Tuesday, April 15, 2014

Zafirah Dengan TUSI nya

zafirah dan ujang
zafirah dan papa


Zafirah sekarang ni dah agak petah bercakap.., walaupun kekadang bahasa dia sangat tinggi mengalahkan sasterawan negara..

Bahasa dia lebih rumit bila sel otak dia sedang berhubung...('',)


***************************************

AL-Kisahnya..

Zafirah : papa nk tusi...

Gua  : huh..? tusi.., mana ada tusi..

Zafirah : tusi la..ni ni ni ni...*sambil tarik tangan gua dan tunjuk ke arah dapur

Gua : apa tu tusi..? papa tak paham

Zafirah : tusi...ni ni ni ni *sambil tarik tangan gua dan tunjuk ke arah dapur


Dia dah mula tension sebab tak berjaya dapat apa yang dia nak iaitu TUSI...gua dah pening...

"ok ok.., anak papa pergi amik.. papa tunggu...." arah gua kepada Zafirah  tanda green light untuk dia amik TUSI dia.

Dia pun terkedek-kedek jalan pergi ke arah dapur....,

40 saat kemudian dia pun datang bawa TUSI yang dia nak....,






Gua : ni bukan TUSI la sayang...ni TISU...... *sambil dukung dia dan kiss pipi dia

Zafirah : TUSI la...,

Gua : ni TISU...buat lap mulut tu..

Zafirah : TUSI la papa.. ni ni ni...*sambil tunjuk tisu tu

Gua : hurm....



*******************************

Moral Of Story

- berdebat dengan orang kurang ilmu apa yang betul pun dia cakap tak betul
- siapa yang bodoh sombong dah serupa budak kecik


Sekian..Peace (~_^)v


8 Orang Memberi Komen & Pendapat

salam..

so cute zafirah.. haihhh.. mmg baya2 dia gitu la.. dia je betul.. kehkehkeh >.<

itu la tugas parent utk betulkan percakapan anak .... biasa la tu budak2 mmg cam tu ..

hehehe..comel kan bila kita cuba faham apa yg anak cakap.. :)

lorh..tisu rupenye...bajet die mintak kerusi

ahhaha..anmpaknya anak lebih bijak dr bapak dia da.....

Gagagaga... TUSI.. TUSI... wootwoot2


EmoticonEmoticon