Monday, October 10, 2011

Jawapan Sebenar Heliza Mengenai Isu HUDUD


Heliza Helmi

Gua pasti 85% rakyat Malaysia  mengenali Heliza yer dak..?? dan gua pasti juga Heliza tak kenal korang yer dak..?? hahaha

Baru-baru ini kecoh pasal Artis komen mengenai ISU HUDUD.., dan dari jawapan artis-artis memang menyakitkan hati...nak baca sila ke blog  SOLIHIN ZUBIR <--

Gua suka blog Solihin Zubir ni sebab isinya memang best...('',)  pasal isu Hudud gua ada baca salah satu komen dari HELIZA, dan gua agak terkejut juga komen dari heliza..

Tapi gua inginkan kepastian dari HELIZA gua tanya sendiri di Facebook beliau (dah kawan kena la tanya)



Kak Zeq adalah pengurus peribadi Heliza...



Selepas itu Heliza menjawap kebenarannya



Gua tanya kepada Heliza supaya dia tahu yang keratan akbar kata-kata dari dia telah tersebar dan ramai telah salah tafsir..,

Lebih ngoi lagi..wartawan tak tulis pun kata-kata Heliza yang sebenar...derm..!!! itulah dia dunia hiburan sekarang.

Selepas kes Heliza itu, ramai yang hilang kepercayaan dan rasa hormat kepada Heliza, dengan itu dia baru-baru ini bersama dengan Kak Zeq (pengurus) pergi membuat ulasan sebenar dari komen dia yang hangat diperkatakan.


Kata-kata dan jawapan dari Heliza yang dipetik dari Keratan Akbar
*****************

"Saya seboleh-bolehnya tidak mahu memberi komen kerana sedar ilmu dimiliki tidak seberapa, malah saya ada menyarankan agar perkara ini dirujuk kepada pakar, ulama dan orang bijak pandai untuk mereka membuat pertimbangan. Ini kerana saya bukan orang yang berhak berbicara mengenai hal ini.

“Bagaimanapun, berlaku silap faham. Saya tidak menyalahkan sesiapa kerana saya faham pemahaman orang mungkin berbeza dengan apa yang saya sampaikan,” katanya.


Ulasan penuh di Sinar Harian...klik SINI <---


*****************


Gua selaku kenalan HELIZA (pergh ayat nak poyo..hahaha) nak bagitau yang sebenarnya komen heliza mengenai HUDUD bukan seperti yang heboh diperkatakan.., Kata-kata Heliza telah disalah tafsirkan dan wartawan memang macam tu kerja dia.., tapi takkan la Heliza nak salahkan wartawan yer dak..??


Kesian heliza aku wei nangis-nangis dan runsing dia fikir pasal ni.., ('',)  kak zeq dan heliza meminta supaya semua orang tidak salah tafsir dengan kata-kata yang wartawan tulis di keratan akbar sebelum ini..,


Kepada Ija..rilek ek..jangan cedih-cedih ('',)


Gambar Hiasan Bersama Heliza...

Waktu berbuka puasa bersama muzik FM

Promosi Syurga Cinta

Ketika Perjumpaan Sahabat Blogger


Biodata HELIZA klik SINI

Sekian...Peace (~_^)v


p/s : lepas ni jangan tak suka HELIZA dah ek..hihi


tags : hudup heliza, komen heliza mengenai hudud, heliza komen pasal hukum hudud

29 Orang Memberi Komen & Pendapat

kecian adek syomel nie... sib baik ada ujang...

ade penjelasan camni baru la org paham... bagus Heliza terangkn hal yg sebenar dgn tenang & akal yg waras..

*untung la dpt jmpe Heliza... ak ni biler la ade can nk jmpe Heliza...

soal hudud soal negara perlu bincangkan... biasalah tu pihak media suka gembar gemburkan perkara yg mcm ini, utk lariskan jualan akhbarnya!

sesuke hati wartawan je nak tulis.. aish.

Masuk perangkap media ler tuh. Lain kali kena berhati-hati dengan media. Jangan komen langsung soal-soal yang di luar kepakaran kita.


Terbaru dari Logokoko:

[U] Proton Satria Neo menyerupai binatang apa?

[U] Dijumpai mati di padang golf

[U] Gambar dulu-dulu #2

[10SX] Gambar bermacam-macam KOTE!

kesian dikja...sabar separuh dari iman, jgn sedih2, dunia hiburan biasa la tu (rasa mcm retis pulak). Apa pun ramai peminat yang sentiasa menyokong dikja. Ujang pun ramai peminat sokong gak (kena tulis, takut kalau tak tulis kena kentut)

risau sungguh ko yek







takut ahkak benci heliza...ahaks!

artis ke..blogger ke..wartawan ke..mereka manusia...pandai berkata-kata..pandai jugak memutar cerita..

biasalah wartawan, nak cari publisiti lebih, cerita yg tak betul pun disebar2kan..

sebenarnya dlm hal ni xde sape2 slh.. slh paham jek :)

TQ so much ye yg masih support heliza... insyaAllah kami akan lbh berhati2 dimasa akan dtg...

barakallahu fik...

bgus ada entri mcm ne,jdi org ramai pun dapat tahu jawapan sebenar Heliza..Tidak juga ada org pandang serong kat Heliza

PERKARA YABG PERLU SUAMI KETAHUI KETIKA ISTERI HAMIL

heliza ckp kat aku td, dia ok je. :)

biase laa
perkara yg takde punn wrtwan bleyh jd kan ianya ade

dugaan jerk tu kaann

first kita kena bersangka baik .. ecece pasal artis lain takmo buat pendedahan ke ujang hik2x

len kali cakap je la no komen. ape yg susah sgt. macam x biase je. kan retisssss ^.^

sib baik ujang ada nak explain.. bila mula2 baca dulu memang terfikir juga betul ke dia yg kata atau yg menulis tu mengubahnya. sebab dah maklum selalu berlaku, lain artis cakap, lain pula yg ditulis. harap peminat memahaminya.

Alhamdulillah jika benar itu bukan statement heliza yg sebenar..
aku tak condemn heliza.. tp aku cuma condemn komen dia yg disalah erti oleh wartawan tu..

aku pun pernah di'interview' oleh wartawan. Dan wartawan hnya akan tulis berdasarkan kesimpulan mereka dari hasil temuramah tu. Mungkin sbb tu berlakunya salah faham.

Ada hikmah semua ini berlaku. Ada hikmah jugak peminat lahirkan kemarahan secara terbuka dan menjadikan isu ni sensasi. Kalau tak, mungkin heliza tak sedar apa yg ditulis wartawan tu bercanggah. Kalau tak, mgkin enot takkan sedar dan mintak maaf atas keterlanjuran katanya. Kalau tak, semua artis2 akan lebih senang mengeluarkan statement jahil tanpa segan silu.

Semoga apa yang berlaku memberi manfaat kepada semua. Terutama WARTAWAN.

Hye heliza.. Assalamualaikum.. Cewah.. mcm heliza baca komen aku ni.. Len la lu ujang.. bespren dia.. :D

err.. lupa.. makaseh ujang coz suke i.. muahaha..

wartawan yang bersalah sebenarnye , same gak macam drama melodi tuh , hahaha

hampeh nya komen kau solihin oi..haha

wartawan pon dah cukup ilmu ke nk ckp org yg bukan2?
mmg ape yg dikatekan heliza tu betol.
sy sendiri skrang berada di negara arab.


EmoticonEmoticon