Monday, February 3, 2014

Kelajuan Internet Maxis Fiber Home Terbaik..!!

Zaman sekarang ini Internet boleh dikatakan penting yer dak..?? kalau korang tak setuju mustahil korang boleh baca kata-kata gua di blog ini..sebab nak baca blog pun guna internet hehe

Disebabkan agak penting internet ini dalam idup gua..kerana ianya sebahagian pendapatan gua jadi gua terdetik untuk memasang Maxis Home Fiber di rumah..hehe

Kenapa Maxis Fiber Home..??

Jawapan dia sebab gua dah pernah pakai Unifi dah,  Unifi itu masih gua gunakan tetapi digunakan dirumah yang gua sewakan kepada penyewa rumah gua.., fuhh ayat dah macam keling paham dak..?

Jawapan kedua gua kenapa Maxis Fiber Home dan bukan Unifi ialah kerana  Kelebihan Maxis Fiber Home iaitu :

Harga Maxis Fiber Home

kelebihan maxis home fiber

Maxis Fiber Home vs Unifi

Maxis = 10mbps
Unifi = 5mbps

Maxis = RM 149 (tiada tv)
Unifi = RM 148 (ada tv)


*****************************************

Bawah ini adalah keputusan Kepantasan Maxis Fiber Home yang gua telah test sendiri

Review Maxis Home Fiber :


Kelajuan Maxis Home Fiber


Siapa yang sibuk puji unifi punya kelajuan itu secara tak langsung korang dah puji Maxis Home Fiber 2 kali ganda kerana apa yang digunakan oleh Unifi adalah benda yang sama digunakan Maxis Home Fiber, kabel yang sama dan juga line yang sama hihi

Kekurangan pada Maxis Fiber Home ialah dari segi serbis dia kerana berurusan dengan 2 pihak iaitu maxis dan juga unifi.., itu jika ada masalah..tetapi jika tiada masalah kekurangan ini tidak ada apa yang perlu dirisaukan.., so Maxis Fiber Home terbaik dari segi kelajuannya..hehe


Sekian...Peace 


5 Orang Memberi Komen & Pendapat

untunglah dapat speed begitu

wahhhh pakejs ekali ngan astro tu ke ...

unifi 5+10mbps(hypptv)

yang skli combine dengan astro mcm mne ek? org ckp lagi murah klau combine skli..


EmoticonEmoticon