Wednesday, February 16, 2011

Cebuk Bontot

(gambar hiasan)



Rasa pelik ker perkataan CEBUK ek...????

Biasa lepas ehem2 kan kena cebuk, ker aku sorang jer guna perkataan cebuk...? korang biasa lepas ehem2 cebuk kan...


Adoi...susah pulak cakap ehem2 nie..maksud aku berak..., lepas berak mesti la cebukkan..takkan nak main selit-selit tisu jer...gila geli...!!!( faizal fredley selalu buat mcm nie)


Pagi tadi borak-borak dengan bro monday..aku ckp tengah sibuk dia ckp jgn cebuk..hehe, so aku tergelak la baca ayat manja dia..=)


Tak lama lepas tu, member aku baru keluar toilet.., aku nampak dia jalan terkengkang kengkang..,kompom lepas Berak ni

Aku pun cakap dekat member aku,

Ujang : "woi kau lepas berak cebuk tak"

Naz : * buat muka blurr 

Ujang : asal kau buat muka taik 

Naz : Cebuk tu apa..??


aku terus cangkung depan dia dan buat gaya CEBUK....* sila jangan bayangkan aku buat gaya macam mana














Korang rasa betul ke tak aku buat gaya tu...ke aku tipu?????



CEBUK ke CEBOK <--aku tak tau eja..aku reti sebut jer..hahahaha


P.S : Naz bukan nama sebenar ok



59 Orang Memberi Komen & Pendapat

ang ni memang gila la jang... hahahaha

hahaha cebuk tu org dulu2 je .hang kan veteran tu pasal cebuk .
skang sembur air paip je . hax
tak pon BIDET .tandas duduk yang ada air chut chut tuh . haha

ujang dulu kekecik IEB selalu guner perkataan tu.. tapi biler dah tua bangka nie malu plak nak guner perkataan tu..

hahhaa.. samapi laa ni.. che masih guna perkataan cebuk...

cebuk biase je..tak plik...tu dikire dialek
sesetengah negeri ada gune pkataan tu

Bahasa Jiwa Bangsa...bahasa dulu2 banyak orang sudah lupakan...

biasa je pkai ayt tuh..
klu sy eja cmni 'cebok'..hehe

*yg wt aksi cebok x thn tuh.

ahahaah ujang2...:P xnak bygkan tp tba2 terbayang..hehe

eh. dah terbayang dah pon. imaginasi jauh ke depan. muahahahaa..


sweet gile kucing tu..anyonyonyooo

haha x abis2 name naz yang kene..cian dy..haha
dah terbayang lak ererr~

paham je ape tu cebuk..
sbb sy pn org kedah..
tp sy lg prefer spell " CEBOK "
:D

hahaha....kelakar gila...naz bukan nama sebenar...wahahahaha

sampai skang aku still gunalah..bahasa turun temurun

ko memang gila la...adoi...oiii ape selit selit nih..

hahahahaha....x percaya lah Ujang buat gaya macam tu...hahaah..kelakar je rasa...tapi memang guna "cebuk" pon...

tak dpt bygkan kalau ujang buat gaya tu.. hahahaa.. :D

cebok=bekas nak cedok air dalam jamban...

tu je yang ahkak faham...hihiii

hahahaha gelak guling2

ekh bukan ke ejaan die **cebok**
sambil muncungkan mulut~

ayat biasa lah tu... akak mmg smpai sekarang guna ayat tu.. er.. ada ayat lg power ke nak gntikan perkataan cebok tu????

kalau kedah cebuk tu maknanya gayung.. kita x guna perkataan cebuk kalau nak mencuci lebih ehem2.. tetap guna perkataan basuh. kekekekeke

aku pon guna cebuk gak! memang takde len lagi lah! hahaha cebuk ke cebok ke same je kot!

haha, gua suka ceduk beb.. bru la rasa tradisional sikit.. hemoh hemoh

orang joho pon panggel cebok macam aku ni org joho!

org jawe konfem taw. cthnye wa. hahah ;D

cebok la..heee
qaseh : cebok tu macam gayong la..tau tak gayong??hee

hahaha...aku pn masi guna perkataan tu la.

giler huduh kau ounye demo..
ooops..
heh

hahahaha...terbayang la ko wat gaya cebok tue....adooiii...

pnah dgr, tp xmmpraktikkan. eceyhh :P

alamak..tak sempat nak reply..,

so maksudnya mmg ramai la tak tau cebuk tu ek..

lepas berak kene cebuk.., tu la maksudnya

mesti la buat muka kalau x tahu!!!huahaha~

kalau belah kedah nie cebuk / cebok tu gayung.....yg bekas amik air dalam kolah tu...kolah tau x?

Ini busOk punye entry...wakakakakak...^^'

ada gak la yg xtaw cebok tu apa =_="
uhui....~

ap perkataan len selain cebok??
hahah..adoii entry ni klako la..ckp psl cebok la plak..hahaa

aku rasa ceboklah.. skang org tak pakai cebok dah.. pakai yg lagi best.. ko dah cucur dah?? ko paham?? hahah..

apa tu???
cebok tu mcm bekas untuk ambik air kan??

tp kn...kamu ni xsenonoh la...huh
kan cikgu ajar sebut buang air besar..hoh

seyes baru 1st time dengar cebok tu amende.bule ajar anak-anak lepas ni.haks

semangat je ko wat gaya
cebuk tu gayung kan

still guna lagi perkataan tu...hehe

ai juga guna perkataan tu...lalalalala~

err benda apa tuh..tak pernah dengar pon.haha tapi kalako la weh...

tengah bayangkan kau buat gaya tu bro. keh keh keh

as salam..
haha..ku belajar sebut ni masa tadika.atuk ku belah ibu yang ajar cakap, orang kedah. asalnya dari kedah kot?

cebuk*
tapi ada orang kl sebut ceduk.mana satu ni? ceduk tu untuk makanan.adoi. :s

tak ada ke entri yg lebih suci~haih~

hakhakhakhak
saya tawu cebok tu apa. Tapi x terbayang plak la gaya cebok yg awak buat tu.

alamak dh terbayang la ujang buat gaya cebuk cmne.hahaha...

tp serius ar ramai gak mmber2 xtau cebuk tu ape...sibuk deme tau la ape.hahaha

hahahahahaa!!


















saya susah nak ketawa berbunyi...tapi dengan entry cebuk(ke cebok?sy pon xtau eja!haha) berjaya wat sy gelak yg bersuara!!='D


EmoticonEmoticon