Tuesday, June 10, 2014

Pengalaman Ngeri di MCD selepas pulang dari Indonesia

Mcdonalds

Syukur Alhamdulillah malam semalam gua selamat sampai ke Tanah Tumpahnya darahku iaitu Malaysia..., Minggu lepas gua berada di negara jiran kita iaitu Indonesia atas urusan kerja dan juga Liburan (holiday).., 

Lapangan terbang Bandung

Sepanjang di Indonesia tidak dinafikan gua memang rindukan masakan Malaysia.., kerana bab makanan ni gua memang cerewet sedikit..,  dan ramai kawan-kawan gua tahu yang gua bab makan ni memang fail terutama seafood hehe..Untuk kisah di Indonesia akan gua ceritakan di lain entri.., tu pun kalau rajin..hehe,

Ni gua nak story pengalaman ngeri di MCD tengah hari tadi..


***************************************

Pagi tadi gua bangun agak lewat sedikit kerana kepenatan yang menggila cadbury.., mana taknya dari airport Jakarta lepak situ dari pukul 2.30pm sampai pukul 6..30pm .., sampai Malaysia dalam pukul 10pm... fuh.!!

So lebih kurang pukul 11am tadi baru gua bangun tidur.., siap berak, mandi .., gosok gigi.., lipat cadar.., susun bantal.., tengok cermin.., sikat rambut.., pergi toilet balik basahkan rambut.., dan pakai baju semua ada la dalam pukul 12.30pm...

Selepas kelihatan hensem gua pun turun bawah.., tapi bila sampai bawah gua teringat yang dompet gua ada dialmari atas meja coklat di dalam bilik gua.., gua pun naik atas semula untuk mengambil dompet.

Oh ya.., sebenarnya dalam pada masa yang sama gua tengah lapar ., ye la dah tengah hari yer dak..? jadi gua set nak BRUNCH di McDonald's.

Dipendekkan cerita bila di McDonald's gua ingat nak drive thru sahaja.., tapi panjang pula Q untuk drive thru so gua parking sahaja dan terus ke kaunter.

***************************************

"hai selamat tengah hari, makan sini ke bungkus.." tanya awek mcd tu

"erm..bungkus jela tina.," jawap gua ringkas sambil cik awek mcd senyum tersipu-sipu malu

"mana encik tahu nama saya" tanya awek mcd tu kepada gua sambil buat muka pelik

"tu..ada name tag" jawap gua sambil muncung mulut tunjuk ke nametag dia , dan dia pun terus menganggukkan kepala tanda paham.

"kasi saya set besar bigmac 1 ok..," sambung gua lagi untuk memesan order

"air apa ye encik" tanya cik awek mcd.

"erm...kasi saya air mirinda ok"

dalam 3 minit kesemua pesanan gua telah siap didepan mata....

"Semuanya rm11.35 encik"  kata awek mcd kepada gua tanda meminta duit dari gua

"kejap ek" balas gua ringkas sambil mengeluarkan dompet dari poket belakang...,

Sekali bila gua buka dompet gua..yang ada dalam dompet tu hanyalah RM3 dan yang lainnya masih duit rupiah..!!!!

RM dan Rupiah

Dengan super spontannya gua terus blah dari situ tanpa sepatah perkataan dan toleh kebelakang pun....!!!! inilah pengalaman paling ngeri dan malu gua pada tahun ini...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Dan sampai sekarang gua tak tau apa jadi dengan BigMac yang gua order tadi..hahahahaha


Moral Of The Story

- sebelum berbelanja tengok la dulu duit tu




p/s :  sumpah malu gila..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

25 Orang Memberi Komen & Pendapat

hahaha.. gila punye ngeri.. sure tina tu nyumpah2 pastu..

serius malu weh... kalau aku mungkin aku terpaksa gadaikan maruah aku kat awek tu utk cover malu... hahahhaa...

kesian Tina..apa lah nasib nye selepas kejadian ngeri itu...

hahaha.. lawak la.. k. eyza pun pernah gak jadi macam tu.. tapi nasib baik pg ngan membe.. so, dioarang tlg bayarkan dulu...

Hehe tula baanyak berangan! Sile mati.dan repeat again!:P

peh, malunye camtu! nasib baik tina tak kejor mintak duit, haha

Hahaha..lawak ngeri betul. Mula-mula gelak pasal tina, lepas tu pasal duit. Adoi.. :D

hahahaah post ni memang memeriahkan hari isnin yg suram.. adoi gelak tak hingat... :)

nasib baik kau x pakai name tag masa oder. kang x memasal dia tahu nama kau hahahah

This comment has been removed by the author.

Hehe. Ok apa.. ada ribu2 lagi.. boleh order 10 big mac.. sure ni pun jadi pengalaman ngeri buat tina..

Haha.. Genius dooo kau..

ngeriii cadbury betol la! tak leh bayang kalu kite yg kena. wakaka

hohoho ..... sila ban diri sendri dr pi ke McD bangi tu

kes yang sama berlaku semalam beli-beli amek-amek kat MR DIY sekali duit dalam wallet singgit je semua. keluar kedai cucuk duit dulu...

Hurmmm..... jenuh budak tu nak citer kat supervisor / manager dia.... huhuhu - pengalaman ngeri bagi kedua belah pihak....ahaksss

Hahaha.. patut tukar slang terus cakap indon.. buat-buat tanya kalau dorang terima rupiah.. :p

harap2 tina x baca la blog ko nie...hehheehe

Oh tinaaaaaa..hahahahah mmg kena bringt betol2lah lepas ni hahahha


EmoticonEmoticon