Friday, September 27, 2013

Review FIlem BENCINTA




Baru ni gua kesempatan join majlis pra tonton filem BENCINTA di TGV Sunway Piramid.., dipendekkan cerita filem ini lebih kurang dengan jalan cerita filem  ENOUGH lakonan JLO

Sesiapa yang pernah tengok cerita ENOUGH tahu la jalan cerita dia macam mana...('',)


JLO dalam Enough

Nora Danish dalam BENCINTA


Dalam filem ini gua paling puji lakonan mantap 2 pelakon utama iaitu Farid Kamil dan juga Nora Danish

Nora Danish berjaya membawa watak yang manja, lembut, garang dan juga ganas..itu yang gua suka dalam lokonan dia dalam filem ini berbanding filem2 sebelum ini.


Farid Kamil pula berjaya membawa watak yang romantik dan juga panas baran yang sangat berjaya.., lebih power lagi dia boleh membuatkan kaum hawa membenci dia dalam filem ini.., tak caya pergi tengok...!!

Bestnya lagi filem BENCINTA ini ialah pengarah berjaya membuat babak suspen dengan menjadi.., penonton pasti teruja apabila beberapa babak yang akan membuatkan kita bercakap sendirian , nak tau babak mana pergi tengok nanti ok


Pelakon tambahan juga tidak mengecewakan kerana plot jalan cerita ini tersusun rapi kecuali beberapa babak dalam filem ini pengarah terlalu skema melakukan babak seperti memakai tali pinggang keledar ketika cemas di dalam kereta.., babak itu mustahil ada pada seseorang ketika cemas..so tak perlu terlalu skema nanti tak nampak real.. hihi

Bagi gua pengajaran dalam filem ini ialah si isteri jangan kuang ajar dengan suami..kita orang ISLAM hihi

gua masa kena interview REVIEW pasal filem BENCINTA

TRAILER
(siapa tengok trailer ni mesti membuatkan korang teruja nak tengok filem ini)



*************************

RATING
4.5/5


5 Orang Memberi Komen & Pendapat

macam best je ni.. saya suka certa aksi

Macam best je review..
kalo ada masa nak pg tengok.

diorang memang rajin amik inspirasi citer hollywood... takpelah olah tempatan kan

bukan inspirasi Hollywood g da Macam ciplak ja...


EmoticonEmoticon