Friday, November 14, 2014

Seminar Dunia Pelaburan Saham Untuk Bumiputra


Seminar Dunia Pelaburan Saham

Baru-baru ini berlangsungnya Seminar Dunia Pelaburan Saham yang bertempat di Menara PGRM Cheras..Program pelaburan saham ini sudah kali ke-11 dijalankan sepanjang tahun 2014 dan seramai 7,000 orang telah menghadiri program sejak tahun 2012.

Bila sebut pasal saham sahaja.., pandangan orang biasa-biasa macam gua ni mesti cakap

"ala orang cina boleh la main saham"

Tidak dinafikan..., lebih kurang hanya 24% sahaja kaum bumiputra yang berkecimpung dalam bidang ini di Bursa Saham Malaysia.

Dengan itu program pelaburan ini mendedahkan para peserta khususnya Bumiputra mengenai ilmu pelaburan saham yang rata-rata dimonopoli oleh bangsa bukan Bumiputra. Program ini bermatlamat untuk mengukuhkan inisiatif meyokong pertumbuhan pelabur Bumiputra di Malaysia.

Program ini dikendalikan oleh 2 orang ikon dalam industri pelaburan saham yang masing-masing mempunyai kekuatan serta pengalaman yang amat berharga untuk dikongsikan iaitu :

1. Mentor Pelaburan Saham No1 Malaysia, Tuan Haji Mohd Asri Ahmad 
(https://www.facebook.com/hj.mohdasri.ahmad)


 haji mohd asri ahmad

- Tuan Haji Mohd Asri Ahmad mempunyai pengalaman dalam bidang saham lebih dari 17 tahun..,  jadi memang tidak boleh dinafikan lagi ilmu dan pengalaman yang beliau ada dalam bidang saham ini.


2. First Vice President, Head of Retail Strategy, Affin Hwang Capital, Dato’ Dr Mohd Nazri Khan.

mohd nazri khan

- Dato’ Dr Mohd Nazri Khan pula merupakan Presiden MATA (Malaysian Associates of Technical Analysts) iaitu badan yang bertanggungjawab dan berkuasa dalam bidang Teknikal Analisis di Malaysia.


Seminar Pelaburan Saham yang berlangsung di Menara PGRM Cheras baru ini full house.., penuh dan padat.. apa yang lebih menggembirakan untuk penceramah ialah Program ini dihadiri oleh kaum Bumiputra.

Gua sendiri bila tengok peserta yang datang punya ramai kita punya aura sendiri akan naik ditambahkan lagi dengan perkongsian dari 2 orang mentor yang sangat disegani

Ada orang cakap-cakap dan perli gua..,

"fuiyoo nak main saham sekarang "
" ala benda macam ni belum tentu halal"
"ai...nak jadi kaya ke.."

Bagi gua.., cakap-cakap sindir ini tak lut untuk gua..hahaha., sebab yang berkongsi ilmu ini bukannya orang biasa-biasa.., tapi dari ikon saham negara yer dak..?

Kot gua nak belajar main candy crush boleh la gua dengar cakap-cakap dan nasihat dari kawan gua.., so bila kita nak belajar sesuatu ilmu itu elok la pada yang ahli..

Untuk menjadi usahawan berjaya serta menjadi seorang pelabur yang bijak, perkara pertama adalah ilmu. Dengan ilmu, kita akan menjadi seorang usahawan dan seorang pelabur yang tidak mudah ditipu serta kebarangkalian untuk gagal itu rendah.

seminar pelaburan saham cheras

Korang boleh tengok video sekitar Seminar Dunia Pelaburan Saham untuk Bulan November di bawah ini



******************************


Bahaya Pelaburan Saham Tanpa Ilmu

Segala permasalahan di atas sekiranya silap jalan penyelesaiannya akan membawa kepada..

Kerugian Wang

Setelah banyak wang ringgit anda laburkan sama ada untuk seminar,buku dan pelaburan anda akan mulai sedar bahawa banyak wang yang anda telah belanjakan semata-mata untuk mencari teknik yang betul-betul menjana keuntungan.

Kerugian Masa

Masa yang diperuntukkan untuk belajar, mencuba dan mempraktikkan kaedah-kaedah yang diperkatakan "Holygrail". Seharusnya, masa yang ada ini anda boleh peruntukkan untuk membuat banyak lagi aktiviti yang lebih berfaedah.

Kerugian Tenaga

Berkejar ke sana sini, menelaah buku-buku berkaitan pelaburan, habis tenaga digunakan untuk ke seminar yang merata-rata, akhirnya menyebabkan anda...

Putus Asa

Ketika ini, anda sudah tidak lagi mempercayai pelaburan saham akibat sudah kerugian masa,wang dan tenaga. Hasil usaha anda selama ini menjadi sia-sia dan akhirnya anda bertekad untuk tidak lagi melabur dalam pasaran saham. Ya, pasaran saham terlalu kejam buat diri ini!

Punca Pelaburan Anda Gagal

Mungkin anda pelik dan tertanya-tanya bagaimana anda masih tidak boleh menjana keuntungan daripada pelaburan. Walaupun sudah berpuluh-puluh buku sudah dibaca, berpuluh-puluh teknik sudah diuji, anda masih gagal untuk mencapai keuntungan yang anda impikan.

Ini semua berpunca daripada:

-Tiada MENTOR untuk anda merujuk segala permasalahan.

-Merasakan ilmu yang ada sudah mencukupi.

-Tiada pengetahuan asas dalam pelaburan.

-Menggunakan teknik pelaburan yang rumit dan bercampur-campur.

-Tidak mengetahui Cerita di sebalik tabir terjadinya urusniaga.



******************************

Jangan sibuk cerita bisnes jika tiada duit simpanan!
Jangan sibuk sembang pasal pelaburan jika tiada duit simpanan!
Jangan berani nak berbisnes jika tiada Mentor Bisnes!
Jangan tunjuk terer nak Melabur di Pasaran Saham jika tiada Mentor Saham!

Fikirkan bagaimana anda boleh menjana pendapatan pasif sebagai sumber pendapatan berterusan setiap hujung bulan, mingguan atau tahunan walaupun tidak melakukan apa-apa.


JADI APA TUNGGU LAGI...!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gua amat rekemen kawan-kawan sekalian ke ‘Seminar Pelaburan Saham’ oleh Tuan Hj Mohd Asri bin Ahmad dan Dato’ Dr Mohd Nazri Khan

Sesi seterusnya InsyaALLAH akan berlangsung pada 19 & 20 Disember 2014 (Shah Alam).

Untuk maklumat lanjut mengenai seminar-seminar Tuan Hj Asri Ahmad yang bakal diadakan di masa akan datang, layari

www.asriahmadacademy.com

Artikel Terkait

10 comments

Perghhhh...saya zero ilmu ttg ini, kalau dpt turut serta alangkah bagusnya

Jom join pencarian bloglist.
Untuk 2 Bulan .
Syarat - syarat pun senang .
Apa lagi? Jom!

http://faris-ris.blogspot.com/2014/11/segmen-pencarian-bloglist-november.html

saya sgt kagum :)
Dr. Nazri dulu rakan seopis saya....suatu ketika dulu...

yelaa....xde ilmu nnti selok belok saham tu kita xphm,..

lepas nih gua nak melabur 1 billion...untung2 boleh bayar hutang.... kah kah kah..

Thanx for sharing. Memang best program dari Richworks. Boleh daftar ni ;)

Hari tu Tuan Hj Asri ada datang ke Sabah buat seminar.. Tapi sayangnya tak berkesempatan nak datang.. Dah dua kali dah termiss.. Memang rugi betul.. Harap ada lagi selepas ni..

Terbaik.. Saya langsung tak ada pengetahuan tentang nhe..hehe

terbaik la..mmg orang melayu tak berapa berani main saham ni ;)

Jemput join segmen CN ye ;)

http://www.cekgunorazimah.com/2014/11/segmen-bloglist-januari-2015-by-cn.html


EmoticonEmoticon