Tuesday, August 5, 2014

Kesahihan Mcdonalds Bagi Burger Percuma Hari Jumaat PALSU..!!



Cerita Mcdonalds nak bagi burger free jumaat ini berleluasa orang share di whatsapp yer dak..??

"McD baru announce dekat Hitz FM yang friday ni they're giving free burgers and drinks at selected Masjid. Masjid negeri is one of them."

 Bbila aku tanya ada gak orang tanya aku balik kenapa sibuk tanya sumber kesahihan..Aku tanya dan tanak sebar benda gini sebab utama ialah tanak mendatangkan fitnah..., dan tidak jatuhkan martabat kita orang Islam main sebar benda tak betoi..hurm

Bila disemak ditanya oleh rakan media sosial lain.., aku dapati jawapan yang cerita mcd nak bagi burger free jumaat ini adalah FAKE..!!!




So fikir la dulu wahai kawan2 dan saudara mara....., aku pun tak terlepas dari buat silap..tapi jangan la benda gini guna emosi...

Aku bertanya bukan bermakna aku tak boikot....tapi entah la..korang ni....

Aurat tak pernah terdedah, arak tak pernah minum, zina langsung tak pernah didekati..pergaulan memang terjaga..tapi mesej berantai,artikel palsu dan berita tanpa usul periksa laju kau sebarkan kononnya nak martabatkan agama sendiri.tu da fitnah namanya sayang oi..('',) alasan kukuh "aku tak tau, aku share jer"

Sekian...Peace (~_^)v


15 Orang Memberi Komen & Pendapat

Betul tu.. Kita tak mau dicop org islam yg sebarkan benda x betul

Setuju....jgn mudah sebar berita tanpa usul periksa..( berita....hadis yg tak tentu sahihnya...kata2 yg kononnya dari orang2 tertentu)...... Terbaru pesta tak senonoh kononnya permit diberi oleh kerajaan negeri....dah sahihke...kerajaan negeri lulus permit....

Lw xbtol pun...xslah pun boikot mcd 2..lw buleh bkn jumaat je..hari2 boikot..

Betul tu! setuju! Nasib baik ena tak cepat melatah dengan semua ni.

seyes aku ckp .. aku tak penah 4ward mesej berantai ... aku slalunye ignore je ..kadang baca kadang tu buat tatau ....

haha.. macam-macam lah... kang nanti ada jugak yang pegi mekdi mintak beger free.. senang-senang tak payah makan habis cerita.. \0/

Sape punye keje la kaki sebar fitnah ni..haram jadah tul

Ader laa capitalize & leverage on our concerns terhadap recent outrages oppression @Gaza. Dia/Diorang it amusing & sronok laa bila ramai yg reacted to their fake postings... Anyway, no McD 2day.. Reduce next.... God Willing :-)

Sapa create cerita tak benar ni memang bangsat betul.

gila power buat kat masjid, tapi semua sensitif sangat, kalau ada yang lapar, dia telan je

Kesimpulannya bila nak share sesuatu pastikan ianya sahih. Ni tidak. Nampak menarik je terus klik share. Kan dah jadi fitnah. Kalau dulu lidah harus dijaga. Sekarang mata dan fikiran juga harus dijaga.

saya dah agak berita ni palsu.McD takkan buat tindakan yang tidak sensitif begitu (dia pun nak tarik hati orang islam beli kat dia)

tu la pasal..better check dulu sebelum viralkan..kang tak pasal2 dapat dosa fitnah pulak..jenuh nak mintak maaf balik kat orang yang difitnah tu nanti..

donat bentuknya menggiurkan tapi saya tidak suka makan donat :D


EmoticonEmoticon