Wednesday, July 27, 2011

Best Wo Main




Al-kisahnya....

Seorang Boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada suatu hari tu. Sesiapa yang nak minta balik 5 jam lebih awal hari ni dia bagi.Tapi alasannya hanya satu jer boleh guna.

Haaaa!! Alasannya mestilah pasal sembahyang SAHAJA! Tau-tau macam tu ader 4 orang pekerja datang berjumpa dengan Boss ni;

Mula-mula seorang kerani bernama Shameera;

Kerani : Boss, boleh saya pulang awal? Saya balik nak solat kat rumah boss, leh tak?
Boss : Tak boleh!!! Kat sini kan ader surau, sembahyang jemaah lagi lagi banyak pahalanya!


.Kemudian, datang pula seorang supervisor bernama Jihan

Supervisor : Saya bulih balik awai kut Boss?
Boss : Hang apa pasai??
Supervisor : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang Zohor ke tak? Ntah-ntah dia ponteng…
Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

.
Pengurus Syarikat bernama Sufian pula mencuba nasib;

Pengurus : Boss!
Boss : Ha, pasal pulak ni?! Nak balik awal gak ker?
Pengurus : Errrrr!! Yer boss! Boss baik!! He!He!He!
Boss : Alasan apa lak ngko nie?
Pengurus : Saya nak balik sembahyang orang mati…Ada orang kampong saya ninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah…! Boleh kut boss yer pulang awal?
Boss : Tak bolehhh!!! Itu Fardhu Kifayah jer! Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!! Dah! Pergi buat kerja!

.
Tiba pula giliran Mat Peon bernama UJANG;

Mat Peon : Boss! Saya nak balik awal boleh tak?
Boss : Naper?
Mat Peon : Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!
Boss : Yer ker??? Ha! Kalu gitu awak baliklah…Kesian awak dah seminggu nunggu!!!
Mat Peon : terima kasih Boss!!!


 *tak paham baca semula, tak paham lagi baca 2 kali..tak paham gak sila terjun sungai klang


****************************


" Cerita di ambil dari email gua dan diedit menggunakan nama kawan-kawan yang sporting.."

Moral of the Story

- jangan tau nak balik kerja awal jer..
- perempuan kalau dah boleh sembahyang maksudnya dia dah tak peot
- best wo main entri guna nama kawan..hee


Sekian...Peace(~_^)v


P/S : bulan puasa nanti mesti dapat balik awal..hee

39 Orang Memberi Komen & Pendapat

haha. cam siot je entri ni. nasib baik aku jadi pengurus syarikat. hebat jugak tu. hehe

*mekasih ye ujang masukkan aku dalam watak cite ko ni. :)*

hahahahahahaahahahahahah..kemain lagi mat peon tuu..hahahah

hahahaa! =________= ...

lawaklaaa

hehehehe.. kalau masuk dalam dialog drama besttt ni hahahaha

wah..ad terselip smthng yer disitu.. kahkah

alahai.. igtkan kenapa la nk nama... hahaha.... mcam ni pon boley ke?


jang, ade rezeki hg jumpa aku.. aku da pnh jumpa hang..ngeh3!

mengong tade kaitan dgn tajuk... makan dalam nih cis aku lom kawen laaa

hahaaaa...boleh tahan gak kesengalan ko ujang :D

hahaha ... fhm2 .. orag dah berbini kan :D

hhahahhaha kelakar hahaha....

mendalam maksud nye hahah

Bhahahaha.....nk pecah perut aku gelak ni

aku golek2 jatuh katil.. hahaha xD

yeayyy...kesian ujang dh sminggu nunggu..hahaha

hahahaha niceeee mula2 xphm pas tue baca balik ~ikut arahan k~ then baru phm...pas tue tertanya lakkk sy nie lambat sgt phm memalam nie knp???adesss...

hah hah hah.

ngekkkkkk sungguh entri ni.

pergh ujang...ade je idea dia nk buat org gelak x kering gusi

ooo patutla aku mesej tadi x reply....ehem2 nampak nya..hahaha..sorry kacau tadi..

sngal dowh haahahahahahaha...

mat peon ni kemain eksaited dia dia hahahaha... ^^

ahahahaha mengong !!!
lelaki pntang dengar....
sabar je laaa
smggu tggu...hahah apa pun tak boleyh


eghhh kaloi daa lame tak renang-renang and update kolam... !__! sob sob

sedang membayangkan dapat pengurus macam tu.. kihkihkih..

hahahahhahahah habislah yana.... ekekekekkekke gelojoh ko nia jang. hahhahahahha

Cehhhhhhhhhh !! bagi la yana ruang bernafas dengan tenang dulu..Gopoh la si Jajang nie.. Hahahaha =..=

ish3.....semua otak kuning..hahahahahah

baguslah tu...boleh sembahyang jemaah ngan isteri! hehehehehee

haahahahhahahaahahahahahaaa....giler kentang putar la ko ujang oiiii!!!!

ekekeke..keras perut Mommy gelak pasal nih. hadoila.. moga2 cpt dpt baby.. ;p

dalam maksud sedalam sungai kelang jugak..haha..kalau tak keberatan,letak blog saya di bloglist blog ini kerana saya sudah lama letak link blog ini di blog saya dan saya pembaca setia blog ini.. ^_^

Terhangat Dari Oven :
Kawasan Melihat Anak Bulan Bagi Seluruh Malaysia !!
Penjelasan PDRM Mengenai Isu baharuddin Ahmad!!

kalau UJANG belanja makan untuk buka pose pun okey gak...

Kretip tol peon tu lagi berterusterang.....org da kawen je kot yg paham termasuk gak org yg da wajib kawen tapi belom kawen...

ahahah,lawak gile,comel je si ujang ni bsame bini :)


EmoticonEmoticon