Sayang Emak Saya






Aku terpanggil untuk menyertai Contest ajuran tuan tanah bernama SUDIRMAN


سْــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي

Nukilan Yamin

Mak..
Betapa susah payah engkau melahirkanku
Betapa sengsara engkau membesarkanku
Betapa repotnya engkau mendidikku
Begitu besar kasih sayangmu

Mak..
Engkau selalu peduli diwaktuku sakit
Engkau selalu hadir diwaktuku susah
Engkau selalu menghibur diwaktuku sedih
Engkaulah segala-galanya bagiku

Mak..
Kumenyesal telah membuatmu sedih
Kumenyesal pernah tidak menurutimu
Kumenyesal pernah membentakmu
Betapa durhakanya diriku

Tuhan..
Satu pintaku padamu
Berilah kekuatan, kesehatan dan kebahagiaan yang berlimpah buat makku
Buatlah kasihku yang tak habisnya buat makku
Semoga aku dapat memberi kebahagian seumur hidupnya
Amin



Kenapa Sayang Mak..



- Sebab dia telah melahirkan aku kedunia ini...terima kasih mak...
- Mak banyak bersusah payah untuk membesarkan aku
- Mak selalu memberikan aku kekuatan dalam apa jua cabaran hidup
- Mak mengajar aku Erti Kehidupan




Impian dan Azam untuk Mak..


- dari kecik aku berazam untuk hantar Mak aku ke tanah suci Mekah
- aku nak jadi anak yang soleh dan mendoakan mak aku ke syurga
- aku bukan anak orang senang..,jadi aku nak berjaya dan menjadikan mak aku hidup senang




Hal yang paling nakal


- hurm...nak taip nie menitis air mata aku...., banyak dosa yang aku telah buat pada mak aku, banyak kali juga aku buat mak aku mengalirkan air matanya disebabkan sikap aku....

- adoi..aku takleh nak tulis panjang-panjang pasal nie..air mata aku akan mengalir dan terus mengalir...

- Terima kasih Sudirman kerana membuatkan aku sedih..




Ingatlah selagi mak kita masih hidup, kasihi dan sayangilah mak.....dan jika Mak sudah meninggal dunia, ingatlah jasa Mak.doakan kesejahteraan Mak kita.

Jasa Mak cukup besar dalam hidup kita, semoga kita menghargainya dan membalasnya jika berkesempatan...insyaAllah..

Sentimental aku buat entri ini sebelum nie segmen bro ben klik SINI


Layan jer la Gambar Klasik aku nie...Sekian





{ 29 comments.. read them below or add one }

~faty~ ~faty~ January 7, 2011 at 12:04 PM
wahh..sebak sbntar.tibe2 rindu mk.huhu

anyway,good luck!!
=)
Zie Zie January 7, 2011 at 12:15 PM
semua org yang ada mak sayang mak dia,kecuali si tanggang aje..

anak sayang mak, tp ade zaman sekarang mak pon x sayang anak, dibuang nya lagi merata-rata..

good luck..
nazirulhazwan~ nazirulhazwan~ January 7, 2011 at 12:24 PM
baik upenyer ko ni jang.hehe aku ingat jahat jer.hehe
sudirman sudirman January 7, 2011 at 12:33 PM
tq join..menarik..pernceritaan yg penuh makna..gambar2 pun menarik...link blog anda telah dimasukkan ke dalam list contest...tq ye...teruskan menyanyangi mak anda...hanya dia satu didunia...
noreed noreed January 7, 2011 at 12:48 PM
bace sekerat jer takut ter....'huwaa' good luck for this contest.

notty btull muka budak yg duk terkangkang kat kerusi tu kan?sapolah tu...hehehe
YanaMIB YanaMIB January 7, 2011 at 12:50 PM
ecehh contest syahdu..gud luck..!




























psst:: gbr bdk kecik yg pondan..lalalala~ =P
toyolkiut toyolkiut January 7, 2011 at 1:40 PM
tanpa mak, siapa la kita..
TK sayangggggg kt mak juga..
s.y.a.r.q s.y.a.r.q January 7, 2011 at 1:47 PM
saye syg emak saye jugak walaupon mak suke bebel.. he he he
Along Tapa Along Tapa January 7, 2011 at 2:21 PM
aku pun sayang ma aku gak...nasib tgh cuti..mak aku kat depan mata..

ehem..ko kena buat entri ni lagi sekali bro..ada satu lagi mak yang ko tak letak..bakal mak mentua..haha

kalo ko buat entri tu..sah benda paling nakal ko buat ialah menculik anak dia nak jadikan bini ko nanti..ahaks

Gorengbaek - Kenapa ramai jantan sudah tangkap syok sama janda skang??

Hangit Habis dah - Alahai cik kak...bertimbang rasa la sikit ek...
adan adan January 7, 2011 at 2:52 PM
salam.. wahai tuan tanah blog ini.. jahat kan sudirman tu.. buat contest untuk orang rasa sedih..
Ujang9897 Ujang9897 January 7, 2011 at 2:56 PM
sudirman - hee

ezan - sila cium mak kamu

noreed - hihi

yana- cis
Ujang9897 Ujang9897 January 7, 2011 at 2:57 PM
miss neeya - thanks

toyol kiut - cium mak cpt

syarq - bebel tue best

along tapa - siot kau
kakchik@ella kakchik@ella January 7, 2011 at 3:15 PM
tersentuh hati akak dik. sbb akak pun emak jugak. serta merta teringatkan emak di rumah. huwaaaa .. sedih ni.
sudirman sudirman January 7, 2011 at 3:20 PM
so apa lagi..jom ramai2 meriahkan contest nie..nak jg tgk blog lain citer dari dalam hati mengenai mak..jommm
alexa yussida alexa yussida January 7, 2011 at 3:31 PM
ishk tacingnyer story..nasib baik baru lps webcam ngn mama,jd xdela nak nanges rindu mama..hehe:D

da grad ke..bestnye,gud luck taw untk contest n everythg:)
diana diana January 7, 2011 at 4:38 PM
rajin join kontest ye..
semoga berjaya..
efa efa January 7, 2011 at 4:55 PM
uhuk :( ujang bikin efa sedih la..btw klasik sungguh pic tu...good luck yerp
Azie Azra Azie Azra January 7, 2011 at 9:48 PM
ujang ~ 'ujang berhati taman' tade pula org search kt google kan?hehe.rindu mak juga ~
KyêrulL KyêrulL January 8, 2011 at 5:26 PM
Semoga Berjaya Untuk Contest Nie ^.~
KyêrulL KyêrulL January 8, 2011 at 5:26 PM
Semoga Berjaya Untuk Contest Nie ^.~
||aLeaSaRa|| ||aLeaSaRa|| January 16, 2011 at 2:59 AM
comelnyer bro masa kecik2..dah beso?handsome he3...krm slm mak ye