Sunday, December 11, 2016

JUS QALBI AL-EHSAN BAIK UNTUK KOLESTROL


Korang pernah dengar Jus Qalbi dak..? kalau belum atau baru nak mencuba tu maksudnya korang salah seorang yang sayangkan kesihatan korang hehe...

Maybe yang terbaca artikel ini pun kerana kenalan korang dah perkenalkan korang tentang Jus Qalbi yer dak..? guwa cuba kongsikan beberapa kelebihan dan kebaikan yang ada pada Jus Qalbi.

Ekceli guwa mula kenal Jus Qalbi pun dari rakan blogger .., so bila diperkenalkan guwa usaha sendiri untuk mencari dan mencuba Jus Qalbi sendiri.

Kebetulan sempena MAHA 2016 ,  JUS QALBI ada buka pameran dan guwa pun teringin untuk terjah hehe

  ************************************

Sebelum tu guwa kongsikan 5 BAHAN UTAMA JUS QALBI AL-EHSAN dan kelebihannya


Bawang Putih - berfungsi membantu dalam sistem pernafasan, perbaiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah. Selain itu mengelakkan penyakit serangan jantung dan mengurangkan tekanan darah tinggi dan penyakit kanser

Halia - membantu menghadamkan makanan dan membuang angin yang terdapat di dalam usus kecil dan usus besar

Lemon - Vitamin C dan baik untuk usus

Cuka Epal - Mengurangkan adar kolestrol, membantu penghadaman dan beri tenaga

Madu Asli - Menguatkan jantung, buah pinggang dan badan, Menghindarkan badan letih dan lesu.



Korang nampak tak kelebihan 5 bahan ini memang baik untuk badan dan yang paling penting untuk jantung kita yer dak..? Sebelum terlupa guwa kongsikan juga tanda-tanda Kolestrol yang tinggi:

-Sering berasa kebas-kebas pada kaki.
-Timbul bintik-bintik putih (biji kolestrol) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.
-Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.
-Sering berasa sakit kepala.
-Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala.
-Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.
-Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat. Ini menunjukkan kadar kolestrol anda terlampau tinggi.

Jangan main-main bab kolestrol ni...bila mana kolestrol dalam badan dah tinggi.., boleh dikatakan masalah jantung kita pasti ada... secara peribadi kolestrol guwa pun sebenarnya tinggi itu pasal terasa nak cuba jus qalbi ni hee

Selain merawat kolestrol jahat dalam badan, Jus Qalbi Al-Ehsan juga ada banyak kelebihan lain. Antaranya ialah:

šŸ’•mencuci dan membuang kolestrol
šŸ’•merawat masalah saluran jantung tersumbat
šŸ’•mencegah kompilasi jantung
šŸ’•menyingkirkan toksin dalam badan
šŸ’•melancarkan peredaran darah
šŸ’•menurunkan tekanan darah tinggi
šŸ’•melancarkan sistem pernafasan
šŸ’•menghindari penyakit strok
šŸ’•mencairkan lemak
šŸ’•mengurangkan serangan gout
šŸ’•membuang angin dalam badan
šŸ’•mengatasi masalah selsema
šŸ’•meningkatkan daya pemikiran dan minda
šŸ’•melegakan sakit-sakit badan dan sendi
šŸ’•kaya dengan vitamin C (mencantikkan kulit)
šŸ’•menurun dan melangsingkan badan
šŸ’•menambah tenanga
šŸ’•meningkatkan sistem immunisasi badan
šŸ’•melancarkan sistem penghadaman
šŸ’•kesihatan yang berpanjangan
šŸ’•mengurangkan risiko asma dan semput
šŸ’•melegakan selsema



****************************


Berbalik kepada Jus Qalbi di MAHA 2016 , guwa sendiri dah pergi dan terjah dorang di BOOTH D18, HALL C (International Hall) 

Apa yang menarik dekat MAHA 2016 ini Jus Qalbi ada harga special diskaun sehingga RM73 oi..! elok korang boleh terjah ke Booth Jus Qalbi ni sebab korang boleh dapat info terus dari dorang.., dan yang paling penting korang boleh mencuba atau rasa secara PERCUMA hehe


Kalau korang tanya guwa rasa dia macam mana..? nak huraikan atau terjemahkan rasa dia pun payah.., tapi boleh kata rasa macam cuka dengan madu.., tak berapa manis tak berapa masam. Tapi korang jangan risau bab rasa sebab bila dah letak dalam peti ais bila sejuk rasa dia sodap hehe.., sebab tu nama dia JUS QALBI kot....hihi

So siapa yang nak pergi MAHA tu boleh la terjah Booth Jus Qalbi k...atau refer details bawah ni :

Algae Park Sdn Bhd
No.80A, Jalan Renang 13/26 Seksyen 13,
Shah Alam. 03-5511 4366
HP: 017-7300366 & 017-3730366
Facebook : JusQalbi HQ Official
IG : @qalbialehsan 

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon