Tuesday, March 31, 2015

Punca Sebenar Enot Kurus




Sebelum ini siapa sebut nama Enot pasti boleh bayang dah siapa orangnya yer dak..? Kita dah boleh bayang badan dia yang agak besar tu hihi.

Baru-baru ini ada kecoh pasal isu enot semakin turun berat badannya.., kemain kecoh cerita negetif yang tersebar punca enot kurus itu.., antaranya ialah punca Enot kurus ialah kerana sakit., dan lagi hebat lagi punca sebenar Enot kurus ialah potong usus..hahahahah

Disebabkan kecoh dengan kenyataan negetif orang luar tentang punca sebenar Enot kurus., akhirnya Enot mengeluarkan kenyataan sebenar beliau..

Ni gua share video dari mulut Enot sendiri




***************************************

Dah dengar video penjelasan Enot tu..?? jadi hentikan la cerita negetif yang korang dengar tu ok.., sebenarnya Enot kurus kerana mengamalkan pemakanan bijak dan juga menggunakan Produk Izeara 6 Inch Body Serum


Sebelum ini bila orang promot produk kurus je mesti orang akan cakap 

"cuba try dekat enot dulu.., kalau dia kurus baru aku beli"

Biasa dengar dak ayat tu..? haa ini Enot sendiri dah cuba dan try pada produk Izeara 6 Inch Body Serum

Enot yang kita kenal dia dengan lakonan komedi dan juga pandai masak pasti kita terkejut bila jumpa dia depan-depan sekarang sebab memang ketara penurunan berat badan dia.

Menang la tak dinafikan yang dia tak kurus macam model lain kan.., tetapi perubahan positif yang kita boleh tengok sekarang boleh kata terbaik.., meh tengok gambar dari Instagram dia




Sekali lagi diingatkan.., Enot kurus bukan sebab sakit ok.., tetapi hasil usaha dan iktiar dia sendiri untuk menjaga berat badan dia..



Korang boleh wusha di Instagram Enot sendiri.., banyak skrin shot yang dia amik dan share tentang produk Izeara 6 Inch Body Serum



Kelebihan Izeara 6 Inch Body Serum Xtra Power.

- Izeara body serum yang tak panas, tak melekit dan tak berminyak

- Bau gabungan lemon dan Garcinia Cambodia..

- Produk Izeara 6 Inch Body Serum ni hasil formulasi Doktor pakar dari switzerland & ada kkm,gmp, Halal Jakim..

- Izeara 6 Inch Body Serum Xtra Power mngandungi doa dan zikir..

- 2 in 1 – Boleh digunakan juga untuk sengal-sengal badan selain untuk menguruskan badan.

- Mulakan dengan bismilah sapulah keseluruh badan InsyaAllah.



tags : enot kurus, punca sebenar enot sakit, enot sakit apa , KENAPA enot KURUS, PRODUK ENOT KURUS, ENOT DUTA PRODUK


Thursday, March 26, 2015

Fasha mengaku ini jalan terakhir

Nama Fasha memang tidak asing lagi. Walaupun umur Fasha dah 30an, tapi nampak macam budak belasan tahun tau.. Fasha juga mengaku berat badannya susah nak turun lepas bersalin dulu. Apatah lagi sekarang sudah memiliki 2 cahaya mata.

Ramai yang tidak tahu Fasha alami masalah hormone ketika mengandung. Berat badan naik 20kg. Kulit pula makin kusam dan banyak jerawat. Nak dapat job pun susah. Tapi lumrah setiap wanita pasti nak tampil cantik, langsing dan bergaya kan? Selepas bersalin Fasha cuba ambil program-program pelangsingan dan spa-spa rawatan kulit. Duit terbang beribu2, tapi hasil ntah ape2. Buntu dengan masalah berat badan dan kulit yang makin menjadi2 tu, Fasha nekad cuba produk2 di pasaran. Mcm2 jugak la produk yg Fasha dah try tp xde satu pun yg betul2 sesuai. Geram kan..penat ooo try one by one tp xmenjadi. Stress rasa..

Fasha hampir fedup..lepas dengar radio IKIM.fm tentang produk Panacea Beauty, Fasha cuba. Bagi Fasha ini adalah usaha terakhir beliau, dan selebihnya hanya redho dan tawakal. Nak tahu apa kata Fasha?

“ Memang saya stress dan hampir fedup lepas cuba mcm2 tp xberkesan.. Saya tertarik dgn produk Panacea masa dgr radio IKIM.fm cuz sgt unik dari produk lain dan kedua-dua produk Panacea Beauty ni memang betul2 kena dengan masalah saya sekarang. Saya amalkan Panacea DR.BRUN slimming detox yang hanya perlu kemam sahaja. Untuk rawatan kulit saya guna Panacea SBC, serum pertama boleh sapu & minum. AlHAMDULILLAH SEMINGGU JE SAYA DAH TURUN 3 KILO. DAN KULIT SAYA PULA DAH MAKIN BERSERI, JERAWAT KECUT 1 HARI SAJA! Ramai yg tegur badan saya dah susut dan kulit saya makin glowing.”

Produk Panacea Beauty memang luar biasa hebat. Produk 100% bahan semulajadi dan sangat selamat & berkesan cuz berdaftar dgn KKM & HALAL jakim. Dari kilang GMP 100% bumiputera . Dua produk Panacea Beauty yang menjadi viral sekarang ialah #DR.BURN, slimming detox utk penjagaan usus dan berat badan serta merupakan produk pertama kemam & kurus. Lagi satu produk ialah #SBC, serum rawatan kulit pertama boleh disapu & selamat diminum.

Utk u all yg ada masalah berat bdn dan masalah kulit sgtlah disyorkan. Mungkin ikhtiar terakhir korg dgn produk Panacea ini membuahkan hasil.

Panacea

serum blowhite collagen
Add caption

Dr BurnDr Burn




serum blowhite collagen


dr burn

dr burn

panacea beauty

panacea beauty



Nak Jana Pendapatan Bermula Dari Zero?? Hubungi:

HOTLINE: 013-444 9531
FB/IG: PanaceaBeautyOfficial
Website: panaceabeauty.com.my


Friday, March 13, 2015

"Papa aimy Nak Adik..!! "

dera anak
zafirah nangis kena buli dengan papa dia...


Minggu ini si anak gua ni demam.., so gua terpaksa cuti disebabkan cuti gua lagi banyak daripada YANA..., so gua jadi la papa mithali jaga anak sorang-sorang di rumah..., so gua kita tersenarai la papa yang hebat yer dak...?? so puji la oi..!! hahahaha

Ok abaikan dengan kehebatan gua sebab korang bukan reti puji pun...derm!! Sebenarnya bukan senang nak jaga budak kecik ni demam, kerana dia punya perangai semua tak kena.., suruh makan tanak suruh senyum pun tanak.., tapi bila pikir balik bangang gak gua ...., ada ke patut suruh orang demam yang takde mood ni senyum hihi

Gua buat lawak banyak kali depan dia pun dia tak gelak.., yang dia buat hanya nangis je..grrrr!! Ke gua yang tak reti buat lawak ek..?

Setelah berjam jam gua pujuk tak menjadi... dengan pelbagai cara dan gaya..., dan berjam jam juga soalan yang sama gua tanya dekat dia iaitu  "aimy nak apa" jawapan dia nangis je...tension oi..!!!

Tapi setelah dipaksa dengan soalan 

"aimy nak apa ni..!! kang papa hantar pergi skoll..!!" 

Dengan penuh selamba dia jawap..

"Papa aimy Nak Adik.."


Ok dengan jawapan dia tu, gua diam seribu bahasa dan gua pula yang terus menangis..., akhirnya dia pula yang gelak tengok gua nangis..! cis 

Dah tu je nak cita..











Tuesday, March 3, 2015

Pentingnya CFM Kepada Pengguna

CFM


Ada yang pernah dengar pasal CFM dak..?

Secara ringkasnya peranan utama CFM adalah sebagai tempat aduan untuk pengguna telekomunikasi & multimedia yang menghadapi masalah berterusan ataupun aduan yang tidak selesai walaupun telah membuat laporan di syarikat pembekal.

Nak kasi korang faham fungsi CFM lebih kurang sama macam Aduan kepada KPDNKK la.., tapi KPDNKK adalah aduan untuk peniaga yang menipu barang belian korang yer dak..? Cuma CFM ini adalah khas untuk aduan masalah korang dengan mana-mana syarikat telco di Malaysia contohnya Celcom, Digi, Maxis dan lain-lain..



Kalau korang tak selesai masalah dalaman dengan syarikat telco tersebut boleh la korang buat aduan kepada CFM ini paham dak..?

Proses yang betul adalah di mana, langkah pertama dengan membuat aduan kepada syarikat pemberi perkhidmatan terlebih dahulu. Sekiranya pengguna tidak berpuas hati, pengguna disarankan untuk ajukan kepada CFM untuk tindakan selanjutnya.


APAKAH PERKHIDMATAN YANG DISEDIAKAN CFM?

CFM ada beberapa saluran, di mana pengguna boleh akses portal dorang di www.aduan.cfm.org.my . Kelebihan menggunakan portal ini ialah pengguna boleh memeriksa status aduan korang pada bila-bila masa.

Pengguna juga boleh menelefon kami di 1-800-18-2222 atau emel kami ke aduan@cfm.org.my. Pengguna juga boleh mendapatkan pelbagai info dan tips tentang industri komunikasi dan multimedia di portal mereka iaitu www.infokonsumer.my

 PERKHIDMATAN YANG DISEDIAKAN CFM?


APAKAH ADUAN YANG PENGGUNA BOLEH LAPORKAN KEPADA CFM

Semua aduan yang tidak selesai atau berpanjangan, rungutan dan pertikaian berkenaan dengan perkhidmatan komunikasi dan multimedia antaranya termasuklah:

1. Pertikaian bil dan caj, caj yang tidak dilanggan/digunakan, caj yang tidak betul

2. Kualiti liputan tidak memuaskan seperti kelajuan internet yang perlahan, panggilan terputus, tiada liputan atau liputan tidak memuaskan

3. Lain-lain seperti SMS, promosi/iklan yang mengelirukan, data peribadi digunakan untuk melanggan atau mendaftar perkhidmatan.

Ini adalah untuk semua perkhidmatan Komunikasi & Multimedia seperti telefon talian tetap dan telefon mudah alih, internet, TV berbayar, TV biasa, radio, SMS.

 Tetapi harus diingat terdapat beberapa jenis aduan yang tidak boleh CFM terima. Berikut adalah senarai jenis aduan yang tidak dapat kami bantu:

-Aduan tentang Pemberi Perkhidmatan yang bukan dalam industri Komunikasi dan Multimedia dan tidak tertakluk kepada Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (AKM98).

-Aduan yang kami rasa lebih baik ditimbangkan oleh mahkamah, perkhidmatan penimbangtaraan atau prosedur aduan lain. Aduan yang sudah ditangani oleh mahkamah atau prosedur aduan lain.

-Aduan tentang isu pekerjaan atau kakitangan.

-Aduan yang kami anggap berniat jahat atau tidak wajar.

-Percanggahan antara syarikat yang menyertai perkhidmatan kami.

-Aduan yang tidak disertakan dokumen sokongan sebagaimana yang diminta oleh  Pemberi Perkhidmatan

Statistik aduan yang diterima CFM

Statistik aduan yang diterima CFM


Dari statistik kita lihat di atas, aduan yang paling tinggi adalah mengenai kualiti

perkhidmatan(ungu) dan diikuti dengan bil (kelabu).

Saya nak nasihatkan korang, jangan la malas nak buat aduan kerada dengan

adanya aduan kita boleh mendapatkan kembali hak kita sebagai pengguna yer dak..?


Bagaimana Untuk Membuat Aduan Pada CFM


 Membuat Aduan Pada CFM


Sebelum korang boleh menggunakan perkhidmatan CFM, syarikat yang anda adukan mesti terlebih dahulu diberi peluang untuk menyelesaikan pertikaian.

Syarikat Pemberi mempunyai masa tujuh minggu untuk berbuat demikian. Korang juga boleh menggunakan pelbagai saluran untuk mengemukakan aduan anda kepada CFM


Buat aduan terus ke Portal Aduan
Dalam Talian kami (CoP)
Tulis surat kepada
E-mel : aduan@cfm.org.my
Buat panggilan telefon untuk kemukakan
aduan atau pertanyaan ke
Talian Bantuan Pengguna : 1800-18-2222
Hantar faks ke
Faks : +603-2693 2288
kunjungi pejabat atau tulis surat kepada
Forum Pengguna Komunikasi & Multimedia
 Malaysia
6-02, Tingkat 6 Wisma Straits Trading
No.2 Lebuh Pasar Besar
50050 Kuala Lumpur
Malaysia


******************************

Apa yang berlaku selepas Korang membuat aduan pada CFM ?




-CFM akan membuat perakuan penerimaan dan mengeluarkan nomborrujukan fail dalam masa 1 hingga 3 hari kerja.

- CFM akan berusaha untuk menyelesaikan aduan yang anda kemukakan.

-Pegawai CFM yang bertanggungjawab akan membuat susulan dan memantau perkembangan kes anda hingga kes diselesaikan. Pemberi Perkhidmatan dikehendaki membuat perakuan dan memberikan cadangan yang dapat menyelesaikan aduan dalam masa 7 hari kerja.

- Kod Amalan Pengguna Am menetapkan bahawa 95% daripada aduan diselesaikan dalam jangka masa tidak melebihi 30 hari kerja dari tarikh semua maklumat atau dokumen sokongan yang berkaitan aduan dikemukakan sebagaimana yang diminta oleh Pemberi Perkhidmatan.

- Pada bila-bila masa, anda boleh menyemak status aduan anda dengan melayari laman CoP.

Korang juga boleh layari laman Facebook CFM di :

https://www.facebook.com/consumer.forum.malaysia

Akhir kata jadilah pengguna yang bijak ketahuilah hak anda sebagai pengguna..,


**********************************************


Gua nak ajak lu orang join contest “Name the CFM Mascot & Win”.

Hadiah dia lumayan beb! Iphone 6 ada. Ipad Mini ada, ipad mini 3 pon ada!

Contest ini bermula 2 Mac 2015 sehingga 31 Mac 2015.

Senang sahaja nak menang. Lu perlu bagi nama yang unik dengan cara yang

kreatif! Tak kisah la dalam bentuk pantun ke, seloka ke, gambar ke. Janji unik

dan kreatif! Lepas tuh hantarkan penyertaan lu di (link)