Wednesday, April 20, 2011

Salahker Gathering..!!!!

Benci aku baca komen dari entri PB yg INI, dia sebut putrajaya...jadi lahir la bebelan aku ini ('',)

 ( Gathering di PUTRAJAYA)


Gathering ni bukan la benda baru ataupun benda sampah yang perlu dikecohkan, bukan blogger sahaja buat gathering ini, club2 kereta di malaysia, budak sekolah, kaki pancing..semunya buat benda yang sama...,

Budak club-club kereta panggil gathering ini dengan istilah TT(tea time kot), Budak sekolah panggil reunion..kaki pancing pulak aku tak tau panggil apa,jadi ianya memang perkara biasa dan tak banyak bawa kepada agenda negetif.

Benda alah ini semua memang akan berlaku dalam perkenalan alam maya ini.., dan aku dalam dunia blog ini memang masih baru tetapi dalam perkenalan alam maya ini aku dah lama..,dan memang aku ramai kawan yang punca perkenalan di alam maya...,*tak caya sudah

Cara pergaulan permulaan dia alam maya ini memang berbeza dan siapa pandai dia mudah dapat kawan, ragam orang di alam maya ini memang banyak., antaranya jenis buat hal sendiri, suka cari salah orang, suka dapat kenalan baru, dan lain-lain..,

*******************

Contoh 
budak club kereta di forum
-join forum kereta yang jenis suka dapat kenalan, mereka akan peramah dan bertegur sapa dengan sesiapa sahaja walaupun tak bersua muka, lama-lama ada TT mereka akan berjumpa dan sebut nama nick name, dari situ mereka kenal ( ramai kenalan, dan minat dunia kereta)

-join forum kereta yang jenis amik ilmu, golongan ini jarang turun TT atau gathering kerana kurang minat..ia minat utk mendapat ilmu bidang kereta sahaja sebab itu join forum kereta. ( kurang kenalan, tapi biasanya mmg otai bidang kereta)

*****************

Sama juga dengan dunia blog ini, aku rasa blogger-blogger lama mesti akan rasa bosan dan rasa kenapa dunia blogger sekarang ini dah berubah kan...?

Ingat la.., dunia blog ini pun sama macam perkenalan sosial network yang lain.., yang minat gathering jangan nak di pandang teruk sangat.., dan yang inginkan dunia blog ini untuk penulisan jer, teruskan penulisan anda...,Pergaulan yang positif jer yang membuatkan kita dan orang lain gembira..tak perlu nak fikirkan dan sibuk-sibuk carik kelemahan orang lain

Pokok pangkalnya individu itu sendiri juga yang kena jaga pergaulan dengan orang lain.., ramai dah blogger-blogger yang rapat hasil dari gathering dan kebanyakannya positif.., tak di nafikan ada juga negetifnya..,

Teguran itu perlu dan individu yang ditegur itu juga perlu untuk mengambilnya dengan positif..,teguran dan kritikan adalah perkara yang berbeza.., so jadilah blogger yang penuh dengan teguran bukan la kritikan('',)

Jenis aku berblog sukakan perkenalan dan penulisan untuk merepek.., kalau orang kutuk aku tak hensem aku positifkan diri yang sebenarnya orang tu cakap aku hensem..hahaha, kalau orang kata aku gila.., aku positifkan diri aku yang mereka sygkan aku..hihi.., igt ek kutuk dan tegur beza..('',)

argghhh aku ngantuk..nak tdo...malas abiskan penulisan ni..., sebab aku rasa bosan pulak bukak isu ni...dan aku rasa aku mcm akan lari tajuk  hee =)

Pendekar Berkuda, Nazirulhazwan, Faizal Fredley, syafiq rosli dan musuh ketat aku yang lain, sebelum jumpa mereka, aku memang dah rapat dengan dorang..dan sebab tu aku suka kutuk mereka semua..('',)

Ben Ashaari pun mcm tu..



Sekian...Peace(~_^)v


" yang baik datang dari ALLAH,dan yang buruk datang dari kelemahan saya,"



p/s : derm...., skema pulak entri aku..=)  GA aku masih terbuka tQ


51 Orang Memberi Komen & Pendapat

betul ke bro ujang yg tulis ni?hahaha..
skema pulak.. ^_^

eerrrr! gilalah.. ujang berceramah ke ape niE?? eerrr HAHAHAHAHA

kau mula menaip entry yg pnjg2.. aku suka... yeaayyyyy

gathering mmg x salah untuk rapatkan silaturrahim sesama kita, tapi bts pergaulan kena la jga

phewwwww...terbaiklah ujang...heheheheh!!~

perghhh!! ni lah baru terbaik! ada jugak tips aku ko amek yer.. :D

Pabila ujang wat essay..hahahhaa..aku respect ko ujang! Ske entri ni! Hahahha..baru ada gaya..btol tu..gathering xslh pn..cm ir ckp tu..pergaulan ada bts..tu smstinya, ble dh bergaul..percakapan pn kne lah jaga jgk kn? tol x? xbtol ko tlg btol kn..Hehehhe...
So, dgn ini...ak hrp ni komen terpnjg dr aku..hahahah.. superb bro!
Takut aku nk masuk blog ko ni..tkut2 ada yg menyengat mcm lebah IR tu..hahaha..lariikkk!! IR ampunkn aku.. :P

dlm bongok2 penulisan aku, aku masih waras...=)

sekali sekala terkeluar la bebel mcm ni..=)

Kepada semua terlibat..... bace la ni...

http://wacanaku2009.blogspot.com/2011/04/isu-panas-blogger-bergaduh.html

tazkirah sebelom tido...malam ni mimpi ujang la..ujang jadi org ketiga ant aku dan lisa...krooohhhhh...

tengok kiri.. tengok kanan .. mmg belog azfar9897.. sah guna penulis jemputan ... Yana ? hahahha..

haha..adeh aku kena..:)
dah pandai bg nasihat..bgus2..

haha..adeh aku kena..:)
dah pandai bg nasihat..bgus2..

hahaha !! aku sokong abang Ben 100%... betul ke ni Ujang??? HARD TO SAYYYY!!! HARD HARD DISKKK!! hahahahaha

haha..adeh aku kena..:)
dah pandai bg nasihat..bgus2..

perghhhh dah macam khutbah jumaat daaaaa,.. sambil tinggal jejak kat blog yg semat ni

derr.. wa terasa derr. wa kan penah kena hentam. emo malam ni. nak tidur. abang beng cakap, jangan buat tindakan melulu. wa nak tidur. sumpah wa emo malam ni derr.

Vlogger suka gahtering yang kena hentam tu derr.

fuhyoo.. weh ujang... aku mintak maap bebanyak kalo entry baru aku mlampau ek.. ampun... =.=

sekali sekala terkeluar bebel macam ni baru lah syok..
dalam kelakar2 ada seriusnya..
tak gitu ujang?

gather la jangggg xde sape nak marahhhh haha

1st time bace entry ujang panjg...ngeh2

aisya pemalu, sbb tu tk join gather..wakakap

hahahahaha pakar motivasi ke ini

iyer best wat gathering
macam2 orang kiter kenal t

lau nak gatal sikit
bleyh cuci mate skali an an hehehe

eww gathering kelab kereta adalah sgt keji ai tell yu!! especially kelab T** HATE! HATE! HATE! lalalala~

gathering jd salah bila disalahgunakan maksud perkataan gathering tu..kebanyakan gathering adalah membuang masa especially yang TT tu..sentap?? silakannnn...kahkahkah~

jap2...aku refresh byk kali pun tetap kuar bnde yg same....betul ke nih blog ujang?? ade sape2 hack ke ni??

ko ke nih jang?tade org hack account blog ko an an??

tapi ak sokong 150%!!!

http://mylifesstoryblog.blogspot.com/2011/04/my-kantoi-ada-hubungan-dgn-ujang.html

demmmm

wah ujang mebebbel, cam tak cayo den... gathering tu memng tak salah ujang. untuk mengelakkan fitnah aper salhnyer masa gathering tu bawak pasangan emmasaing kalau pasangann u alls sporting lah.. senang cerita kan tak ada isu isteri balik lewat lah, suami tak bawak isteri dan anak-anak jalan ujunng minggu lah... erkkk tetiber teremo kat entry ujang laks.. ahaks...

ada jer yg bwk suami time tu..=)

ada gak yg bwh isteri time gathering..=)

biasanya isteri yg tak join time gathering sbb dia dah tau dan kenal dgn siapa pasangan dia jmpa, selain itu pasangannya dah pernah join 1st time dulu dan dia tau mcm mana..=)

Sebenarnya akak ellen tak nak komen apa2..tapi nak komen juga la..bleh?hehe
Gathering tu tak salah la..sapa kata salah...mereka yang anggap gathering lebih mendatangkan benda2 negatif dr positif tu...dah bengap agaknya....bagi akak ellen...menjerumuskan diri dalam dunia blog secara tak langsung membawa kita untuk berkenalan dengan orang disekitar kita even hanya dlm alam maya...apa salah untuk merapatkan persahabatan yang telah tercipta itu..kalo akak punya peluang seperti itu, tanpa buang masa akan join..tapi apalah malang,.akak jauh di seberang...hehe..Heran juga kenapa ada manusia yang masih tak faham apa itu gathering a.k.a reunion..kena buka fikiran sket la kan Jangggg...BTW...apa pun yang terjadi pasti ada penyelesaian asal saja tdk ada dendam kesumat.hehehe

Aik..dah macam ceramah plak...so happy blogging dan Vlogging..

Untuk BA...(tumpang komen sini)...hehehe...salute ngan apa yang dilaksanakan dalam mengeratkan perhubungan di alam maya menjadi hubungan di alam nyata..jan saja tersasar dari maksud asa...hehehe...

Ok Jangg...stop lu la...hehe

ujang pun bwat entri panas..

hehehehe...

tak larat nak layan itu tak kena, ini tak betul.

sama macam ai komen disinunnn
"jumpa2 makan2 borak2 ditempat awam salah eh" sekiannnn
tanyalah kepala otak sendiri memasing dah dibagi akal yg waras kannn...kalo dah tak waras tu sila2 lah isi borang kat tanjung nunnn

bagus xde lucah hari ni kakakaka...
kes pe ni ek ( wat2 tak tahu ) gathering ni sama gak mcm reunion .. berkumpul2 sama2 .. saling kenal .. tak salah pun .. ade jugak yg salah kalau melebihi apa2 yg patut .. tapi kita tahu lah diri kita macamana nak kawal diri kita ... jangan sebab setitik nila rosak susu sebelanga.. ape ke jadahnya salah gathering ..gathering tidak bersalah .. sian gathering .. bila leh jumpa ni haha..

dunia blogging semakin kencang dengan isu hentam menghentam... :sedih

tuk tuk ! assalamualaikum ~
ujang ke ?? haha
slh blog kew ??

fuhhhh,, panjang,, ~

serius panjang entry ni sampai muka aku jadi tegang sebab takleh senyum gelak mcm selalu - dak ujangnye penangan..

first time baca entry skema...tp memang akak sokong..tak ada salah buat gathering..dan kena pada tempat dan waktunya.....

SAPA KATA SALAH?KAKD SUKA BERGETDERING...SBBNYA KITA BOLEH KENAL DGN LEBIH RAPAT LG...BTOI DAK?

eh ape ni.. nape ni..
tak paham..
errr.. pe yang berlaku??
ada sape2 nak share dengan cik pulau tak???
lalla~

hahahaha....dah bosan weh?hahaha..ada masa tanik reramai..baru cun bro..^^'

" yang baik datang dari ALLAH,dan yang buruk datang dari kelemahan saya,"


nasib baik kau sedar diri. hehe

ujang mmg nsem <--- lari topik sbb aku tatau nk komen apa pjg bjela sgt...

gi kenduri kawen pon kire gathering gak kan jang...heheh..
ape lagi...yumbang le lembu 3 ekor..

hoiii...ujang ker nih??...
bukan ujang terkenal ngn entry lucah ker??...
apesal hari nih menaip esei...
miuhahhahahahhaa....


btw nice entry bro..keep it up!

hahahaa..kn ak cakap..mmg superb klu ko entri cmni ujang..hahahaa..bongok2 cmne penulisan dalam penaipan ko ni, ada jugak betolnya...hhehehehe....xcye? klu xcye ko tnye dorang lerr..

lamanye tak gathering



tu je

kekekeke

aku tak suka la yg pakai tudung warna warni ngan shawl nih . Memang tak salah tapi aku macam nak tampar je . Haha . Aku tak pernah lagi gathering... huhu

ahahah cam apa ntah agy.. ta paham pe kne mengene nan kerete,, =P


EmoticonEmoticon