Aksi Malam Raya..auw auw


Tahun ini gua beraya di kampung belah emak gua iaitu di Melaka.., ada ke blogger sini orang melaka..?? lahabau...hahaha...

Seperti biasa bila malam raya gua dan kazen akan bermain mercun ataupun bunga api..walaupun bunga api dan mercun zaman sekarang dah macam bangang tapi belasah jer la..

Malam raya aritu selepas magrib gua baru nak mandi..tapi bila gua baru jer nak beristinjak gua terdengar letupan mercun mancis di depan rumah nenek gua.

Tak sempat nak beristinjak terus gua keluar dari toilet dan pergi main mercun dulu..hihi

**********************

Adik gua dan kazen gua dalam proses membakar mercun apa jadah gua tak tau nama


Gua mula mencapapkan diri menunjukkan tanda best best


Mercun ke bunga api jadah ini semakin stim mengeluarkan larvanya...


Gua yang semakin terjua dengan pancutan api dari bunga api ni terus melompat tanda sokongan kepada bunga api ini...


**********************

Serius sakit hati gila kalau main mercun dan bunga api zaman sekarang ni.., bunga api yang kaler merah tu kalau zaman gua belum baligh dulu dekat seminit satu batang tapi sekarang 10 saat jer dah padam..macam hampeh..!!! menci..menci..!!

Lagi satu bila malam raya gua suka main bunga api buatan sendiri dari pada sabut dawai pencuci pinggan tu tau dak..?? ala yang bila kita bakar dan pusingkan dia akan jadi cantik gila tu tau dak..?? derm...!! cetak sungguh gaya imaginasi korang..!!

Ni ha..



Sabut tu bila kita bakar dia akan membara dan bila kita pusing-pusingkan serius memang cantik gila..hihi, tapi sayangnya sabut zaman sekarang dah macam mercun zaman sekarang..cepat lemau..so serius hampeh..sekali lagi menci menci..=(.

**********************

Ada ke sesiapa yang berani upload gambar sendiri yang tak semenggah macam gua dekat blog.., gambar dengan tuala bagai...hahaha


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : dapat gak gua duit raya tahun ini..hehe.., nampak sangat muka gua babyface..auw auw



{ 8 comments.. read them below or add one }

Dee Dee August 22, 2012 at 9:25 AM
kau ape kabau lahabau?
keh3
Eera Shera Eera Shera August 22, 2012 at 9:36 AM
eleh duit raya zafirah yg kena kebas tu kan haha
hazman aka species1980 hazman aka species1980 August 22, 2012 at 10:22 AM
Hurmmm... ULAU MELINGKAU ATAS PAGAU.... hahahaha... tapi gambar di atas tu nak cover perut ko kan...betul tak ?
Wan Ahmad Izudean Wan Ahmad Izudean August 22, 2012 at 10:59 AM
ujang dah sopan dah sekarang..
gmbar kat langkawi dulu tak pakai baju pun.hahha
Mr feckry Mr feckry August 22, 2012 at 11:07 AM
bro selamat hari raya..asal tak hidupkan meriam kat Afamosa je
AsH ShiKaNo AsH ShiKaNo August 22, 2012 at 2:40 PM
wah bro.. hot di malam raye ka.?haaha