Thursday, May 19, 2011

Biodata Tiz Zaqyah | Nama Sebenar Tiz Zaqyah

Sebut sahaja Tiz Zaqyah mesti dalam fikiran kepala orang Nur Kasih, begitulah kuatnya impak Tiz Zaqyah atau pemilik Nama Sebenar Siti Zaqyah Abdul Razak




(comel)




Kesempatan ini aku nak kongsikan Biodata Tiz Zaqyah dekat pembaca blog Erti Kehidupan....alang-alang boleh main SEO..hee




Biodata Tiz Zaqyah 


NAMA : Siti Zaqyah Abdul Razak


NAMA MANJA : Tiz Zaqyah


TARIKH LAHIR : 25 Oktober 1988


ASAL : Kuala Lumpur


STATUS : Bujang


KARIER: Pelakon


PENDIDIKAN: Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)


MULA BERLAKON: 2006


WATAK IMPIAN: Seram, psiko & gila


PELAKON PUJAAN : Ujang9897



Tiz pernah membintangi beberapa drama antaranya gol&gincu, impian illyana dan nur kasih. Selain itu filem yang  pernah dilakonkan ialah Bernafas dalam lumpur dan Puaka Topeng Putih

Dari mata aku Tiz ni lagi cantik ketika bertudung seperti dalam lakonan di dalam cerita Nur Kasih...hehe

Kenapa ramai yang suka sangat filem Nur Kasih ni...ramai dah jawap dekat entri APA KEJADAHNYA NUR KASIH klik SINI


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : Ayu raudah pun cun gak kan..hihi


Artikel Terkait

30 comments

ckp jela kaw minat dia jang
hahah :p

1st time tgk tiz berlakon masa tahun 2006,masa tu dia baru abis sekolah dlm cite impian ilyana..dia bwk watak pljr u yg sound trouble sikit...senior ilyana...

la sama umur dgn c.z upanya...hahaha...o minat tiz n ayu ek...kak yana o kak yana..hahah..

yang lain semua betul rasanya tapi bab pelakon pujaan tu memang auta belaka...hehehee

ayu raudah mmg cun,tp mereka sama2 seksi di alam realiti.akak minat lakonan mereka yg bertudung.sgt2 ayu.tp bila tgk majalah..terus tutup..huhu

besday sama ngn Yana... same2...

owh tidak..pelakon pujaan tu macam musykil sikit..hehe

bab pelakon pujaan tu yang geli bulu ketiak gua

pelakon pujaan ujang?euwwwwwwww!

akak solute la dgn ko ujang, rajin bebenor cr biodata artis, tak byk kojer la tu hahahaha sape mrh kena jual

pheeewiiittt...minat Tiz pulak dia...
hanim suka tengok tiz yang pakai tudung je...

ooo. saya tetap minat lisa surihani .hahaha :D

die pakai tudung agi berganda2 cantik dari terdedah sana sini...
=D

go&gincu dia berlakon jadi apa jang?

part artis pujaan tu, bio beno hehehe :D

suka tengok tiz berlakon pakai tudung .

waa...sama umur dengan LG tuh...tapi matured gilew...da la comel.grr

lah xde lah tua mana bakal bini aku ni ujang oii.. boleh la hantar rombongan pinang

hahahahaha..pelakon pujaan=ko??
hmmmmm

Memang suka dengan tiq zaqyah ni.. hari tu cerita gemilang akak tengok sampai habis episod..

Tapi Ayu raudhah tu kurang la..

betul3....
die lagi cantik bertudung...
nampak cunn je

laa..mude ag tizz ni rupenye.muka dia matured je,,,hehe

laaa..sebaya ngn efa ke tiq zaqyah nie..baru tahu..hehehe :D

nape artis pujaan die mesti ko? ko artiskah bro? owh.. muda setahun dari aku rupenye die ni..

mlm td aku tgk citer kongsi. demmmm giler tak besh! tahu tgk nur kasih! grrr


EmoticonEmoticon