Mengelilingi kaabah dalam keadaan telanjang!



"Saya bermimpi melihat seorang lelaki sedang mengelilingi kaabah dalam keadaan telanjang!"

Diceritakan kepada saya oleh seorang sahabat yang thiqah, bahawa ketika beliau masih belajar di Universiti Madinah, telah berlaku suatu pengalaman yang menarik. dalam satu musim haji, sebgaimana biasa radio negara Arab saudi membuat program soal jawab agama secara langsung berkenaan permasalahan yang berkait dengan ibadat haji. para pemanggil bertanya soalan dan dijawab oleh pakar-pakar yang ditugaskan.

Seorang wanita telah menelefon dan bertanya:
"Tuan Sheikh, saya telah bermimpi satu mimpi yang ganjil, bolehkah tuan mentafsirkan mimpi saya?". Ulama tersebut menjawab:"Kita dalam perbincangan berkenaan haji, bukannya mentafsir mimpi. W/bagaimanapun sila puan nyatakan apa mimpi tersebut."

Wanita itu menyambung:
"Saya bermimpi melihat seorang lelaki sedang mengelilingi kaabah dalam keadaan telanjang!". Ulama itu terdiam seketika lantas berkata: "Sebenarnya lelaki yg puan lihat itu telah m'dpt haji yg mabrur. Dia sedang melakukan tawaf widak sblm pulang ke kmpg halamannya. Sy mentafsirkan demikian kerana Rasulullah s.a.w menyatakan bhw sesorg yg m'dpt haji yg mabrur akan pulang sebagaimana ia dilahirkan. Setiap org dilahirkan dlm keadaan telanjang. Puan, sampaikan berita gembira kpd lelaki t'sbt sekiranya puan mengenalinya. Ini adalah isyarat gembira drpd Allah s.w.t kepadanya'.

Lalu wanita itu mnjwb spontan dgn penuh emosi;
"Demi Allah sheikh, org yang saya lihat dlm mimpi itu adalah tuan sendiri". Tiba-tiba ulamak tersebut terus sebak dan tidak dapat meneruskan soal jawab pada hari tersebut.


SUBHANALLAH..........

majalah Solusi Isu no.24...m/s 12

**************************
Gua berimpian untuk menjejakkan kaki ke tanah suci, sesiapa tiada niat dan berimpian untuk sampai ke tanah suci insaflah...

Ada juga kawan-kawan gua muda-muda dah sampai ke tanah suci...hurm...

Sekian....


p/s : dalam perjalanan ke KUANTAN,doakan gua selamat sampai dan balik...

{ 22 comments.. read them below or add one }

Cik Kamoo Cik Kamoo November 18, 2011 at 11:50 AM
NAK JUGA PERGI MEKAH BUAT HAJI KETIKA MASIH MUDA DAN SIHAT....
Qil_H0shi Qil_H0shi November 18, 2011 at 11:58 AM
teringin nx g mekh.,
sebk plk bce nie
Diana @ bilakukatacinta Diana @ bilakukatacinta November 18, 2011 at 11:59 AM
kuasa allah....dia yg maha mengetahui hj kite mabrur ke tidak
Smile Is Cure Smile Is Cure November 18, 2011 at 12:04 PM
syukur..indah kalau dapat begitu....
mynameismy mynameismy November 18, 2011 at 12:08 PM
Subhanallah....

tibe2 aku pun sebak..-.-'
Saiazuan Saiazuan November 18, 2011 at 12:22 PM
insyaAllah, muda2 ni la nak kena kerjakan haji :)
EZAN IDMA EZAN IDMA November 18, 2011 at 12:56 PM
Alhamdulillah. teringin bawk mak n ayah skali g haji. k Have a safe journey bro!
mas saari mas saari November 18, 2011 at 1:56 PM
insyallah, kalau ada rezeki kita semua akan ke sana!
Mr feckry Mr feckry November 18, 2011 at 2:12 PM
Allahurabbi..semoga kita sampai ke sana
THE LEKAT LEKIT STORY THE LEKAT LEKIT STORY November 18, 2011 at 3:20 PM
kalau ada rezeki, umur yg panjang & kemampuan.. pun nak kesana.
zabid9897 zabid9897 November 18, 2011 at 7:57 PM
Solusi 37 dah baca? KAYA ANTARA REALITI DAN ILUSI
Sunah Sakura Sunah Sakura November 18, 2011 at 8:31 PM
insya'Allah sama2 kita pasang niat nak ke sana ye...
Niena Pengembara Ilahi Niena Pengembara Ilahi November 18, 2011 at 9:28 PM
teringin jugak nk ke sana.. teringin sesangat
Nuraini An-Nisa' Nuraini An-Nisa' November 19, 2011 at 4:25 AM
Teringin nak pergi haji...
InsyaAllah... pas belajar nak kumpul duit cikit2... sekarang tukang perabis duit je... huhu...
cantekk cantekk November 19, 2011 at 12:04 PM
insya Allah, ada rezeki nye nti, pegi la tu...

aku pon nak jgk,,
JMR JMR November 25, 2011 at 8:34 AM
bagus jang ko ada impian cmtu..ada rezki lebih, leh bwk anak bini skali..jgn lupa diorg gk