Monday, June 13, 2011

Blogger...Tolong Jawap Soalan Gua Nie..!!!!

Gua dan Ezan Idma tak puas hati betul la...


Gua rasa semua rakyat Malaysia pernah lihat tabiat ataupun tindakan ini...,


Dan gua pasti semua rakyat Malaysia paham maksud bila tengok tabiat dan tindakan ini.....,


Dan gua juga pasti tak semua rakyat Malaysia tahu punca dan tertanya-tanya kenapa melakukan tabiat dan tindakan ini....






Ops.....  Silap Gambar pulak, nie gambar Ezan, dia yang buatkan gua tanya..hihi...


maksud gua gambar ini




Kenapa kalau nak jual kereta SecondHand, kena letak tong minyak atas kereta tu..???????



Kenapa tak letak peti ais ker..letak tong gas ker..,ok fine..!!! maybe letak benda2 tu berat kan..grrrrrrr 


Gua dah 18 tahun hidup ni  pun masih tak tahu jawapan..lu orang pulak...???



Ce jawap..ce jawap.....('',)



p/s : kalau gua nak jual kereta, gua letak dekat mudah.com.my jer..hihi


50 Orang Memberi Komen & Pendapat

ujang nk ngorat ezan idma kot.. :p

ingat cari psl ngn ezan kesayanganku tadi! haha..

konsepnya sama je cam pelacur pakai seksi2. menjawab soalan tak? haha

Betul jugaa ~ Kebanyakkan orang yang nak jual kereta seconhand mesti bt cam gini... huhu.. peliks bin ajaib.. =))

Itu menunjukkan walaupun tu kereta lama tapi ia masih mampu membawa tong minyak atasnya. Haha :D

LMFAO~

haah kan,. asal xletak ujang je atas tuh,.pakej,.beli kete dpt free ujang,.hahaha

aku jawab sebab pertama x gunakan kayu..kalo ujan kayu tu akan reput..sebab kedua kalo gunakan besi panas n karat..so bnda yang ok adalah plastik..x lekang dek panas x lapuk dihujan..sekian terima kasih

keta hidup pakai apa der??

hahaha

kita bako je kete tu!! dah lah second, mahal tahap bapak gaban! kita bako !!! kita bako!!

aah kan...
apsal ye..
dulu hana ingat sebab kete tu x de minyak..
hahha

hehe..boleh plk terfikir bab ni.. tp tul gak, nape eyh..

jawapan : kalau letak peti ais nnti..ada yg naik naik menari dgn peti ais tuh..kang berat terlebih..kenek bumbung

dah minyak penting tuk kereta...sebab tue dia letak tong minyak....hee~~

penipu laa kau umur 18 jang. hahaha

ekceli dulu kan dorg akan tulis contact number tau kat bekas tue. ha3
aku pun taktau nape.

nk kate keta tu minyak kong kot..kene isi minyak..kang kojol lak tgh jln..hehu~~

kalau letak tong gas/ peti ais nti orng tak paham..nak jual ke nak buang.kekekekeh..

beli keta dapat free tong minyak! haha

dio nok oyak..
" ni keto nak jual, tak dok minyok dale tu.beli keto, kena topup minyak..pastu buleh tulis nombor tepon kat tong minyak tu "

maybe dah jd simbol supaya org snang faham kot..xyah tanye,dah bleh tau tu kete secondhand..?? errkk..yeke?? haha..

ayah aku penah tanya soklan ni tp aku da lupe jawapan...alorhh...klo dpt jwb dpt pe???urghh

btul2..hani pon pelik...tp yg penting, dorg mesti la xkan letak peti ais ats kete tu..nnti xde org nak beli sbb kemek...berat kot peti ais.. =]

tuhlah. letak kat mudah je senang kan. hahahaha,

jawapannya utk membezakan kete 2ndhand dgn 1sthand...lagi satu mgkin itu je yg sng dpt, sbbnye nme pon jual kete..mesti la gne mnyk...nk isi mnyk, mstlah ade tong...hihi pendapat je ek... klau slah tu, mgkin sekadar bajet tahu...haha

depa letak tong minyak,sebab kalau depa letak PSP,ada orang kebas..hahahahahhaa..peace bro..

jom tatap entry baru guwa..

http://www.tintapenaku.com/2011/06/sape-cakap-tak-boleh-sebar-aib-orang.html

mau mereput kete tuh kalo letak peti ais...enko nih....

bengom pye soklan
aku pun tak da idea nk jawab
haaha

saje lah kot.buat perhiasan.tol tak?

muahahhaha...sengal la ko..
ak pn tatao. tak pernah terfikir pn menda ni nak jadi satu soalan..-.-'

klu dpt jwpn jgn lupe buat entry baru huhu

sebab kereta tu pakai minyak
kalau pakai gas tentu letak tong gas!
heheheehehe...

sebab tong minyak tu nmpak comel drpada tong gas...huhu

haha., segan gile siap letak gambar. adoi. hnss hnsss

tong minyak tu lawa skit dr baldi kot.haaha dan kalo letak kepingan kotak msti terbang kan.

eyh menjawab soalan x??

gua ase..tong mnyak diletakkan kat atas bumbung kete 2 adalah disebabkan terdapat unsur2 persamaan kovalen dgn kereta...eh tetibe cite sal kimia pehal..bahhaaha..saje je tuh..hobii...lu cbuk nk tau ngape!!larikkkk~~

free gift kot biler beli keta second hand.. miahhahah

eyh, aku rasa mnarik jgk kalau kau pose cam ezan idma tu,,

ce ambik gambo, t ktorg komen ;-)

tah..x de motif pun kalau letak tong minyak tu kat atas kete..letak la kuaci ke..huhu

xtau la der...tpi klu motor secondhand..camtu gak ke..??

kalau tak letak..orang ingat kereta just nak parking situ saja...

hahaha...betul2...semak je...g la iklan kt mudah ke,kt metro ke..xpn cube ltak pmpuan cantik ke..lelaki nsem ke tepi kete 2..hehehe

soalan ni pun pernah tertanya2 dulu tp haish tak dpt jwpannya juga entah tak da motif haha tak tau la pasai pa huhu

haku pon tak tau...dok pkiaq gak ni..blur~

adoyaiii...selalunye dia letak tu untuk bagi signal kereta tu takde minyak..atau menyusahkan org nak kasi lelong...tong minyak tu simbol mengatakan owner dia dah tak larat nak isi minyak..nak kasi campak itu kereka atau bakor je ngan minyak..
erksss lalalalala

dapat free full tank minyak jawapannye heheheheehe

Hi,

Maka tibalah pula masanya giliran aku pulak memerah otak menjawab soalan ko yang tak pernah sudah selagi masih ada waktu.

Tapi sebelum itu, aku pun nak bertanya jugaklah...

Siapalah yang punya angkara memulakan kadah begitu, betul ke orang yang mula-mula buat begitu kerana nak jual kereta.. atau sebab lain.

Oleh kerana manusia-manusia yang hidup adalah manusia yang kreatif dan berbagai cara berfikir... macamana timbul idea mengatakan letak tong atas kereta bermakna nak jual. ??

Yang menjadi tanda tanya paling besar kepada aku ialah, mengapa la ko tanya soalan begitu? ops...

Rupa-rupanya kita adalah manusia yang tak pernah jumpa jawapan, asyik tanya je memanjang.. dah jawab pun masih tanya juga soalan seterusnya.

Oh! ya, lupa pula nak jawab:
... tapiiiiiiiiiiiiiiii

hmmm... nampaknya aku sorang laaa yang tak tau jawapan... entah! aku tak tau..

he he he


EmoticonEmoticon