Blog peribadi seorang bernama ujang

Tuesday, August 23, 2011

Meh Gua Motivasi Sikit



Gua pelik dan rasa kelakar betul dengan bangsa gua sendiri iaitu melayu..., gua cakap ini termasuk untuk diri gua sendiri ok..!! hee


Ramai gua tengok sekarang ni saling suka jatuh menjatuhkan orang lain...bukan dalam dunia blog jer, dunia realiti pun ada malahan lagi banyak...!! derm yu..


Jadi meh sini gua nak motivasi diri gua dan kawan-kawan yang baca blog gua dengan kata-kata perangsang, bukan nak beromen jer kene perangsang wei.., nak hidup pun kena rangsangan..hahaha


Segala ilmu motivasi diri, gua dapat di CNI

Pakar Motivasi



************

1. Gabungkan dan praktikkan semua ilmu yang anda ada dan anda akan berada setapak lebih kehadapan berbanding orang lain.

Knowledge is always power. =)


2. Elakkan banyak merungut apabila menghadapi dugaan, cabaran dan masalah ketika bekerja, tapi fokuskanlah fikiran kita pada jalan penyelesaiannya.

Ubah cara kita berfikir dan metod yang digunakan, insyaAllah bertemu jawapan. =)


3. Salah satu cara untuk mengurangkan stress sosial (seperti konflik, perselisihan, pergaduhan atau perbezaan pendapat) adalah dengan selalu memujuk diri agar berlapang dada.

Jangan diturutkan hati dan perasaan tidak puas hati yang sedang memuncak. Kesannya pasti buruk untuk diri kita dan orang di sekeliling.

Orang yang berlapang dada akan mudah 'melihat' masalah dan 'nampak' jalan penyelesaian yang lebih mantap untuk menghadapi permasalahan yang timbul. =)


*************

"Berbuat baiklah pada semua orang walaupun dengan orang yang kurang baik terhadapmu. Bukan kerana mereka tidak baik,Tetapi andalah yang baik."



Sekian...Peace (~_^)v


p/s : jangan malas baca ek...hee



27 Comments
Comments

27 comments:

Aku Ibu Muda said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wahhhhhh...ujang dh jd pakar motivasi lah!

My Name is Mar said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ho-ho-ho... Ayat pengarah urusan CNI yang botak tu..
Entah pe nama dia..
Lupa-_-"

Anum said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hebatnya

BERT said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dah ader bakat jadi motibete dah ni hehee..
bagus2 gud sharing

Umie Artoqiemie said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

boleh ganti fadzilah kamsah :)

aizamia3 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dari merungut baik cari jalan macam mana nak selesaikannya..
kalau bercakap tanpa usaha pun tak guna gak..

trigyy said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

no.1 tu. klu ada ilmu jhat? msti 2 lgkah kedpan kn.. hehhe

Awan Fantasia said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

1st time tengok ro ujang pakai formalista

Entri Terhangat!! :
Justin bieber Break ??
Justin Bieber Disemadikan.....!!

budak kacamata said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

1st tyme kot ujang bermotivasi..kehkehkeh..

Farhan Ismail said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wah..thanks sharing...

AMMAR YASIR said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hensemnya pakar motivasi ni

Ct Arina said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terime kasih atas motivasi free ;)

✿....rossa alina....✿ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

malas nak baca gakkk.. ~_~"

sYafIk-wAy said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lapang dada tuh tanggal baju dok bwh kipas eh ??

♛ Azie Azra ♛ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kata2 yg bererti dr ujang. thx..

p/s : azie suka membaca! hehe

Fara E's said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

malas nak baca , haha

Fareha Rahmat (Bos Besar) said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

baiklah wahai pakar motivasi :)

~syue syada~ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betol ke ujang ni ? *tenyehtenyeh mata

Faizal Fredley said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

x paham..boleh terangkan tak?? hahah

mas saari said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

baik encik ujang!
nasihat yang berguna..

LittleGurl said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

rangsangan beromen tak menahan tu....hahahaha

hamzah ian said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehe

hamzah ian said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehe

Ain Atika Zailani said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wahh thanks for sharing ye...=)

fazrulnoor said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

terbaik la..mcm ni la baru bro

iejah said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice motivate then...

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

motivasi amat penting dalam kehidupan kita....Sambil baca apa kita tambah income.. insyallah cuba link nie http://rm90.ibct.my/1919

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang