Thursday, January 19, 2012

Review Filem Sumpahan Kum Kum



Malam tadi gua sekali lagi berkesempatan menghadiri majlis Pra Tonton Filem terbaru keluaran MIG., kali ini gua menonton filem Sumpahan Kum Kum,

Gua mendapat 20 pas jemputan dari pihak MIG dan dengan pas yang ada gua bagikan kepada semua rakan-rakan blog gua.

Gua malas bebel panjang sebab gua nak review nanti mesti panjang

*******************

Review Sumpahan Kum Kum

Pertama sekali yang gua nak bagitahu mengenai filem ini ialah TERBAIK....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dari permulaan mula filem ini gua dah mula ada terkejut bila babak dalam toilet., cis jilaka punya hantu..!!! berdesut jer hilang kelibat mahluk dalam toilet tu.

Kekuatan filem seram ini bagi gua ialah sound effect dia dan mimik muka pelakon-pelakonnya., selain itu pergerakan kamera yang perlahan membuatkan degupan jantung gua meronta-ronta untuk meletup..lagi-lagi bila malam..derm..!!!!


Degupan jantung bila siang : /\_/\_/\_/\_/\_/\_
(biasa)

Degupan jantung bila malam : /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
(laju gila..!!)


Bila scene malam jer hati kecil gua akan berkata " cilaka malam lagi" haa..begitu la punya seramnya suasana dalam panggung wayang.., serius shit memang mendebarkan.

Kebiasan jalan cerita hantu gua biasanya boleh pertikaikan kenapa macam itu dan kenapa macam ini, biasa la cerita melayu yer dak..?? tetapi dalam filem Sumpahan Kum Kum, abang Bob Hasim bijak menyusun jalan cerita supaya penonton boleh paham kaitan dalam satu babak ke satu babak yang lain. God job bang.!!

 Bob Hashim (pengarah)

Filem ini bagi gua memang hebat dan terbaik kerana bob hashim tidak memerlukan pelakon yang popular tetapi hanya menggunakan pelakon yang baru meningkat naik seperti Wawa zainal dan Shima anuar...dua2 comel hihi,

Gua nak huraikan jalan cerita pun tak perlu sebab korang boleh baca sinopsisnya dan menonton trailer.di SINI<--, tetapi dekat sini gua nak tekankan bahaya inilah filem paling seram ke 2 dalam malaysia yang pernah gua tengok, sebelum ini "Jangan Pandang Belakang" berjaya membuatkan gua jerit dalam panggung. Tetapi semalam "Sumpahan Kum Kum " berjaya membuatkan gua menjerit dan ketakutan dalam panggung..hahahaha...

 Gambar Hiasan
( macam ni la rupa si som)


Paling gila gua takut ialah bila babak terlanggar kepala hantu di kawasan kubur dan babak si som di rumah makcik dan bila dalam kereta ada tangan memegang mamat tu dari belakang dan semua la yang gua takut..hahaha

Filem sumpahan kum kum ni bahayanya bila korang dah keluar wayang pun benda tu akan terbawa-bawa dalam fikiran korang., antaranya bila memandu, bila masuk toilet dan bila ada orang ketuk pintu rumah..., ini semua terjadi kepada gua..hahahaha siot tol..!!! malam tadi balik sorg takut woi..!!


Rating :
Seram = 10/10
Jalan Cerita = 9/10


Siapa yang minat filem SERAM., secaja jujurnya gua rekemen korang tengok SUMPAHAN KUM KUM


Saksikan Di Pawagam Berhampiran Pada

26/1/2012

*******************


antara rakan blogger yang hadir semalam


* kejap lagi gua update lagi.., gua nak pergi hospital dengan bini jap


p/s : Terbayang Wawa zainal lagi ni


16 Orang Memberi Komen & Pendapat

hehehe. tgk trailer cm best, nk pegi tgok la. hehe.. tringat wawa ? haha. mngamuk bini tu kang :p

munyik cam bess jer..takut tu tak seram sikit kalau nak tengok citer hantu ni...tambah2 anak kecik dok sebelah...memang tak dapat nak tengok la

bestnye dapat jemputan..untunglahhh..huhu..


xnak tgk cite seram nnti masuk mimpi plak..hahahaha..

ouh..kenape misti ado gambat antu tersebut T_T

mnt wawa plk ke..? mule2 jmp xtau pn nma die kan..

dapat tiket free tp tak dapat nak pegi, sedih, hee hmm, wajib tengok ni.

dpt tiket byk... tp tak bagi aku pon
;( ....huhuhu

hummm....sonokla dapat layan hantu cute dan lawa....demmmm

Saya pun tgk filem ni jugak semalam.

Oklah tapi takdeler best sgt. Paling tak best, slow sangat

tak mo!!!tak mo!!serius aku taknak tengok sorang2..HAHAHA!!!..(seram sangat ke sbb hang tu penakutt)aihh.

kalau movie seram...takut nak tengok huhuhu

ya allah mmg rasa nak tgk, tp takut termimpi2 lahh!! aduyai susah ni.. T_T

cerita ni mmg best lah ujang kan. =)

aku yang skeptikal cerita seram malaysia , pun boleh feel tengok cerita ni.

sbb mmg lain dari yang lain.

free2, jemput singgah blog aku pulak ye. =)

fahmimahat.blogspot.com/2012/01/review-filemsumpahan-kum-kum-mig-online.html

aha, compare to Keramat, Hijab or Jangan Pandang Belakang...aq rasa Kum Kum adalah better... =)...


EmoticonEmoticon