Blog peribadi seorang bernama ujang

Monday, December 20, 2010

Apa Kelebihan Hujan



سْــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي


"ani.........angkat kain hujan.............,jemuran dah turun............"(petikan filem pendekar bujang lapok)


Sekarang nie musim hujan, ada yang mengeluh, ada yang gembira, ada yang berduka, dan ada yang tengah tidur....hehe

Di musim hujan nie banyak kemalangan sering berlaku,ramai yang bersedih....,tak lupa juga yang kaki layan ASTRO mengeluh sbb tak dpt tgk siaran..yang kaki pancing pulak mengeluh sebab ikan takda..,yang kaki tidur seronok sebab sejuk, yang kaki buat anak tue seronok pulak sebab ehem2..hihi, yang kaki shooping pulak tak tau la....so mcm2 ragam manusia nie.




Sebenarnya tak patut mengeluh dengan hujan nie..disebalik kejadian hujan nie mcm2 hikmah di sebalik hujan nie

Ada orang kata hujan itu RAHMAT...benda itu betul sebab ada dinyatakan dalam Al_quran tentang hujan nie...antaranya


"......dan DIA menurunkan air HUJAN dari langit,lalu DIA menghasilkan dengan HUJAN itu buah-buahan sebagai rezki kamu...." al-Baqarah 22

"....dan ALLAH menurunkan kepadamu HUJAN dari langit untuk menyucikan kamu dengan hujan itu..." al-Anfal 11


" Dan KAMI turunkan kepada mereka hujan ( batu ), maka perhatikanlah bagaimana kesudahan bagi orang-orang yang berdosa" al-A'raf 84



Member aku ckp, hujan-hujan nie ramai la buat anak..betul ker...?


SEKIAN....PEACE(~_^)v




P/S : siapa tak tau buat anak tanye Hamzah Ian (jgn marah ek bro)


14 Comments
Comments

14 comments:

zOuL.MzMn said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

anak kucing ke?

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

zoul - anak kucing,kucing yg buat..hee

YanaMIB said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

buat anak?? tettttttt~

Along Tapa said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

asal hujan jek mesti rasa nak kena kopi o kaw panas2...peh..terangkat beb~~

Gorengbaek - Hello Malaysia!!!apa sudah jadik??

Hangit habis dah - Kali ni giliran sok kabor online pulak..

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yana - pandai ker buat anak..??

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Along Tapa - ape yg terangkat..hee

darkbatman said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha.. agaknye.. btol kot.hahaha

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

batman - hahaha...batman nie komen mesti pelik2..hahaha

mR.sYaH said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahah.. hujan2 sedap tidur.. sejuk... heheh..

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mr syah - tau takper..mmg best

Qaseh dalia adelia said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

amboiiiii..
heh yg pasti biarlah hujan di dalam hati pasti de pelangi yg menanti..peeweet hehe

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

syok lena time hujan
sejuk hehehe
tp kalau kat opis..mana leh lena..

✿(^^,)✿

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

qaseh - hihi, wow ayat penuh drama

Ujang9897 said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yanie - tdo itu best..hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang