Tuesday, July 23, 2013

Kerana Mulut..!! (bukan kisah cium mulut)

Mulut



Kisah ini berlaku masa saya pegi klinik rakan medik di bandar baru bangi sebab sakit tekak(tonsil), yang saya nak jadikan isu ni bukan pasal sakit tekak, tapi pasal sikap seseorang sebagai pengajaran buat kita semua.

Adalah sorang mamat ni, di masuk klinik ni, pastu dia tanya kat kaunter "Ramai lagi ker?" pastu nurse itu jawab "ramai lagi dik"...

 (lepastu mamat tu berlalu sambil meninggalkan satu kata2 yang penuh sopan)

"BOLEH MAMPOS, LAMA AKU TUNGGU KAT SINI" (sopan tak???)

Apa dia ingat Allah pinjamkan mulut tu utk keluarkan kata2 mcm tu? Akhirat kelak apa dia nak jawab kalau Allah tanya?

Semoga kita menjadi orang2 yang menjaga kata2, ingatlah, kita pinjam je semua ini, Kalau pinjam harta orang pandai lak kita nak jaga elok2.

Wallhualam


***********************

Kisah teladan dicilok dari blog abang gua


Sekian...Peace (~_^)v


6 Orang Memberi Komen & Pendapat

ya allah ada gak manusia macam nie

ni mesti pesakit tu tertekan habis.

salam

biasa bro.. sesetengah tu mmg jenis panas baran main lepas cakap ja..

mohon kebenaran iklan kat sini.. takpa kot? hehe.. ;)

Adakah SIMPANAN anda mencukupi?

Pendidikan ANAK anda
Simpanan untuk PERSARAAN
Simpanan untuk KES KECEMASAN
Modal untuk PERNIAGAAN
Mengerjakan HAJI & UMRAH
Pembiayaan PERUMAHAN/KENDERAAN

http://deenazmee.blogspot.com

baik pi gomen free je pastu kompom lmbt dari pi swasta berjam2 ...stress tau ..aku sakit ni ... heeeee

carikler klinik yang tak ramai orang dari nak bising2 cenggitu.


EmoticonEmoticon