Biodata Tiz Zaqyah | Nama Sebenar Tiz Zaqyah

Sebut sahaja Tiz Zaqyah mesti dalam fikiran kepala orang Nur Kasih, begitulah kuatnya impak Tiz Zaqyah atau pemilik Nama Sebenar Siti Zaqyah Abdul Razak




(comel)




Kesempatan ini aku nak kongsikan Biodata Tiz Zaqyah dekat pembaca blog Erti Kehidupan....alang-alang boleh main SEO..hee




Biodata Tiz Zaqyah 


NAMA : Siti Zaqyah Abdul Razak


NAMA MANJA : Tiz Zaqyah


TARIKH LAHIR : 25 Oktober 1988


ASAL : Kuala Lumpur


STATUS : Bujang


KARIER: Pelakon


PENDIDIKAN: Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)


MULA BERLAKON: 2006


WATAK IMPIAN: Seram, psiko & gila


PELAKON PUJAAN : Ujang9897



Tiz pernah membintangi beberapa drama antaranya gol&gincu, impian illyana dan nur kasih. Selain itu filem yang  pernah dilakonkan ialah Bernafas dalam lumpur dan Puaka Topeng Putih

Dari mata aku Tiz ni lagi cantik ketika bertudung seperti dalam lakonan di dalam cerita Nur Kasih...hehe

Kenapa ramai yang suka sangat filem Nur Kasih ni...ramai dah jawap dekat entri APA KEJADAHNYA NUR KASIH klik SINI


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : Ayu raudah pun cun gak kan..hihi


{ 30 comments.. read them below or add one }

akmalhilmi akmalhilmi May 19, 2011 at 8:53 PM
ckp jela kaw minat dia jang
hahah :p
Eyrique Ettiqazz Eyrique Ettiqazz May 19, 2011 at 8:53 PM
1st time tgk tiz berlakon masa tahun 2006,masa tu dia baru abis sekolah dlm cite impian ilyana..dia bwk watak pljr u yg sound trouble sikit...senior ilyana...
Chegu Zubir Chegu Zubir May 19, 2011 at 8:57 PM
la sama umur dgn c.z upanya...hahaha...o minat tiz n ayu ek...kak yana o kak yana..hahah..
mas saari mas saari May 19, 2011 at 8:58 PM
yang lain semua betul rasanya tapi bab pelakon pujaan tu memang auta belaka...hehehee
Lydia Miza(Aidyl Azim) Lydia Miza(Aidyl Azim) May 19, 2011 at 8:59 PM
ayu raudah mmg cun,tp mereka sama2 seksi di alam realiti.akak minat lakonan mereka yg bertudung.sgt2 ayu.tp bila tgk majalah..terus tutup..huhu
saya YANA saya YANA May 19, 2011 at 9:02 PM
besday sama ngn Yana... same2...
cik sakura cik sakura May 19, 2011 at 9:11 PM
owh tidak..pelakon pujaan tu macam musykil sikit..hehe
Mr feckry Mr feckry May 19, 2011 at 9:16 PM
bab pelakon pujaan tu yang geli bulu ketiak gua
Rozuan Ismail Rozuan Ismail May 19, 2011 at 9:20 PM
pelakon pujaan ujang?euwwwwwwww!
Fareha Rahmat (Bos Besar) Fareha Rahmat (Bos Besar) May 19, 2011 at 9:31 PM
akak solute la dgn ko ujang, rajin bebenor cr biodata artis, tak byk kojer la tu hahahaha sape mrh kena jual
Hanim Mahali Hanim Mahali May 19, 2011 at 9:47 PM
pheeewiiittt...minat Tiz pulak dia...
hanim suka tengok tiz yang pakai tudung je...
jeRza jeRza May 19, 2011 at 9:53 PM
ooo. saya tetap minat lisa surihani .hahaha :D
hana hana May 19, 2011 at 9:55 PM
die pakai tudung agi berganda2 cantik dari terdedah sana sini...
=D
APi APi May 19, 2011 at 10:03 PM
go&gincu dia berlakon jadi apa jang?
farhah dzarif farhah dzarif May 19, 2011 at 10:12 PM
part artis pujaan tu, bio beno hehehe :D
zuhaida zuhaida May 19, 2011 at 10:35 PM
suka tengok tiz berlakon pakai tudung .
LittleGurl LittleGurl May 19, 2011 at 10:36 PM
waa...sama umur dengan LG tuh...tapi matured gilew...da la comel.grr
Izamir Ridzwan Izamir Ridzwan May 19, 2011 at 10:51 PM
lah xde lah tua mana bakal bini aku ni ujang oii.. boleh la hantar rombongan pinang
*cimOt* *cimOt* May 19, 2011 at 10:59 PM
hahahahaha..pelakon pujaan=ko??
hmmmmm
halila Ibrahim halila Ibrahim May 19, 2011 at 11:00 PM
Memang suka dengan tiq zaqyah ni.. hari tu cerita gemilang akak tengok sampai habis episod..

Tapi Ayu raudhah tu kurang la..
cunndaa cunndaa May 19, 2011 at 11:26 PM
betul3....
die lagi cantik bertudung...
nampak cunn je
eamy milea eamy milea May 20, 2011 at 12:33 AM
laa..mude ag tizz ni rupenye.muka dia matured je,,,hehe
efa nur efa nur May 20, 2011 at 4:14 AM
laaa..sebaya ngn efa ke tiq zaqyah nie..baru tahu..hehehe :D
kay_are kay_are May 20, 2011 at 8:16 AM
nape artis pujaan die mesti ko? ko artiskah bro? owh.. muda setahun dari aku rupenye die ni..
mynameismy mynameismy May 20, 2011 at 10:51 AM
mlm td aku tgk citer kongsi. demmmm giler tak besh! tahu tgk nur kasih! grrr