Thursday, February 7, 2013

STAF KFC Surau Pun Tak Tau Dekat Mana...!!




Al-kisahnya :

Sejak gua makin boroi ni..., gua dah jarang pergi ke THE MINES shopping complex.., apa kena mengena boroi dengan tak pergi gua tak pasti.., sebab sebenarnya gua tak tau nak mukadimah cerita macam mana..hahaha

Dari gua pergi THE MINES gua lagi suka pergi ke ALAMANDA.., sebab ALAMANDA best sikit nak jalan2..yer dak..?? * setuju je la.!!

Baru-baru ni gua pergi THE MINES  sebab nak pergi repair talipon bimbit gua...haaa kalau sapa nak repair atau beli talipon bimbit boleh la ke THE MINES sebab situ senang dan murah...

Ok sambung cerita..,  bila sampai dalam THE MINES gua tengok banyak yang dah berubah antaranya toilet dah makin cantik dan surau yang dekat tepi bowling tu pun dah tutup dan dijadikan toilet untuk orang cacat.

Di pendekkan cerita selepas urusan talipon bimbit gua selesai gua pergi makan dengan Yana di KFC..., masa tu dah masuk magrib sambil Yana makan gua ingat nak la pergi solat Magrib dulu.., tapi bila teringat surau di tepi boling tu tutup so gua dah tak tau lokasi surau so tanya la staf KFC situ

***********************

Lokasi : dikaunter KFC
Masa : 7.50pm

"dik surau dekat mana ek" tanya gua penuh sopan ala2 ustaz don kepada adik KFC yang lengkap bertopi KFC

dengan penuh konfiden adik KFC jawap " surau dekat tepi boling tu bang "(lokasi lama)

"situ dah jadi toilet la dik.." jawap gua selamba

dengan mimik muka tebal adik KFC tu terus tanya kawan dia di kaunter sebelah yang berjantina wanita
" wei ain surau dekat mana yer "

" dekat tepi boling tu la.." jawap kawan adik KFC dengan penuh konfiden gak..

"erm...takpa la dik..nanti ustaz cari sendiri " jawap gua rendah diri sambil buat muka ala ustaz don...('',)


Di ringkaskan cerita 3 orang staf KFC disitu tidak dapat menjawap lokasi surau di dalam THE MINES.., secara positifnya gua beranggapan mungkin surau tepi boling tu siap renovate jadi toilet dalam masa tak sampai 24jam...('',)

*siapa yang biasa pergi THE MINES paham la jalan cerita dan lokasi cerita ni..., surau THE MINES dah berpindah ke tengah2 tingkat 3 tak silap...


***********************

"moral of the story"
- kerja KFC ke Doktor ker solat tu jangan tinggal
- kalau dah kerja kawasan situ kena amik tau lokasi surau mana






24 Orang Memberi Komen & Pendapat

Kikiki...kan...nmpk sgt...kantoi..

diorang sembahyang kat masjid kot... eh, ade masjid ke kat THE MINES tu???

jgn bersangka bruk...sy prnah keje mcd lpas abis spm dlu...biasenye ade tmpt kt dlm tue utk solat...2 yg xtau surau kt mne tue...sbb diorg solat kt dlm... :)

mungkin hari tu depa bertiga baru start keja selepas 5 bulan cuti besalin..muahahha

bhahahaaa tak mmpu nk ckp papee.

surau kat mines tu mmg dah lama bertukar kan..duduk kat tempat lebih selesa berbanding dulu..dan luas lah sedikit nak banding yg lama2 dulu dok terceruk dan kecik.

surau yang baru makin selesa & tak sempit. kesian pekerja kfc x pasal2 malu

This comment has been removed by the author.

dorg solat dalam ofis dorg kot.. *pikir positif..*

peringatan untuk diri sendiri juga :)

Dulu memang dekat dengan bowling.

Last dtang dlu pun tak jumpe surau. Malas nak cari, keluar cari masjid.

Time tu Asar kalau tak silap. Masa panjang. Kalau Maghrib, memang terjadi adegan tanya -menanya nih...

peringatan untuk diri sendirik ..

kita kena berprasangka baik dekat sesama manusia..mungkin dia solat dekat umah ke, dalam kfc ke, dalam stor ke, sape yang tau kan? Allah SWT je yg tau..kalau betul dorang xsolat, kita doa2 kan aje moge2 dorang dapat hidayah untuk melaksanakan menda wajib tu..mudah2an..

Adoi kantoi xsolat!

Msti lepas dr isu ni, org yg kerja di sopping mall yg terbaca entry ni cecepat amik tahu pasal LOKASI SURAU! ;)

hampeh ini orang. tapi ada je muslim yang xendahkn soal solat skg. tekejut statement kawan2 laki opis smpai bckp2 " pakai tudung tp xsolat tu cmno?" aku tpaksa diam je la hihi

Hehehehe.. dan jawpannyer.. Kantoi sudah..

cik anon :

dlm entri gua tak ckp pun budak tu tak solat dan tajuk pun tak ckp tak solat..kan gua bersangka baik tu..=)

point dia kurangnya tau la surau dkt mana..=)

haha .. pertanyaan ujang kpd budak tu membuatkan budak tu neves haha~~ itu sindiran secara halus namenye hihiih

semoga ada petunjuk kat mereka....

Saya setuju. Jgn berprasangka buruk dengan org.. Kita x tahu apa2..menyebarkannya juga satu fitnah. Maybe diorng x tahu sebab mungkin ye diorg x penah pegi sebab diorg solat kat dalam je..prasangka baiklah..


EmoticonEmoticon