lepas kawen

ni ha wajib baca!

http://cetusanmuallim.blogspot.com/2010/06/nasihat-rasulullah-saw-kepada-pengantin.html

barakallahu lakuma wabaaraka 'alaikuma waam'a bainakuma filkhayr.

moga rumah tangga yg dibina diberkati Allah, di berikan mawaddah wa rahmah.

jgn lupa baca doa tau mlm tu nanti

en ujang,
gud morning..
tul, ais letak jauh2....ade org yg dikenali oleh msred baru terima akibatnye suka sgt minum ais...

ujg ni mgkin membantu

http://ustazdonut.blogspot.com/2011/04/seks-cara-islam.html

lagi petua n larangan keras, lu dlarang menggatal dgn heliza mahupun lisa lagi pas kawin nnt ;p

ahaha..ne de pantang larang bro!!
kan nanti xde tenaga plaksss!!
psstt...sembur skit..
malam jumaat..kah3!!


☆┌─┐ ─┐☆
☆│▒│ /▒/
☆│▒│/▒/
☆│▒ /▒/─┬─┐... HYE!! HYE!!
☆│▒│▒|▒│▒│ ..PEACE....
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒
❤salam singgah dari mummyweiyda❤
❤eppy blogging ya!!❤

Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog


EmoticonEmoticon