Friday, May 27, 2011

Dugaan...TQ eqbalzack..

Pagi tadi dalam perjalanan hantar YANA ke opis, kereta gua terpadam(mati enjin)....dalam hati gua

"Derm...!!"

Dah la jalan tengah jem.., boleh pulak kereta ni buat hal..grrrr, gua try start enjin tanak hidup pulak dia...sekali lagi dalam hati gua

"Derm....!!"

Gua cuba lagi dan cuba start lagi baru boleh..., dan meneruskan perjalanan.., sekali yana tegur

"Sayang..,temperature kereta naik la" (yerker yana pggl syg)

Dalam hati gua sekali lagi "Derm...!!" ..gua dah cuak...gua parking kete dekat opis gua dan pinjam kereta member gua untuk hantar yana ke opis...

Gua kol kawan-kawan gua yang otai dan gua terangkan apa yang berlaku..sekali dorang cakap WATER PUMP dah bocor...dan sekali lagi Derm..!!

Owh dugaan alam perkahwinan dalam fikiran gua sekarang ni...,tension jugak fikir soal semua ni..hehe

Tapi tiba2 gua dapat kata-kata semangat dari Bro aku bernama Eqbalzack...,kata-katanya buat gua lega...('',)

"0.9% daripada dugaan kawen tu Ujang...bykkan sabar"

lepas tu dia mesej lagi cakap

Ujang, ada rezeki lps kawen. trust me! dan bila ada anak nnt rezeki bertambah..insyaAllah...


Sekian...Peace (~_^)v


Moral of the story

- Jangan mengeluh ketika hadapi dugaan..,jangan nak derm..derm..hahaha

- Dugaan pasti datang..kita kena kuat...



P/S : baik kan entri gua.hee

39 Orang Memberi Komen & Pendapat

cuba jgn gelabah...relax, cool dulu...ape pon leh setel...insya-allah, diberi dugaan pepagi Jumaat yg mulia nie, pasti akan dtg rezeki yg mcurah²...pssttt..cpt² timang baby...

abg eq nasihat berdasarkan pengalaman, dugaan Allah s.w boleh buat kita kuat! relaks je Ujang. jgn dok mengeluh 'derm' je...hehe

ilek bro..kate nak jadi suami yg cool

sebab ko cakap DEM kot..cuba ko mengucap ke, beristighfar ke, doa ke...mesti ok keter tu...hihi

kete aku pun mcm tue lah hari tue.pantang berenti kat jem ker trafic light ker..temperature naik sampai merah..cuak gak.
rupenye..waterpump bocar da..maunye tak risau..dh la naka bini ada dlm kete skali.klu sorang2..boleh gagah lagi la.

ujang..bodek nmpak...hahaha....aku saje je gurau2 kat komen tu...haha...moga bahagia ye...=))

jgn derm2 jer.. sekali sekala sebut 'parok ngat', hehe promot http://parokngat.com/ hahaha

akak sgt setuju dengan komen bro itu ujang

semua tu dugaan...sabor jer banyak2...^^

fhu..scary jugak kan sb risau kete overheat je....

eleyh.. nak kate die anta bini die g keje latu.. wiwitt...



heheheh...

sedangkan traffic blog ade naik turun die.. tenang bro.. hohohoh.. ;)

ujang, bini or keta lagi kau cuak? soklan cepumas. keh3x. :D

bawak2 mengucap...jangan asik nak derm2 :)

cobaan ujang..at least ko laki..
kalo pmpn cam aku jadi cmtue xtau da nk wt ape..hehe
xpe..tunjuk macho kt yana sket..
hr 2 da tkr tayar kan?
ha ni handle temperature nek lak.huhu

hahhahahaha.. best apa dapat dugaan.. baru di nama kan HIDUP PENUH BERERTI.. ^__^


ujang. cool bro.. kim salam kat sis yana :D

betul ckp abg eq....dugaan :) hadapi dengan senyuman....hueeeee

betul cakap abg iqbal tue...

akak dah dapat alamat sorang...yang sorang lagi tu siapa....

aku rasa ini lah entry ko yang paling kudus pernah aku baca...-.-'

terasa insaf juga....T_T

alala..sian ko..banyakkan bersabar.. Allah uji hambanya yang kuat.,. ko mesti sorg yg kuat kan..

baiknya komen kawan2 gua..hihi..


derm...derm..tu gua tambah la, dlm hati igt ALLAH

ni semua cobaan, ceko ceko ah....hihihihi :)

ai x dgr u sebut dem..u sebut dlm hati rupanya..hahaha~


p/s:: ada ek ai pggl syg tadi?? ceh~ =.=

ce cakap ALLAH..ALLAH..dapat gak pahle nyhe..muahahaha..

hahaha.. tau takpe.. jgn nak derm derm sgt.. ;p

hadapi dugaan dengan senyuman. cakap otai kan? :)

betul2..dugaan yang datang akan memangtangkan diri n jadikan diri kita lagi penyabar..jgn duk asyik mengeluh je..tak baik taw..

hehe.. dugaan kecik je tu.. :D
tapi seriously, entry ni memang baik la.. lain sikit dr yg sebelum ni.. :p

hahaha... bak kata yana, cakap demmm dalam hati ek :).. xpasai2 dapat dosa la ko ujang :)

betul ckp abg eQ tu
hidup ni penuh dgn dugaan
apabila dugaan tu dilihat dgn matahati, direnung dalam2,
pasti kita akan sedar hikmahnya...
sabar...

yelah baiknya entry Ujang hari ni..

setiap orang mesti ada dugaannya:)

itu gunenya kwn Ujang..untung ler..hehe

dah gitu?? asik dok cakap derm derm je camne rejeki nak masuk? adoiii
katuk kepala mau??? hehehe
dear...ALLAH bagi sesuatu sebab nak menilai sejauh mana kekuatan kite..kawin ke kaya ke sakit ke suka dan duka semua pon dugaan tau..jgn berlebih2 sederhana tu penting..
**mood uztazah sudaaaaa

satu je pesan gua, tabahlah setabah malik..

mana tau lepas ni dapat rezeki anak kembar.. :)


EmoticonEmoticon