Wednesday, December 28, 2011

Review Filem Papa I Love U



Pada 27/12/2011(malam semalam) gua bersama rakan blogger berkesempatan menghadiri Majlis Pra Tonton Filem Papa I Love You bertempat di MBO Subang Parade.

Gua dapat tiket hasil pemberian rakan blogger bernama IEB., kenapa dapat tiket free?? malas gua nak ulas dekat sini..hahha

Filem Papa I Love U arahan Hashim Rejab ini merupakan filem ke duanya, filem pertama arahan abang hashim ialah Sekali Lagi yang juga tidak mengecewakan

Filem yang berkonsepkan kekeluargaan ini memang kemahiran abang Hashim.., siapa ingat Drama ADA MAYA..? haaaa..!!! brother ni juga la pengarahnya.., gua memang minat filem macam ini..hahaha


******************
Review Filem Papa I Love You


Filem Papa I Love U merupakan filem yang ke 52 keluaran MIG dan juga filem kedua Hashim Rejab . Filem ini berani membuat kelainan dimana mempertaruhkan heronya yang tidak memerlukan rupa paras yang hensem iaitu Zalif Sidek

Gua ditengah-tengah bersama Zalif Sidek dan penyibuk Jamar


Zalif Sidek tidak hensem tapi serius comel...hihi..auw auw..('',)


Pemilihan pelakon dalam filem ini bagi gua sangat sesuai dan tepat kerana lakonan Zalif Sidek , Lisa Surihani dan adik Mia Sara sangat-sangat tidak mengecewakan..


Pelakon utama iaitu Zalif Sidek memainkan wataknya sangat bagus , secara peribadi gua hampir mengalirkan air mata bila scene 



 - Mereka terpaksa tidur di taman permainan dan mia melihat maknya di bintang.., sob sob...=(
- Bila masa mereka tiada tempat tidur apabila hujan turun...sob..sob..=(
- Ketika mia menangis tidak mahu meninggalkan Elly(lisa)...uwaaaaaaa.....=(
- derm..!!! gua nak mengalir air mata gak la..


Serius wei..., siapa yang layan habis boleh menangis bila terkenangkan perkara tu terjadi dekat diri kita lagi-lagi gua bakal dapat anak nanti...sedih-sedih menusuk kalbu wo kalau main jiwa dengan keluarga ni.., kalau jiwa jiwang gua tak sedih...('',)


Tapi pengarah bijak mengawal suasana sedih sebab bila gua nak menangis jer, ada jer adegan lawak sengal Bahar lakonan Zarif ni memujuk hati kecil gua...hihi, kalau dia biar jer serius konfirm air mata gua mengalir..

Kesengalan Bahar memang terselah dengan wataknya yang selamba dan juga gelabah lebih, bak kata mia "papa ni over la"..hahaha.., wei siapa nak jadi saps ibu Bapa ataupun yang sudah jadi Bapa layan filem ni memang best wo..!!!


Jalan ceritanya sangat mudah dan ringan untuk difahamkan, kisah mengenai kekeluargaan.., nak tahu apa kesudahan filem Papa I Love U.?? adakah mia meninggal ataupun ayahnya yang meninggal..??, saksikan di pawagam pada 29/11/2011

Sesiapa yang minat jalan cerita kekeluargaan inilah Filemnya

Rating 
8/10

Trailer Filem Papa I Love U



Gambar Sekitar Majlis Pra Tonton Papa I Love U






Antara Rakan Blogger Yang Hadir Pada Majlis Pra Tonton

- Krew-krew Ohmedia
- Roti Kaya



Sekian...Peace (~_^)v


p/s : Lisa Surihani wangi wo...hihi

tags : papa i love you, review filem papa i love you, kutipan filem papa i love u, kutipan dilem papa i love you

21 Orang Memberi Komen & Pendapat

Betul lah,.. ngalir jugak sikit air mata bila tgk Mia nangis pujuk Elly

sedih ke? huhuhu takot nak tengok kat panggung... kang banjir plak....

semua cerita hashim rejab ada lisa surihani ek..

mcm best bile tgok preview filem ni..

nak nengok jugak la sebab de lisa :)

Masa tonton film sekali lagi pun aku boleh nangis wei.. Hahaha.. *Malu

Bestnya kalau boleh pergi jugak

hampir mengalirkn air mata??? bukn dh mengalir ke air mata u..elehhh~

nak tengok nak tengok.. aku tengok cite sekali lagi pun sedeh woo...

crita besh yg mengesahkan pengorbanan papa ea.... nie beshh beb patut ditontoni oleh papa semalaysia...

jumpe bro smlm, tapi cm segan nak tegur...hahaha...

http://falihinjasmy.blogspot.com/2011/12/review-filem-papa-i-love-u-lisa-si.html

okay fine rugi kot kte tak gi..dapat gak tiket ni tapi takleh gi..sobbss

aku rasa sejak nak jadi papa nie... ko memang lebih touching dan sentimental la jang....hik3x

spnjg crita ni org kat sblh2 snyp je.. mgalir air mata upenye..

ujang! cane leh dapat tiket free? nak jugak! T.T

btw, tgk gmbr pon dah tau 'papa' tu comel!!!!! xsabau nak tgk ;)

btul filem nie best sgt2... dah nangis walaupun tahan2.. tahniah filem wajib tonton buat semua..

setuju part yg sedey tue.. bila teringat nangis lak..

cian mia.. tgk mama kat bintang

time hujan tue sedey sgt2...

pi tengokla sape blum tgk tau

memang cite ni best.. menagalir air mata kot tgk filem ni.. ;)

ujang hang buat review camni jeke dpt tiket free...jeles plak eden ni ha


EmoticonEmoticon