Sunday, May 6, 2012

Bila Tak Tau Nak Update Blog Pasal Apa..



Salam hujung minggu,


Bila tak tahu nak update blog apa , apa yang harus kita lakukan...?? rungsing dengan idea apa yang perlu di taip..?? merajuk dengan diri sendiri..?? anda sendiri yang tahu jawapan nya..hehe apa jadah yang gua merepek ni pun tak tahu..cara dia ialah :


1) Kita tulis la tajuk blog kita "Bila Tak Tau Nak Update Apa..???" atau apa saja. (mcm gua buat ni)

2) Kita tulis apa saja yang kita nak dalam entri itu, (mcm gua buat ni)

3) Terpulang entri panjang ke tidak. (mcm gua buat ni)

4) Tulis secara spontan apa yang ada dalam fikiran (mcm gua buat ni)

* ce try kepada sesiapa yang belum update blog..mesti anda akan merasa puas..hee


*****************


"Kalau orang cakap takda idea apa2 baik takyah update blog ujang, camner tu "??

- Betul..memang betul apa yang orang cakap tu..,tapi gua percaya bila lama tak update dan menulis di blog, skil penulisan dan gaya penulisan akan hilang..secara tak langsung idea pun akan hilang.., itu pasti sebab dah berlaku pada gua..hahaha..,(mana satu korang nak)

- Dengan kita update blog dari penulisan sendiri walaupun orang lain rasa macam bangang itu lagi baik untuk menaikkan mutu penulisan kita jika dibandingkan dengan blog yang tak habis-habis copy paste..hehe.,Gua memang dah tak reti nak goreng ayat sekarang ni.., tu yang tengah nak kena rajin update balik untuk dapatkan skil.., sekali sekala copy paste takpa..hee


************

Sekian...Peace (~_^)v


p/s : satu tindakan lebih baik daripada seribu idea


14 Orang Memberi Komen & Pendapat

Setuju ngn ujang. Ehh saya baru perasan pen kat header tu boleh guna. Haha. Menarik betul! Habis saya conteng header ujang. Haha. Macamlaa awak boleh nampak kan kan? :)

betul la kalo lama x menulis, bila nk start balik ayat pn cam kaku je hehe

ujang ... kena rajin tengok citer SUPER SPONTAN.... mungkin boleh dapat banyak idea... tak pun cuba minum pati AYAM BRANDS.... hehehehe

terbaek!

(komen tu aku copypaste)

lol

setuju sebab ai dah jarang update blog.. lately ni baru terkial-kial nak asah bakat balik..

Eh betul betul! Sokong! Saya dah dekat 3 bulan tak hapdet. Skali hapdet, dua tiga kali baca sebab rasa ayat macam pelik benor.. Huhu..

hahaa!!boleh pakai jugak nih..:)

haha,betol-betol
lama sgt tak update bukan idea ja hilang,tangan yang nk tekan keyboard pun rasa kekok

kalau dah lama x update blog, mesti malas n x de idea nak cerita ape kat blog... Setuju sgt..

dari tak de idea, dah jadi satu entri.haha

haha buat lah segmen UJANG ! saya nak join kalo kamu buat .. ^^ camne baby ? update la cite family kamu skg.. =P












banyak je idea Ujang ni senanrya...tgk tuu kata xde idea..siap berceramah lagi kasi tips ! btw TQ sy pon rasa camtu gak.. selagi tak start menaip xkan dtg idea..







kena mula kan ngan merepek intro baru ar mengalir idea! =)) hee


EmoticonEmoticon