Blog peribadi seorang insan bernama ujang

Tuesday, October 11, 2011

Jumlah Kenaikan Gaji Tahunan Baru Perkhimatan Awam

Baru-baru ini pembentangan belanjawan 2012 ada mengatakan Kenaikan gaji tahunan untuk kakitangan kerajaan yer dak?

Gua pun tak pasti kenaikannya berapa kerana berbeza mengikut Gred.., jadi gua rasa gambar ini secara sahihnya macam ini la kot mengikut gred...hehe




Ada kata sikit, ada kata lantak la.., ada kata takda kene mengena dengan aku..dan ada juga kata tukar pemimpin..


Terpulang la kepada sesiapa yang nak bersuara,hak masing-masing yer dak..?? yang gua pasti gua selaku terkena tempias dengan kenaikan gaji ini tetap bersyukur


sekian..peace (~_^)v


p/s : kalau gaji naik banyak mana pun pengurusan kewangan jahanam tak guna gak..('',)

tags : skim gaji baru 2012, jumlah gaji baru mengikut skim, kenaikan gaji tahunan perkhidmatan awan, gaji tahunan baru kerajaan 2012, jumlah gaji mengikut gred 2012, kenaikan gaji kakitangan awam 2012, jumlah kenaikan gaji gred 17 kerajaan, New salary increase scheme after budget 2012, skim gaji baru 2012, gaji baru 2012, kenaikan gaji tahunan baru,

28 Comments
Comments

28 comments:

Miss PIJAOSIX said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam..

ape2 pun harus bersyukur diatas segala kenaikan...even RM80..sape nak bagi..hihii

missbby said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

syukrannn

AdyBudika said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yang kaya terus kaya.. yang miskin terfus miskin.. nape tak samaratakan kenaikan eh? ngeeeee...naik sorg rm15 jer ker (jeles sebab aku tak terkena tempias)

:: Mrs.Eady :: said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

syukur je la ape yg ado dari takdo..jawab!

Adylia Qarissa said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

alhamdulilah...dah rezeki...

kalau tak naik gaji lagi haru biru hitam kelam dunia...hahaaaaa

cintatulip said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yea.. alhamdulillah rezeki.. :D

Pembawa_Wacana said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Dapat lebih sikit pun jadi la...rezeki baby..:)

3no gr33ny said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

okey la tu dari xnaik lgsung..tol dak?

Anum said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kalau betul bestnya

cikmimmie said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pekeliling dari jpa tak kuar lagi..samada sahih atau tak kena tunggu ... syukur alhamdulillah walau yg kaya makin kaya.

athirah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

alhamdulilah.. rezeki ko =)

Awan Fantasia said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bukak bisnes sendiri n naikkan gaji sendiri 100% setahun..boleh mcm tue?hehe

[Klik Sini] Koleksi Kereta Masa Hadapan
[Klik Sini] Betul Ke Perempuan Sunat ?

Niena Pengembara Ilahi said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul..kalau gaji naik camne skalipun tiap bulan msti ada slip gaji yg kurang pndptan bersih kurang dari 400 masuk ke opis sy ni...erm, hutang bnyak sgt..boros,xpndai menguruskan kewangan

mamashikin said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

takpe la naik sikit pun..janji naik..heee..syukur

mas saari said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

akak naik RM160!

takpelah kan, at least dapat jugak! sikit ke banyak ke, itulah rezeki kita...

Mila Ahmad said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

untung ade dari xdekan?

maszull said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam...bersyukurlah dgn apa yg kita dpt...alhamdullilah...:)

Puan Saira Azura said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

beb, aku keje jpa..benda nih rumors jer..jpa tak kuarkan pekeliling lagik, mane dorang tau benda2 gini..membocorkan rahsia kerajaan boleh dikenakan tindakan tatatertib..banyak ke sikit dah name makan gaji..nak banyak buat kerajaan sendiri, byr gaji kat diri sendiri..lantak ko lah nk sikit ke banyak..

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mmg tak sahih pun lagi..tak tau lagi berapa nilai dia..pointnya syukur jer la..=)

lieynanilaz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul tu...apa2 hal tunggu pekeliling...yg dok ada sekarang ni khabar2 angin...:)

Kemn Azmaili said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hanya spekulasi ni..kena tunggu pekeliling frm JPA..ape-pun syukur, rezeki kan.. =)

kalo ikutkan jadual rumuors ni mcm xlogik..kemain tinggi gaji gomen..hihi

zuwaidah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kak zu setuju ayat yang paling bawah tu ujang.

far_east said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bersyukur jer dgn apa yg diberi..terima seadanya walaupun sikit tapi tetap ada perubahan.

KasutKaripap said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bersyukur caruman kwsp 18% =]

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Kalo ikut pemahaman saye la kite akan dapat kenaikan 40% dulu.

"Contohnya, guru gred 48..."

PM juz ambik contoh guru sahaja yang mana guru gred 48 akan menerima kenaikan sebanyak 37.7% dan guru gred 34 akan menerima kenaikan sebanyak 39%.

Kenaikan sebanyak 7-13% itu adalah kenaikan tahunan sebanyak 80-320 mengikut gred.

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Peruhan SSM ke SBPA menyebabkan gaji kakitangan awam naik antara 7 - 13%

Kenaikan Tahunan antara 80 hingga 320


Contoh: gaji Pokok Rm1000 semasa SSM

Naik 13% = RM1000 + RM130 = RM1130

Tahun 2013 naik RM80 = RM1210
Tahun 2014 naik RM80 = RM1290

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hmm...brp jumlah kenaikan tahunan mengikut gred tu mmg kena tunggu pekeliling dari jpa.

tp nak buat pembetulan sikit, PM bagi contoh gred DG48 akan menerima kaniakan sebanyak 37.7% dan DG34 sebanyak 39% tu maksudnya perbezaan gaji 'mati' yg dulu dgn yg akan dtg la. bkn nya terus naik 37.7%.

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jgn risau, xlma lg.i all d puzzle akn tjwb.. clark kt my opis akan g tklimat knaikan gji mgu dpn kt lngkawi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terbaru