Tuesday, January 31, 2012

Tak baik kata CINA bodoh..!



Gua rasa majoriti makhluk normal yang bergelar manusia mempunyai Facebook yer dak..?? tapi ada juga manusia normal yang tidak mempunyai akaun facebook, salah seorangnya ialah rakan opis gua bernama DANI..hahaha.

Di dalam Facebook ada 100 perkara anoyying atau dalam bahasa kasar musuh gua ialah BABI di Facebook.., terdapat pelbagai jenis perkara anoyying. untuk baca Perkara ke 27 dalam senarai 100 perkara paling annoying dalam buku the most fuking annoying things ever karangam prof nazirul hazwan klik SINI


*****************

Malam tadi lebih kurang tepat pukul 12 pagi, sedang gua baring di tilam empuk gua berjenama VONO sambil online Facebook secara tiba-tiba gua terdengar satu letupan mercun yang sangat kuat.

"jilaka siapa main mercun ni..??" kata hati kecil gua..

Bunyi mercun itu berkumandang 3 minit..,

" fuh..nasib baik kejap.." kata hati kecil gua lagi..,

Selang satu minit selepas itu..., dentuman mercun berkumandang dari seluruh peluruk taman perumahan gua.., hati gua dah panas sebab kesiankan bini yang tengah tidur takut terjaga.

Lama gila dentuman mercun.., kali ini dekat 30 minit meletup-letup.., ada mercun bola,mercun papar, mercun ayam.,mercun lipas dan juga mercun pelangi.....

Gua pun pelik kenapa mercun meletup berleluasa di kawasan tempat tinggal gua.., apa lagi gua terus tanya kepada rakan FACEBOOK gua..,

Antara jawapan yang ada.. :


So baru la gua paham hari ke 8 masuk hari ke 9 orang cina ni ada la menyambut apa-apa untuk agama dia.., jadi kita jangan la pula memaki hamun agama orang ni

Bila perayaan agama kita pun kita main mercun tanpa menghiraukan juga perasaan orang cina yang nak tidur yer dak..?

Gua ada baca status seseorang ini yang berbunyi

" Bodoh betul orang cina ni main mercun malam" 

Kan agak kurang sopan disitu.., ramai juga status-status facebook yang bengang dengan bunyi mercun tengah malam tadi..tetapi tidak keterlaluan, dan ramai juga status facebook yang agak bengap macam gua..haha

Gua ingat area rumah gua jer orang cina main mercun rupanya satu Malaysia...('',)


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : lakum dinukum waliyadin....

34 Orang Memberi Komen & Pendapat

ada tak mercun yg xde bunyi?

melayu raya, melayu main mercun. cina raya, cina main mercun.. kita 1 malaysia, bertoleransi la... bukan selalu..

(mode seronok tengok bungan api)

kita beraya pon tak kurang hebatnya main mercun

kesimpulannya tak baik kata 'bodoh' kat orang lain

rasanya sume tmpt kot berdentam dentum smlm

patut lah.mmg masak lah kan mlm td.keliling mmg umah cina.

naseb kat sini xde...sbb xde cina..hahaha

area rumah saya pukul 2.30 pagi bunga api non stop..tapi tak naklah bising2 tidur tekap bantal jelah kat telinga.itulah kelebihan jadi rakyat malaysia ^^

kt tmpat siswi xda pun.. hihi..
kurang cina kot.. :)

hahaha....sama ar bro.... kat area seri kembangan kot..... kol 12 pagi..... =) terus x boleh nk tido....

kat area rumah Lia hampir pukul 2, dia orang main mercun..

dah biase der.dulu mase zaman2 dulu2, bom meletup depan rumah aku je.mase zaman darurat dulu la.ko tak hidup lagi mase tu

lena tidur mlm tadi takde pong bunyi bising, wehuuuu duduk kat kampung mmg amannnnnn. hakhak ;B

tulah pasal sebab semalam semua update pasal bunyi mercun..

tmpt aku pun ada jugak..smpi kul 2 pagi..

hahahaha mmg ramai yg up status pasal bising mercun....ekekekke...ingatkan diorg duk berjiran ngn ujang..... hahahaha



SHARE ENTRY : INFO : AWAS KPD PEMILIK HAMSTER!!

http://cikchenta.blogspot.com/2012/01/info-awas-kepada-pemilik-hamster.html

nasib baik kat tempat akak takde..heheheee

assalamualaikum ujang...kita kan 1 Malaysia apa salahnya setahun sekali dpt dengar bunyi mercun tu kan...

hari raya nanti kita plak buat meriam buluh biar die org tahu meriam buluh bunyinya mcm mana plak...:)

p/s dok berjiran 1 Malaysia kenalah bertolak ansur...:)

aku nampak ada nama aku la dlm entry ni..hmmmm

tebangun anak kat dalam perut.... huhu!

jiran saya cina. imagine.perghhh =__=

kwsn tmn gua xde cina.. so xde angpau, xde mercun.. adoi bosan~

opss patut laa berdentum dentam kat cnie smalam.. dah hari ke 8 ehh..hek3x.. malam nie xbunyi dah..

cine bpe hri je pon..

klu kite smbut raya..smpi hri ke 30 maen mrcun lagi..

so faham memahmi la kan sesame kite.

cine bpe hri je pon..

klu kite smbut raya..smpi hri ke 30 maen mrcun lagi..

so faham memahmi la kan sesame kite.

melayu bodoh main mercun masa maghrib . haha

nampaknya pembakaran mercun di kawasan terbuka masih lagi berlaku ....

tahun baru bagi Bangsa Cina Suku Hokkien~

*my classmate bgtau..masa keje part time dulu boss pon ada bgtau..dorang dua2 chinese..kn best tengok bunge2 api memalam..huhu.. ^.^

hehehehee klu nk mrh mmg x adil...

sb kita rya pon sakan jgk men mercun smp sebulan :)

join sekali maen mercun gn diorg best jgk :)

kalau nak marah pun, jdn la cakap gitu.. org melayu kita pun bising gak main mercun, meriam buluh time bulan pose..

time deno stay umah kaklong kat jB, sampai kul 3 pagi diaorang duk main mercun, bisingnya mmg la...

tapi kita bleh tengok perbezaan org cina ngan org melayu main menrcun.. kalau org cina main mercun, xpernah pun putus jari ke, tangan ke, mata buta ke sbb keena mercun... kalo org melayu kita, main sikit dah putus tu, putus nie, mata buta la sbb kena mercun.. dlm srt khabar mesti ada, tp tak pernah pulak kuar surat khabar org cina putus jari maen mercun! kan kan? hehehh ^_^


EmoticonEmoticon