Wednesday, November 23, 2011

Pengalaman si budak 1st time naik Kapal Terbang.

Cerita di KUCHING PART1

Ija menunjukkan tanda "good luck" kepada gua


***********
 
Selama 3 hari gua tak beronline dan update blog, terasa macam hilang stim wo...!!!


Baru 3 hari jer yer dak..? minggu depan seminggu gua tak dapat online..derm..!!


Minggu lepas gua ada cerita pasal budak tak pernah naik kapal terbang kan..klik SINI, ramai gak yang agak bengap mengatakan gua hina orang kampung...derm..!! tajuk entri gua



Dengan tajuk jer gua dah kena kutuk..hahaha, tak baca entri gitu ler gamaknya..entri tu gua bercerita pasal diri gua la..gua la insan yang tak pernah naik kapal terbang tu....ish...FAK..ri  sarani betul..('',)
**********************

Ok disebabkan 3 hari lepas gua ke KUCHING dengan itu pertama kalinya dalam hidup gua menaiki kapal terbang..so gua agak jakun la..haha..

Gua sampai KLIA tu dah berlambak kali dah.., selalunya pergi hantar orang jer, tapi kali ini gua sendiri yang nak terbang..maka dengan JAKUNnya bergambar la gua..

Sementara menunggu kapal terbang tu bersiap...gua lepak-lepak dulu

Berbekalkan kamera Nikon D3100 gua, gua suruh member gua tolong amikkan gambar


Geng UPM ke KUCHING

Lepas amik gambar atas tu gua tak puas hati sebab nanti orang kata gambar macam dekat opis jer kan.

So gua pun bersuara  "wei fairus, amik la gambar nampak kapal terbang baru orang tau aku naik kapal terbang"

"hek eleh kau ni, macam pertama kali pulak naik kapal terbang" jawap member gua

gua dengan yakin terus menjawap "apa bangang sangat kau ni.., memang aku 1st time la der"

"owh...yer ker aku pun 1st time" jawap member gua yang sengal itu

"dah-dah cepat amik gambar aku"

*"klik..!!!"
bunyi kamera nikon D3100 gua


"wei satu lagi.., aku tak pandang kamera, aku terpandang pramugari tadi" arah gua kepada fairus

"gampang gak kau ni kan ujang, bini dah mengandung pun menggatal lagi" marah fairus kepada gua

"cepat la amik...bebel pulak kau., derm..."

"klik..."

Gitu la dia senyuman jejaka tampan dari beberapa warga UPM, gua dan member gua yang berjaket hitam itu 1st time naik kapal terbang.

Selang beberapa minit gua pun masuk ke dalam perut Kapal Terbang

*************

 Masuk jer dalam perut kapal terbang gua disajikan dengan pandangan yang cantik iaitu 2 orang pramugari

"selamat datang...,selamat pagi encik..," tegur 2 orang pramugari kepada gua

"terima kasih.." jawap gua ringkas sambil memandang tepat ke dada pramugari itu yang tertulis nama Nurul dan Chistina (pandang dada untuk tengok nama)

*************

Selepas Kapal Terbang berlepas dari airport, dan keadaan kapal terbang stabil gua tengok si nurul dan christina sibuk memberi makanan kepada  penumpang dengan penuh senyuman

Bila tiba di tempat gua Nurul bertanya kepada gua

"makan apa encik, nasi goreng udang atau nasi lemak udang.." sambil melemparkan senyuman yang cukup manis

" derm..udang..??" hati kecil gua berkata
(gua tak mkn udang)

"takpa la nurul kasi saya air jer, jus oren ok" jawap gua ringkas tanda kecewa


*************

Selepas selesai semua dihidang makanan tetiba pilot bersuara

" sebentar lagi kita akan mendarat di lapangan terbang kucing, diminta penumpang memakai tali pinggang keselamatan"

Gua dalam masa yang sama agak cuak gak bila nak mendarat ni.., gayat woi...terasa jantung tertinggal kat atas udara pun ada..derm..!!!

Bergegar kapal terbang bila langgar awan.., 1st time biasa la kan..

Bila makin ke bawah kapal terbang, telinga gua tetiba terasa pekak dan berdesing !! cuak dah gua

Member gua ajar dia cakap telan air liur..., gua pun dengan sepantas kilat telan air liur..tapi masih pekak lagi...hahahahaha

Bila dah landing dan keluar jer dari perut kapal terbang telinga gua masih pekak..derm..!! gua dah macam tak boleh terima kenyataan yang gua akan pekak..
Gua telan lagi air liur banyak-banyak dan minum air, lama-lama pekak gua hilang...ALHAMDULILLAH


Gitu la gamaknya seorang budak kampung yang 1st time naik kapal terbang..., sakai kan...('',)


Sekian....Peace (~_^)v


p/s : kejap lagi sibuk review blog orang..



48 Orang Memberi Komen & Pendapat

yeahhh mcm tu la first time aku jgk haha

hahahha.. nasib bek pekak tu ilang..kalau x sian kat yana... panggil ko ko xdengar..huahuahua

panjang lebar cerita kamu ni ujang..memang sangat kelakar..saya dah beberapa kali naik kterbang.. the best moment bila saya dapat bawa ayah,mak dan adik naik sesama.. dengan saya

yang last tu memang tak tahan.. sampai takut ditakdirkan pekak.. hahahahahahahaha.. aduhaii.. selain telan liur, leh kunyah mentos.. berkesan jugak ^_^

ujang...nanti aku pun mesti cam kau. akulah dak kg kedua yg tak penah nek kapal terbang. kalo aku nek kpl terbang, aku pon nk wat entri...ekekeke~

sakai betol.. =D haha..dlu aku pon sama jgk cam ko., rasa nk post je gambo kt majalah.

xpe, first time, kompom la panjang stori nye..tahniah! bjaya jgk naik belon!

first time, biasalah!
akak dulu pun camtu gak...

huhu.. tak tahan.. ija siap bg support kat lu.. bikin gua panas der.. haha.. btw gua pun sama je cam lu... jejaka gayat

ikhlas beno

ramai lagi tak naik tapi diorg buat2 cam penah naik hahahaha

hahaha sengal gilo . tapi ayat ni kelakar .

gua pun dengan sepantas kilat telan air liur..tapi masih pekak lagi...hahahahaha

aku x penah naik kapal terbang apa lagi kapal laut tapi penah minum kopi kapal api

saya pun mengalami perasaan yg sama bila festime ...tapi bila dah kerap...jemu dan bosan..haha.

hahah...Ujang! Sib baik ko x buka kasut masuk kapal terbang!! Kalo tak...kecoh cari kasut kat pintu kluar airport Kuching.

haha untong la dpt naik kapal terbang..

rmi bca tajuk je trus buat komen kan tnpa baca apa isi dia..ish~

hihi..klakar..ca naik kpl terbang pon mase kecik.darjah 1..da besar xpnh naik..dan rsa was2 nk naik..gerun..huhu

sakai, perak, batak dan jakun ko nih...

ermm...

caner rasanya naik kapal terbang??

sebab...


aku pun tak pernah naik...

wakakaka~

bagi aku tiket kapalterbang free ujang.!
peleaseeeeeeeeeee..........

apesal xamek gbr dlm kapal terbang skali?? segan eh?? xde org nk marah pun..hehe =)

hahaahhhahahaa..gelak guling guling.... :D

hahaha...kelakar lak ceq baca entri ni..hahahah...takpe2..pengalaman tu.. :) nanti mai la bintulu lak! ;)

gambar pramugari nye mane ujang?? nak tgok gak diorng...hihi

gelak dari awal sampai habis.
kalau naik kapal time langgar awan tuu lah paling best!!! bgegar kapal! pastu kalau duduk kat tepi pula, selalu tengok sayap. teringat Final Destination yg pertama. Huk3!!!!

jangan lupa review blog!

tahniah sbb bjaye naik flight hoho

gambar awan nape xamik?;D

hahaha...awat lawaks sgt Si Ujang ni...pecah perut baca

hahahaha amacam ? kenyang x telan air liur banyak2 ?? haha lepas ni x yah makan la.. men telan air liur je ~

untunglah dah first time.. dari aku ni ha:(
kak yana tak ikut ke??

satu pengalaman yang menarik kan..
teringat masa memula naik kapal terbang dulu.. sepuas mungkin amik gambar.. hahaha..

hahaha a'ah, mcm tulah rasanya naik kapal terbang. lagi masa nak mendarat mmg cuak.

Gua ada buat entri macam ni gak, depa tuduh aku gatai. isk isk..

hahaa... lawak part telan-telan air liur

sengal la..haha

err..sy pun tak penah naik lg dan sy tau sy akan jakun gak..haha

Lorrr... ko naik MAS rupanya....tapi skang nie dah tak banyak kapal AIRBUS 330 ke kuching kalau tak kurang skit gayat ko tue....heheheheh....next time amik la gambar ngan stewardess tue... kenangan bro....

ahkak pun org kampung gak...tak penah naik flight :)

berada di dalam kapal adalah sesuatu yg amat memboringkan.. damm bulan depat balik KL lagi..

ak ni mmg kampong bebenor..oleh sebb esok ptg ak naik kapal terbang nih..(petama kali dlm idop nih nak naik...)..tu pasal mlm nih ak sibok cari entry pasal kapal terbang nih..nk bc kunun..hehehe..nih first time naik...2nd time tak tau la biler..tunggu duit ak jd bayk...eheh..
*HEI ORG KAMPUNG..!!!ESOK AK NAIK KAPAL TERBANGGGGG (ak laung kuat2 bior makcik timah ujnung kampong pon dapat dgr sore ak..)..hahaha...

erm dh ade pengalaman eh...sy lom lagi..nanti msti sy akan jakun gak kan..

sme lh mcm sy... 1st time naik flight bln 4 ari tu...mse komen ni tlis, bru 3 kli kot naik flight...mmg jakun gk plus tkut..tkut jtuh..huhuhu..tp skang ok dh skit...


EmoticonEmoticon