Friday, October 21, 2011

Peristiwa Nakhbah@Nakbah (15 MEI 1948)

Salam Jumaat yang indah, seperti biasa setiap jumaat gua cuba kongsikan entri dari blog abang gua Zabid9897 yang lebih kepada Islamik hihi




Apa itu Nakhbah@Nakbah..?? maksud Nakbah@nakbah ialah malapetakan atau bencana besar.


Apakah Tarikh-Tarikh yg kita ingat dan selalu ada dalam kelander hidup kita...???? DAN selalu kita RAIKAN

Contohnya :

1. Bday Gua Sendiri 7 November 1986 (7eleven)
2. Bday Kekasih Hati 8 Januari 1986
3. Tarikh Keramat 29 April 2011
4. Hari Raya 1 Syawal Tiap-tiap tahun
5. Merdeka 31 Ogos Tiap-tiap tahun
6. New Year 1 Januari Tiap-tiap tahun dan lain2 tarikh lagi

TAPI ada juga TARIKH2 YG AGAK PENTING JUGA kita KURANG ingat seperti:

1. 12 Rabiulawal Tahun Gajah - Kelahiran Rasullullah S.A.W
2. 27 Rejab - Peristiwa Israk Mikraj
3 4 Rabiulawal 1407 - Kelahiran Mohd Azfar b. Roslan


Tapi hari ni gua nak cerita tarikh yg patut kita bagitau dan sebarkan supaya KITA dan KELUARGA kita SERTA UMAT ISLAM keseluruhannya terus menerus tanpa henti MEMBENCI YAHUDI lahanatullah...!!!!!


Ianya adalah tarikh 15 MEI 1948 berlakunya Pengistiharan NEGARA HARAM ISRAIL dan bermulanya Titik Hitam pada SAUDARA KITA di PALESTIN.


Sebenarnya gua pun baru tau Tarikh 15 MEI 1948 ada peristiwa Nakhbah, setelah diberitahu oleh Khatib Di Masjid Tabung Haji Kelana Jaya

Rentetan Khutbah Pada Jumaat tadi adalah LEBIH KURANG SEPERTI di lawan web ini : http://hatiwanita.wordpress.com/2008/06/04/peristiwa-nakbah-malapetaka/


Korang mesti malas nak KLIK dan baca yer dak..??


Jangan MALAS baca.... sebab ingatlah DUIT GAJI, ELAUN, CLAIM, KEUNTUNGAN, DUIT, HARTA yg korang DAPAT adalah REZEKI daripada ALLAH...


Baca yer wahai Saudara Islam ku SEKELIAN tidak hari ini hari lain pun takpa...Yahudi memang terlalu kejam dan memang musuh ISLAM.., kejahatan Yahudi bukan dari zaman kita sahaja tetapi dari dulu lagi



 
"anda buat, anda dapat.."


Sekian..Peace (~_^)v


p/s : "Apa yg kita post jangan harap ada org baca atau harap org komen(bukan utk glamour). TETAPI dengan apa yang kita post berharaplah dapat keredhaan drpd Allah SWT (,'')"  petikan dari entri gua yang INI

10 Orang Memberi Komen & Pendapat

betul kita asyik lupa tarikh yang patut kita ingat...

aku benci Israel atas apa yang dia dah lakukan pada saudaraku di negara Islam!!

Rupanya ko lahir tahun 86 upernya.... kah3x....

betullah, tarikh2 camni lah kadang2 kita tak alert..

yang tak alert tu..kite kene alert skg..

ooo anak kelahiran 7e rupenya. huhuhu
tq share

aku pun 7e...sokong hitler..ramai org benci dia tanpa usul periksa..

Saya pernah tulis pasal nakba kat sini:
http://belogcapayam.blogspot.com/2010/03/israel-haramkan-berkabung-pada-hari.html


EmoticonEmoticon