Teka Teki 2

ENTRI Repost





Kali nie nk kongsi lagi teka-teki....yang part 1 dah buat hari tue


Soalan : Dalam banyak2 cecair,cecair apa yang menjadi beku bila dipanaskan

Jawapan : TELUR

Soalan :Dalam banyak2 kuih, kuih apa yang orang makan tepinya sahaja, bhgian tengah tak mkn

Jawapan : kuih donut

Soalan : Aku berjalan ditepi pantai..di atas pasir tanpa mencecah air, bila aku toleh belakang takda kesan tapak kaki aku, kenapa ?

Jawapan : aku jalan mengundur

Soalan : Apa beza jatuh pokok kelapa, dengan jatuh perigi

Jawapan : Jatuh pokok kelapa kena naik dulu baru jatuh, jatuh perigi kena jatuh dulu baru naik

Soalan : Lampu apa kalau pecah, keluar orangnya

Jawapan : Lampu jiran rumah korg..

{ 22 comments.. read them below or add one }

Jeely jelly Jeely jelly December 14, 2010 at 6:32 PM
x sempt nk berfikir sbb tertengok jawapan.. haha
ANATI SOKI ANATI SOKI December 14, 2010 at 8:26 PM
wahahaha.. adoooih.. teka teki.. jawapan teka teki pun.. tak terlintas dek akal... wahaha
Ain Zulaikha Ain Zulaikha December 14, 2010 at 10:54 PM
heheheh kacang je teka teki ni.. cuba teka dalam banyak-banyak kapur apa yang boleh di minum? heheh
Ujang9897 Ujang9897 December 15, 2010 at 8:52 AM
lekatlekit - saje nk kongsi..hee
Ujang9897 Ujang9897 December 15, 2010 at 8:52 AM
jelly - tak bgjawapan kang tak dpt jwp
Ujang9897 Ujang9897 December 15, 2010 at 8:54 AM
darkbatman - soalan kanak2..hihi
Ujang9897 Ujang9897 December 15, 2010 at 8:55 AM
hanisah - ade byk lagi best..hee
Ujang9897 Ujang9897 December 15, 2010 at 8:55 AM
along tapa - nanti aku pecahkan lampu umh ko..huhu
Ujang9897 Ujang9897 December 15, 2010 at 8:55 AM
ain zulaikha - jap laga eden jawap orait..
YanaMIB YanaMIB December 15, 2010 at 9:51 AM
blog apa yg ada gambar skuter bughok kaler pepel??










































































ujang9897 aka dak encem?? lalalala~ =P
Magrib Magrib December 15, 2010 at 10:11 AM
salam ujang

erm menarik entry anda.. teka teki yg last skali tu best

anyway... follow anda..
Ujang9897 Ujang9897 December 15, 2010 at 10:14 AM
magrib - thanks..leh kongsi2..hehe
k a k L a m p k a k L a m p May 27, 2011 at 11:06 PM
hahah dh mcm jawab soklan pekse.. tp leh refer jawapan kat bawahh...
tia @ Ini Kisah Tia tia @ Ini Kisah Tia May 28, 2011 at 12:00 AM
soalan macam tak logik tapi jawapan logik pula ;)