Kisah Malam Jumaat...!!!! (U)

 Hebatnya Malam Jumaat ni...jom layan kisah malam jumaat...


 Al-kisahnya....

Malam itu malam Jumaat. Usop ingin beristirahat awal bersama isterinya bernama HANIM , dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Usop pada HANIM, isterinnya yang sedang menyusu anak bongsu mereka

" Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidur kan mereka dulu"

" Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca Al-quran" balas Usop, sambil ke bilik air mengambil wudhuk, setelah mendapat kan songkok. Kitab al-quran dan meminum seteguk air sejuk Usop bersedia untuk memulakan kerja ibadahnya?

"BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM"  (dengan penuh khuyuk dan semangat)



(gaya usop selepas pakai songkok)






*tiba-tiba2




" Bang!! Anak dah tidur" 


Terkejut Usop mendengar suara HANIM yang membawa khabar baik kepadannya dalam jangkamasa yang begitu singkat. 


" SODAQALLAHULAZEEM " 






Tu lah dahsyat nya malam Jumaat......!!!!!!!!!

 
Wahahahahahahahahahha


"Kepada yang dah berkhawin, esok malam sila buat pahala ok..."


Sekian..Peace (~_^)v


Salah sorang kakakku diblog bernama WANI ,esok buat pahala tak..???

derm..!! terletak link blog dia pulak....sory kak..('',)

amik dari ASCREWZ


P/S : Bila la laptop nak sampai ni..ish..!!!!




{ 74 comments.. read them below or add one }

storyfromme storyfromme March 9, 2011 at 1:18 PM
hahaha...kejam gila linkkan blog akak.
apezs shah apezs shah March 9, 2011 at 1:20 PM
salam

haha ujang terbaik laa short story ni.. one more please hahaha..
taufiq helios taufiq helios March 9, 2011 at 1:21 PM
muahaha!!! penangan orang yang dah nak kawen!!! hahahah...nnti hang kawen wat la anak banyak2 kan ujang
FizA FizA March 9, 2011 at 1:21 PM
hahaa..ingat entry apa la dia nak wat td.. :D
Along Usop Along Usop March 9, 2011 at 1:22 PM
Sodokollahulazim trus!! wakakakakakak!! =p
Cik Leen Cik Leen March 9, 2011 at 1:24 PM
hahahaha.tak terkata ape...ngee
YanaMIB YanaMIB March 9, 2011 at 1:26 PM
mlm jumaat lu lama lg..tetttt~
Hanim Mahali Hanim Mahali March 9, 2011 at 1:30 PM
Baru bismillah terus sodaqallahulazim... hahaha ~
mizzkechique mizzkechique March 9, 2011 at 1:32 PM
at least ada pembuka dan penutup...

muahaha
Anisa Hang Tuah Anisa Hang Tuah March 9, 2011 at 1:32 PM
hikhik.malam jumaat mmg menjadi pilihan setiap pasangan yg sudah berumahtangga
sissyira sissyira March 9, 2011 at 1:37 PM
salam

sabo jang,,nanti giliran ang lak...kiu2...
aDisH.sHidA aDisH.sHidA March 9, 2011 at 1:45 PM
malam jumaat malam segalanya kan..malam penuh keberkatan
A.s.t.i.n.a A.s.t.i.n.a March 9, 2011 at 1:47 PM
komen yana.. hak hak terbaekkk..
Isteri Yang Comel Isteri Yang Comel March 9, 2011 at 1:47 PM
wow indahnyer malam jumaat... Baca Yassin lah ujang.. hhihihi
s.y.a.r.q s.y.a.r.q March 9, 2011 at 1:54 PM
yg belum kawin, sile baca al-quran seperti usop..hehe
Fakhrul1409 Fakhrul1409 March 9, 2011 at 1:54 PM
HAHAHAHA..ehem2!! wakaka..teruskan perjuangan ko Man & Hanim! Hahaha XD

P/s: Ujang.. ^_^ peace~
kakchik@ella kakchik@ella March 9, 2011 at 1:54 PM
Byk ibadah boleh buat lagi Ujang ooi!!
darkbatman darkbatman March 9, 2011 at 1:57 PM
hahahaa.. nasib ak xjd mangsa ujang..kehkehkeh
Encik Suami Encik Suami March 9, 2011 at 2:07 PM
Astaghfurullah..Hamboi ko jang.Kuang main lagi ek.

to yana: Jaga2.
:.nick.: :.nick.: March 9, 2011 at 2:11 PM
GILER KENTANG NIH BUDAK NAME UJANG....HAHAH....
aslann aslann March 9, 2011 at 2:23 PM
Gahahahaha!! Esok malam jumaat weyhh!! SUNAT buat, tapi malam2 lain WAJIB...haha.
MamaEma MamaEma March 9, 2011 at 2:27 PM
macam tak sabar2 jer nie...
Pakcoh Pakcoh March 9, 2011 at 2:32 PM
ujang tulis iwayat hidup sendiri ke ni jang?
BRO_MONDAY BRO_MONDAY March 9, 2011 at 2:34 PM
ujang : adehhh~ usop tu bukan nama sebenar ke??? koh koh koh lawak²...

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "TUTORIAL Part 1 : NEW ENTRY di comment box"
2.New Entry "~DULU & KINI~"
IftiMonstaa IftiMonstaa March 9, 2011 at 2:34 PM
AMBOI UJANG TAU LA DAH NAK KAWIN. BUAT BERSABAR LAH SIKIT ! JANGAN DOK PIKIR MEMACAM! HAHAHA
eima eima March 9, 2011 at 2:46 PM
aku tau la ko tak sabo nk lalui mlm² tersebut ...
jgn la tunjuk sgt ... hahahhaha

rileks ..asah dulu ok ....
ezaty ezaty March 9, 2011 at 2:50 PM
haha. *no words. tumpang guling-guling kat sini.
::p0t pEt iLa:: ::p0t pEt iLa:: March 9, 2011 at 2:55 PM
melucah je keje lu ek..taw la da nk kawen..sabo la sket..prutttt
d_tieah d_tieah March 9, 2011 at 3:21 PM
Tak menarik citer ni!!!!!!!!!
Dermmmmm!!!!!!!!!!!!!! Asal aku boleh habiskan bacaan???????????? Demmmmmm lagi!!!!!!!!!!!!!!!!! Huhh..

Entry Terbaru : Rahsia Tentang Tidur Yang Perlu Anda Tahu
Qaseh dalia adelia Qaseh dalia adelia March 9, 2011 at 3:39 PM
bakal pengantin dah gatai bebeno !
MIZZ SUE MIZZ SUE March 9, 2011 at 3:49 PM
kau macam tak sabar je jang
Eza Ridzwan Eza Ridzwan March 9, 2011 at 3:54 PM
lupa plak akak esok mlm jumaat yee..
hahaha..
seb bek ko wat entri nie..
gegege...
azzey azzey March 9, 2011 at 4:10 PM
Entry yg suspen n kelakor..:)
mOoN mOoN March 9, 2011 at 4:15 PM
entry ni ujang nak jadikan rujukan masa dah kawen nanti...hohohohoho...
iqbalhakimi iqbalhakimi March 9, 2011 at 4:17 PM
haha..ang bahaya ni..dah meramal masa depan ni..
CikBulat CikBulat March 9, 2011 at 4:25 PM
aq dah nampak aura2 ko tak sabar nak kahwin. HAHAHAHA
Hanis MY Hanis MY March 9, 2011 at 4:29 PM
haha...hadoii...kamu kok kenapa mesti tak sabar nak tawen ehehe...
weh beli laptop baru jangan lupa tunjuk eh...
Naddia Naddia March 9, 2011 at 4:29 PM
along dgn hanim..heheh!

GABUNGAN MNTAP SEPERTI LEMON DGN ANGGUR
Along Usop Along Usop March 9, 2011 at 4:42 PM
Naddia : hahahah.. dalam setori buleh...

kat luar.. jangan.. nanges kaklongnye karang.. =p
ciK fLower meLawEr ciK fLower meLawEr March 9, 2011 at 4:55 PM
hahahah cepat2 SODAQALLAHULAZEEM
..adoiii
cik ubi cik ubi March 9, 2011 at 5:00 PM
malam yg ditunggu tunggu..hakhak
Aku Ibu Muda Aku Ibu Muda March 9, 2011 at 5:13 PM
ohh..malam esok ye malam bunuh setan? hihii...ada reminder plak... cepatnya semingguuu...rasa cam baru je lepas bunuh setan...

wakakakaaaaaaa
tia tia March 9, 2011 at 5:18 PM
ok. tak sabar nak kawennn! weeee~
D`littleye D`littleye March 9, 2011 at 5:37 PM
ahahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahaha
sengalllllllllllll
KyêrulL KyêrulL March 9, 2011 at 5:51 PM
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHA!! gila kentang
qasehraihan qasehraihan March 9, 2011 at 6:04 PM
wah tu keje sedap tu..ngeh ngeh
eyna azmi eyna azmi March 9, 2011 at 6:16 PM
malam jumaat ? alah ujang tahu la ko dah nak kawin ...sabar jang sabar

wei ..malam jumaat orang banyak baca al-quran la ....
Novelgurl Novelgurl March 9, 2011 at 6:41 PM
Salam..hahha...suci giler muka usop
APi APi March 9, 2011 at 7:13 PM
keh keh keh..
tak sabar nampaknye ujang ni..
bobiedanbad bobiedanbad March 9, 2011 at 7:34 PM
hehehe...entri fav aku..ko memang genius wat entry ni Jang
Azie Azra Azie Azra March 9, 2011 at 7:50 PM
nape ngan malam jumaat?seme sebut malam jumaat.huhuhu.usop tu pom.baca tajuk ngan ayat penamat je.adeh
Hazrina Erin Hazrina Erin March 9, 2011 at 8:02 PM
hamboi hamboiii~ tak saba nak kawen ke?hahaha :P
anies anessa anies anessa March 9, 2011 at 8:24 PM
haha...hang kena kawen mlm jumaat laa jwabnya...
FasiHaH SupiaN FasiHaH SupiaN March 9, 2011 at 10:26 PM
ujang,ko memang suke kan entri2 macam nie..haha
♥sophie♥ ♥sophie♥ March 9, 2011 at 10:33 PM
hahaha sempoi betul abg ujang nie !
mynameismy mynameismy March 9, 2011 at 11:16 PM
sng2 dtg lagi!

http://maizatul-akma.blogspot.com/2011/03/dah-ngantuk-tapi-nak-gak-post-entri-ni.html
Ct Arina Ct Arina March 10, 2011 at 2:05 AM
pehh comel r usop. kim salam ek.
♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ ♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ March 10, 2011 at 3:17 PM
muahahaha!!! besh2 entry!! lalalaa!!~~ tp usop tu hensem lol... ehss..ujang malam2 jumaat buat per?? lariiiiii


Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog
♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ ♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ March 10, 2011 at 3:17 PM
muahahaha!!! besh2 entry!! lalalaa!!~~ tp usop tu hensem lol... ehss..ujang malam2 jumaat buat per?? lariiiiii


Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog
sicomot-comel sicomot-comel March 10, 2011 at 8:18 PM
wakakakkaa


jemmm jemm jemmm otak aku !!! hahahaha
AnonymousAnonymous October 13, 2011 at 9:44 PM
hahaaa...tp pic ni mmg nme yusof kn...pgil al0ng...hahaaa...cm real lak...da abes blaja ke...
LittleGurl LittleGurl October 17, 2011 at 11:38 AM
hahahahahhaaahhahaha!

hanya mampu tergelak haishhhh!
ZaimKasturi RBWatch ZaimKasturi RBWatch October 17, 2011 at 10:59 PM
Ingatkn nk promo MJ td...skali bca smpai hbis...laa..kahkah
Cam best ja...hahaa