Saturday, February 4, 2012

Tips Jangan Cari Awek Yang Bengap

Gambar Hiasan



Zaman serba canggih ini gua rasa budak sekolah menengah rendah mesti pernah kapel.., tak silap gua budak sekolah rendah pun dah pandai kapel-kapel yer dak..??


Bagi seorang lelaki gua nak bagitau korang jangan la cari awek yang mata duitan.., tapi silapnya bukan pada si awek tu, tapi pada si lelaki yang konon macho nak belanja awek.


Wahai lelaki , percayalah..kalau awal-awal mengorat korang dah rajin nak belanja semua makan minum awek bila dating, nescaya lama-lama awek korang tu dah terdidik yang pakwe dia haruslah belanja..!


Kita tolak cerita yang orang kata elok takyah kapel-kapel..,bukan gua kata fakta tak payah kapel tu tak betul, tetapi gua tanak hipokrit yang mengatakan remaja sekarang tak perlu kapel-kapel.


Ramai kawan-kawan gua yang dahulunya bengap sentiasa belanja segala pebelanjaan awek mereka.., tapi bila dah putus menyesal ,hampeh betul..,


Takda istilah "tak gentleman" kalau lelaki tak belanja awek.., adik beradik sendiri pun korang kedekut nak belanja inikan awek..grrrr!!!  bukan maksud gua jangan belanja langsung, tapi jangan didik mereka dengan mewah dari duit korang..!


Nak cari awek carilah yang pernah melakukan situasi ini :


Situasi 1

Di kedai makan, sedang anda ingin membayar duit makan tiba-tiba si awek tegur dan berkata :

 " eh takpa..hari ini saya pula belanja awak..."


Situasi 2

Di panggung wayang, sedang anda ingin membayar tiket wayang si awek tegur dan berkata :

" tadi u dah belanja i makan, wayang ni biar i la pulak bayar"


Situasi 3

Di stesyen minyak sedang anda ingin keluar dari kereta untuk membayar duit minyak si awek tegur dan berkata :


"sayang nah duit isi minyak kereta.." sambil menghulurkan duit


Haaa..sesiapa yang mempunyai  awek pernah melakukan situasi ini silalah jaga mereka dan bercita-citalah untuk mengawini mereka ok..!

Kalau lagi bagus ikut cara gua..,dengan tak malu bersuara jer terus suruh bayarkan,....hahaha

Kalau dah kawin lain cerita memang lelaki akan belanja semuanya.., selagi belum kawin jangan didik pasangan anda yang semua kita kena tanggung.


**************************

Situasi awek yang patut dan segera tinggalkan ialah seperti ini :

Gf : i mau kita putus

Bf : hah!? Kenapa ? padahal i baru je nk beli BB baru buat kamu syg

Gf : haha., takda la i cuma bergurau la sayang

Bf : owh yer ker..,sama la... Aku juga bergurau..:D



Sekian...Peace (~_^)v

p/s : ciri-ciri lelaki yang harus si awek cari ialah seperti gua..hahaha




40 Orang Memberi Komen & Pendapat

wahahaha.XD yg kena blanje slalu rasa sangat best!

haha. nk beli bb terus xjd break.
nmpk sgt materialistik.
puih ~

naseb baik sy single hehehe


tak perlu risau benda ni huhuhu

kalau girlfriend je yg belanja boyfriend macamane pulakk???

boyfriend tu bengap la ek..

hahaha..sengal laa..
adoiyaii.. tp kn btol ke org ckp laki yg gentleman pntang kalo pompuan byrkan setiap kali makn or tgk wyg??

orang lelaki le kena belanja. kan org lelaki yg kena bagi nafkah.hehehe pengsan.

assalamualaikum ujang ...kenalah sama2 sebenarnya jgn sebelah piha je x adil namanya..:)

pompuan ni kengkadang ade yg camtu gak..muke tak malu..bukan nak balas balik..nasib baik wa x camtu..kah kah..

*aku cakap lelebih padahal aku pon pompuan..

seb baek aku takdak bf macam azfar!! muahahahahahahahahaha! tak ke binasa namanya.

sume situasi uw , hda prnah buat . at last , hda yg tgglkn dye sbb hda bz ngan stdy . takde mase nak lyn dahhh . hahahaha .

hahaha sgt setuju dgn entri ujang kali ni.. saya pun sama, kdg tak braoa selesa sgt kalau contohnya bf belanja, kalau boleh nak guna duit sendiri sbb nanti terasa mcm menyusahkan dia pulak..

hahaha... lawaknyer dialog yg paling bawah tuh.. hahahaha

tapi kalu bf yg suka minta belanja lg poyo jgn buat calon suami..kompem hampeh :))

yg penting saling membantu....n memahami keadaan....haha....baru gempak.....tp satu je aku xsggup bro..bab shoping....mampos....hahaha

situasi 1-3.. semua ade kat sy. muahahaha

eh, sama la pula.

semua situasi 1-3 tu ada pada saya termasuk yg last tu, main gurau2. best hape. haha~

betul2 :) saya pon tak pernah mintak org huhu :)

haha malas gua nk kapel wat msa ni.. nak carik bff then ajak kapel.. cun? haha

hahahaha memang best.. yang last tu lawak.. :-)

satu lagi...jgn mengajar awek tu benda yg bagus2, mahal aje...satgi bila da kawen mulalah x larat nk layan taste yg semakin tggi tu

mmg nak cari awek/pakwe yg ok....

carilah yg beradab n cantik dalaman..itu yg terbaik!


Dihimpit lelaki lelaki. Dilema!

hmmm..mslahnyer kan..org lelaki ni cepat perasan tau..bila kita niat nk mbantu dia lak pikir len..klu yg ego tggi 2 dia ingt kita pikir dia xdak duit.mula lah nk rasa tcabar.klu yg jenis xmalu tu...jaga2 laaaa..:)

hihihi situasi 1,2,3, tu slalu buat. dah masing2 student kene la paham. kan kan kan :p

Tapi kalau sekali perempuan belanje , nanti takut laki amik kesempatan~

kalau macam sy, kitorang sama2 give n take. contoh, kalau dia dah belanja wayang, sy plak kena belanja makan. duit minyak bahagi dua. hehee.. :D

ko dah taklayak jd pakwe org .. sbb ko dah laki org .... ke ko dah plan nk ade skandel ni ?????? haaaaaaaaaa

Apapun cari yg beragama dlu pntg..=) InsyaAllah dy xmaterialistik..

Apapun cari yg beragama dlu pntg..=) InsyaAllah dy xmaterialistik..

lagi hampeh bila belum declare couple dah mintak belanja macam2! Pernah jumpa pempuan jenis ni.

yahooo! situasi itulah saya buat dulu ngn dia masa dua2 student hehehe :P skg sy futher study n die keje. die byk belanja saya dah :D tq share yer!

cinta remaja time skola ni bukan cinta betul pun..sume sebab nafsu...

Kalau gf ja blnja nnti naik lemak smpi dh jd suami pun malas nk kja sbb smua bini kann... Tu pun bkn lg bengap dh tp bahalol.... ♥♥♥♥

Kalau gf ja blnja nnti naik lemak si bf smpi dh kwin pun mcm tu jgak...

betul tu bang.. kkdang tu sebelum kahwin ye2 je gntle konon belanja sana belanja sini, kesudahannya,, bila dah kawen ,, haprak.. biar pahit sebelum kahwin, jangan pahit selepas kahwein,,

Gf kena paham la situation yr bf..lg2 kalau dua2 student..paham2 la..duit tu guna untuk belajar..bukan bg perabis kat anak dara org


EmoticonEmoticon