Wednesday, March 14, 2012

Genap Sebulan Gua Menjadi PAPA..('',)

Hari ini iaitu 14/3/2012 genap sudah gua menjadi seorang PAPA kepada babygirl gua yang bernama Aimy Zafirah...('',)

Kepada sesiapa yang pernah menjadi ayah atau emak kepada seorang anak, pasti tahu bila cukup sebulan kita akan bawa anak kita pergi ke klinik untuk cucuk imunisasi untuk baby yer dak..?

Jadi hari ini gua cuti untuk bawa babygirl gua pergi cucuk..hehe


4.3KG

Sebelum cucuk tadi doktor timbang berat babygirl saya.., beratnya sekarang ialah 4.3kg.., baru lahir hari itu 3.1kg..so maksudnya dalam sebulan sekilo lebih beratnya naik...('',)

Bila nak cucuk tadi gua tidak memberanikan diri untuk melihat aksi babygirl gua dicucuk..,gua lepak dekat kerusi jer sambil tu doktor bawa babygirl ke atas katil.(masih dalam bilik yang sama)


*****************

Doktor : encik..,kamu nak tengok ker baby kamu di cucuk..,

Saya : erm..takpa la doktor..,saya duduk sini sahaja..

Doktor : kenapa taknak tengok..takpa tengok jer..

Saya : saya taknak tengok sebab saya takut saya tertumbuk doktor..hahahahaha..erm ok tak kelakar.

Doktor : derm..!!


Gua biar mama dia jer tengok babygirl..hehe


*****************

Masa kena cucuk melalak jugak la babygirl gua.., tapi kejap jer..lepas kena cucuk dia diam seribu bahasa..('',)

Bila balik rumah sahaja dia baring dan seperti biasa buat muka comel...('',)


('',)

31/3/2012 ini buat kenduri aqiqah untuk babygirl saya.., jadi tak dapat la join GATHERING SAHABAT blogger yang bertempat di Shah Alam..




Sekian...Peace (~_^)v


p/s : tak sabar tunggu baby besar sikit nak bawa pergi jalan2..hee

17 Orang Memberi Komen & Pendapat

semakin besar,semakin conel si Aimy ni ..... pipi makin naik,makin bulat ....!!! =)

owh,ayah die plak yg over.padahal baby yg nak kena cucuk.huhu

sekilo naik pun jadi :D sihat lah tu. hehok. bwa lagi jumpa doktor cek timbang dia nanti.

haha . lawak betul dialog tu . comel je baby .

baby comel cam yana..sekian!hihi

"papa papa papa sayang baby tak?"

kejap je nanti, sedar2 dia dah besar..

alaa tomeinya,.. akak sampai dah 3 ni pun x sanggup tengok baby kena cocok.. x sanggup tengok baby di'sakitkan'.... naluri ibu nieh..

papa tak timbang sama? kut2 naik sekilo...ops...sori

alolo..comelnye baby dia...:)

Hurmm.... next time selamber je tengok anak kena cucuk yea bro....

Good girl, kena cucuk pun nanges kejap je..
Baiknyer ;)


EmoticonEmoticon