Monday, June 13, 2011

Tips Gua Berblog

Siti Saleha


Pergh...!!!!!


Gua serius mana reti tips-tips ni...,


Tapi gua belasah jer la jawap apa yang gua buat...


1)  Tiru dan Upgrade cara blogger yang dah berjaya atau gua minat

-  Jangan la kau tiru bulat2, orang tu buat macam tu kau pun buat..., contoh gua minat heliza lu pun sibuk minat heliza kan...sibuk jer...('',)  <---contoh la

-  Kalau blogger lu orang minat tu jenis sombong...lu orang jangan sombong <---contoh upgrade

- Gua tak reti nak olah macam mana..phm2 dah la maksud gua..hee


2)  Pelbagaikan Entri

- Gua kalau buat entri tak suka skema sangat..sebab gua ni belum matang mana boleh skema2..hahaha

- Dari Segmen pun korang boleh jer upgrade entri tu jadi entri korang sebenarnya, jadikan kelainan sikit segmen tu..,contoh Ben Ashaari buat segmen korang boleh selitkan idea dari entri tu...baru la dapat banyak komen...('',)


3) Cari Identiti

- Benda paling susah...dan orang tertanya2 dengan blog diri sendiri..,

- Gua baru jumpa identiti blog gua...iaitu ISLAMIK


Argh...!!!!! gua tak reti la nak ber tips-tips..ni.....sebab gua pun kelam kabut lagi..hahahaha



Kesimpulannya...

Cara gua mula berblog ialah tiru jer apa yang blogger yang dah berjaya buat dan gua upgrade dengan idea sendiri

Cara yang betul :


- Nak follower ramai korang tiru atau tanya blogger yang ramai follower

- Nak trafik tinggi korang tiru atau tanya blogger yang trafik tinggi

- Nak komen banyak korang tiru atau tanya blogger yang dapat komen banyak..
.
- Nak main SEO korang tiru atau tanya blogger yang main SEO






" Orang sakit gigi pergi jumpa doktor gigi bukan jumpa pomen kereta"



* gua tak pasti motif gambar atas tu apa..



Sekian....Peace (~_^)v



P/S :  Gua lapar..gua tak makan dari pagi ni.....=(

37 Orang Memberi Komen & Pendapat

kalo buat entry merapu nanti kene entam ngan anon.. waaaa.. baru nak wat entry merepu...

kalo blogger yg ramai follower n traffic bertimbun tue tak nak layan soalan aku mcm mane hehehe..sedih tul...terpaksa search sdiri nie

best bro.. bloger pemez biar dengan pemeznya.. hahah kita buat cara kita hasil kita.. amacam?.. cara nak promot kiter ikut jer yang pemez-pemez.. yang sentiasa membebel nak kita ikut cara dia.. so ikut jerla yang pemez tuh.. hahah

islamik yer..hehehehehe

jang,aku suka jugak tengok ko nyer cara berbelog..

ada sikit2 aku tiru ko..jangan marah yer..ehehehehe

err..part cari identiti sendiri tu yang agak payah -.-'

gambar tuu mmg seksi..nasib gua pmpuan..grrr!

blog ujang memang islamic lah..
banyak pengajaran gua dpt dari blog lu..haha

islamik??? aku konpius jap...hahahhaha

sgt islamik... *tgndidadamatakeatas

giler.

islamik??? errr... tang mana tu..-.-'

islamaic ke?? hahhaha...
tp blog ujang mmg tersohor ponn

alololo...lapor punya pasal le jadi entry merepek meraban ni ye..
suke baca blog ujang walaupon kengkadang rasa nak tampo je..ekekeke
buat sakit kepala ai hilang tau!!
takyah tips2 lah dear...mereka semua bukan budak kecik kan kan kan

tang blog ISLAMIK tu yang aku respek tu bro..hahaha

tang blog ISLAMIK tu yang aku respek tu bro..hahaha

silap tu,bukan blog islamik,blog pelawak..asik nak tergelak je bile bace entry kat blog ni..

120% setuju blog ni berkonsepkan islamik

ko jgn tekejut kalau entry aku esok same cam entry ko ni.hahaha

tetap terselit nora elena...hehehehe..apa2 pon blog bro ujang tetap best...

buat entry lucah,kompom cepat naik yedak?hahahaa

oi ko duk bangi ea??akak ipar aku kata ko kawan adik dia..

oh kecilnya dunia.haha

islamik???? pengsaannn weeii... hahahaha,,

kalau sakit gigi,
beli ubat kat parmasi pun boleh gak.. lalala~

kalau tanya dekat komen biasa blogger akan jawap melalui entri dia.., so mesti kekadang terlepas kan..=)

baik tanye dekat Facebook dia.., senang add jer dia dkt facebook.., boleh hantar msg ker kan..=)


* derm..kenapa semua komen pasal islamik ni..grrr

yg penting kena la bersabar dlm berblogging. kebanyakan otai smo bermula dr bwh dan ambil masa setahun 2 untuk berjaya dpt trafik yg masyuk

berbeza orang, berbeza tips dan berbeza juga pendapat :)

just follow ur own ways!

pedulikan cara orang..ikut cara kita sendiri sudah..x payah senak2 kepala fikir pasal tips bagai..blog aku,aku punya pasal la..hohoho :P

Memang betul la kalau sakit gigi kene jumpe doktor gigi. Kalau g jugak jugak pomen kete jawapannyer kau orang kene tukar gigi jadi tayar kete la...

a'ah kira betullah tips itu...

bagus gak tips ni...hehehe

tapi yg penting kita tulis entri yg ikhlas dari hati dan boleh tarik minat pembaca!

lu mmg stail der....islamik la sgt...wakakaka
*jgn marah

tiba2 gambar siti saleha hehehe

nanti aku nak tanya

Cara yang betul :


- Nak follower ramai korang tiru atau tanya blogger yang ramai follower

- Nak trafik tinggi korang tiru atau tanya blogger yang trafik tinggi

- Nak komen banyak korang tiru atau tanya blogger yang dapat komen banyak..
.
- Nak main SEO korang tiru atau tanya blogger yang main SEO

Semua pada UJANG, sebab dia mempunyai semua di atas... ;-)

taniah dari aku jang!

Layari juga update terbaru
Gembira Terpilih Menang Hadiah Misteri Dari Metrowealth Pictures ;-)

gambar tetek siti saleha gak jdi mangsa hahahaah

islamik ?? hahahahahhahaha !
sumpah wat aku gelak ..
hurmm boleh la .. islamic la jugak hehehe

islamik??
nak cari gak entry islamik bape kerat ade..haha

Aku suka fap fap fap tgk gmbr siti saleha, bdn dia memang menaikkan nafsu expecially dada dia yg mantap tu, fuh.. Fap fap fap!


EmoticonEmoticon