Monday, September 9, 2013

Mainan Baru Zafirah Dari Ikea bukan benda BODOH



Hari minggu baru ini merupakan hari pertama gua tak pergi beraya rumah orang selepas sebulan setiap minggu berhari raya...haa amik kau paham tak penerangan yang macam bebal ni..hahaha.

Minggu ni gua pergi IKEA sebab nak beli mainan untuk Zafirah..

************************

Sepanjang beraya rumah kawan-kawan gua perasan zafirah berkenan sangat dengan mainan yang kejadah apa tah nama dia

Benda alah ni gua tengok dekat kedai mana tah mahal gila...!! so nak beli tengok macam bodoh je budak-budak main tolak atas bawah kiri dan kanan..hahaha

Tapi ramai cakap benda alah ni bagus untuk perkembangan otak budak..majoriti rumah anak kawan gua ada benda alah ni...raya rumah Ben Ashaari pun dia belikan anak dia bendalah ni

Setelah beberapa kali si Yana tengok Zafirah suka benda alah ni gua pun kesian

Yana : papa jom la belikan Zafirah mainan ni

Ujang : macam bodoh je tengok mainan ni..hahahahah *gua gelak benda yang tak lawak

Yana : benda ni bodoh ke papa yang bodoh..*dialog tambahan

Ujang : mahal dow menatang ni..

Yana : dekat Ikea murah la...tak sampai RM50

Ujang : Ok esok kita pergi IKEA
*nampak punya caringnya gua

************************

Bila dah beli menatang ni belum sampai rumah tak habis-habis dia suruh buka.., time makan dekat ikea pun dia dah sibuk suruh buka..sian anak papa hihi




Bila sampai rumah je pasang je menatang ni kemain suka dia..siap cakap "fuiiyooooo....fuiiyoooo.., benda yang gua rasa bodoh ni rupanya merangsang minda untuk budak..mana faktanya pun gua tak tau..hahahaha




Benda yang paling  seronok kau buat dalam dunia  adalah gembirakan orang yang kau sayang....('',) jadi kepada sesiapa bapa dan emak yang belum beli menatang ni sila la beli di IKEA..hahahaah


p/s :  siapa tahu nama menatang mainan ni apa ek..??


12 Orang Memberi Komen & Pendapat

wooden woods nama yer yehaaaaaaa besaq gedabak zafirah punya beshh wooooooo...fuiyooooo hehhe

wooden toy! grr

ok tq papa..this weekend pi ikea lg..EH! :p

ujang.. jgn dok samakan pemikiran kite dgn pemikiran bebudak, kehkeh3...

bagi kita bodoh menda tu, tapi bagi bebudak, mmg fuyoooo fuyooooo..

mane tahu, besar nati zafirah jadi pencipta ape2 pada zaman dia nanti. hik!

*hugs untuk zafirah*

senyum lebar dak Zafirah..
'papa tak suka, kite suka..' hehehe..

Zafirah comel sangat :) sukanya tengok dia senyum..polos je..alahai

pergh! dialong macam cakap dengan budak 7 tahun..hahaha

Dah ada jugak kat rumah... dah simpan dlm blk sbb ank aku dah bosan... hahaha...

Dah ada jugak kat rumah... dah simpan dlm blk sbb ank aku dah bosan... hahaha...

bagus la ..aku nk bg anak aku main ni aku bw depa pi klinik sj ngabiskan duit kampeni bapak die ... hahaha

Maybe sebab banyak color terang dan bentuk bongkah tu kot....


EmoticonEmoticon