Wednesday, May 16, 2012

Rindu Dengan Papan Hitam

Semperna Hari Guru ini gua teringat dan rindu pulak dengan papan hitam...('',)


 
Papan Hitam

Gua tak pasti zaman korang di sekolah guna papan hitam ke tidak hehe.., tapi gua pasti siapa yang zaman sekolah ada papan hitam mesti pernah menulis di papan hitam menggunakan kapur yer dak..??

Kapur yang biasa digunakan ialah berwarna putih..dan kapur yang kaler lain dibuat conteng2 ataupun dibuat baling-baling oleh budak-budak nakal macam korang.

Kapur yang dimaksdukan bukanlah kapur kasut tapi macam gambar bawah ni
KAPUR


 Dulu bila habis kapur dalam kelas jer orang yang selalu jadi mangsa untuk amik baru  di bilik guru ialah ketua kelas..padan muka..hahaha tapi kadang-kadang gua kena jugak..kena pergi buat muka tak malu pau kelas sebelah..derm.!!

Lagi satu benda yang sinonim dengan papan hitam ialah pemadam papan hitam.., pemadam papan hitam ini bukan digunakan untuk padam papan hitam sahaja tetapi digunakan oleh cikgu-cikgu yang garang untuk baling kepada anak muridnya yang nakal-nakal macam korang gak..hee

Sakit woo kalau pemadam papan hitam kena kepala...grrrrr  menyumpah dalam hati jer ckp "khinzir..khinzir"


Pemadam Papan Hitam


Lu bayangkan punya la solit pemadam papan hitam ini kalau hinggap dekat kepala sakit dia macam mana.., gua ingat lagi nama cikgu tu cikgu.....argh..tanak la sebut nama..bahaya...('',)

Pemadam papan hitam di zaman sekolah ini sangat unik kerana ia akan mengumpul segala kapur-kapur di papan hitam.., lalu seorang murid akan menjadi mangsa untuk tepok2 diluar kelas untuk menghilangkan kesan kapur..hahaha

Yang jadi mangsa tukang tepok2 diluar kelas ialah orang yang duduk didepan..hahahaha..sapa yang selalu buat kerja tu sekarang mesti ada penyakit ASMA....haaaaa semput....('',)

Lagi satu kalau sebut pemadam papan hitam ini mesti korang ingatkan..,selain tepok2 di luar kelas mesti cikgu korang pernah suruh pinjam pemadam papan hitam dari kelas sebelah yer dak..?? ke cikgu sekolah gua jer yang buat kerja pinjam macam tu..???

Part pinjam pemadam papan hitam atau mintak kapur dari kelas sebelah memang gua paling suka volunteer., gua suka masuk kelas lain sebab tinggi sikit market masuk wusha awek kelas lain..hehe.., tapi sebenarnya fikiran awek kelas sebelah orang yang selalu kena suruh ialah orang yang nakal..CILAKAK betul..

******************

Apapun zaman sekolah atara zaman kehidupan yang paling best...,

Selamat hari guru..,terima kasih kepada semua cikgu yang telah mengajar saya dalam apa juga bidang termasuk kawan-kawan saya yang juga pernah mengajar saya dalam apa juga bidang..., tapi ingatlah guru yang terbaik adalah pengalaman kita sendiri..('',)

Siapa nak baca kisah gua SKODENG CIKGU masa hari guru baca SINI <---


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : saya sayang guru2 saya dan saya tak sayang gurusamy...('',)


13 Orang Memberi Komen & Pendapat

teringat budak2 sek kena baling kapur sebab tido

kenangan masa sekolah kenangan paling indah.. bila dah habis sekolah oh.. rindunya pada cikgu, kawan2, cinta monyet.. hahaha..

zaman dulu2 je pakai papan hitam, kapur bagai. sekarang banyak dah pakai papan putih. huuh, zaman moden la katekan hee :)

hehe!! memang bess kalau kena baling!! selalu yang kena mesti kawan yang duk belakang..yang dok depan selamat!!!hahaha

best kan dulu-dulu main kapur papan hitam

papan tu warna warna hijau la..apasal org panggil papan hitam??kalau yg papan putih orang panggil papan putih pulak..huishhhhh

zmaan sekolah menegah dan pakai papan putih.huhu

nasib i sekarang guna whiteboard. :p

hahahahahaah...mengimbau kenangan ni

hahaa .. yes .. tepok2 pemadam papan hitam . uhuk2 .. batok sey :)

old skool blackboard..skrg susah nak jumpe skolah yg camni..

skang dah tak banyak skolah yg guna kapur lagi kan~

nak tambah. duster tu jugak cgu2 'bedakkan' dkt muke2 budak 'baik'


EmoticonEmoticon