Tuesday, December 6, 2011

Blog ni pulak di REVIEW

Part 7

Ramai bosan dengan entri gua yang manjang review jer yer dak..hahaha.., ni gua dah janji nak buat jadi gua tunaikan dan gua laksanakan..('',)

Semua entri ini gua dah buatkan untuk autopublish...jadi gua setkan masa untuk keluar tiap2 hari..sekarang dah masuk part 7

Blog seterusnya :

 Ida

Gred A

Seperti biasa gua kalau masuk blog orang akan tengok header tuan punya blog..hehe, jadi dengan header ida ini bagi gua orait dan cantik..hihi

Ok pertama sekali gua nampak benda yang perlu tuka ialah cuba ida letak statistik trafik yang kat atas tu di sidebar..rasanya lagi kemas dan tersusun.,

Ke dua gua tengok shout mix yang ida guna sekarang ni tak friendly user sebab mcm leceh nk letak nama.., cuba guna yang lain mcm blogger2 lain guna..('',)

Yang lain2 gua tak jumpa apa2 yang cacat cela sebab blog ni yang lain-lain memang dah ok...entri pun sempoi jer gua baca..best..!! penulisan ok..

Blog ang dan entri ang dah mantap..rajinkan update dan promosi blog ek..lama-lama trafik blog ang akan lebih mantap...



Gred C

Gua tak paham mamat ni nak gak kena review kenapa..hehe, tapi dah nak gua review jer la

Blog ni tak ada header hanya menggunakan www.azrijohan.com sebagai header, motifnya maybe untuk lebih simple

Agak menjengkelkan bila masuk blog ini dengan keluarnya popup Selamat Datang Notis, tak cara cuba korang masuk.., bagi gua reader blog kurang suka dengan adanya benda tu yer dak..?? 

Dari segi layout blog dah ok cuma tak ada bloglist dan label dan juga blog archive., 

Iklan nuffnang yang sentiasa bergerak rasanya lagi elok letak setempat di sidebar sebab iklan bergerak macam tu tak mesra pembaca blog yang on9 menggunakan selain laptop dan PC..=)

Dari segi penulisan dan entri gua tengok lebih kepada SEO., secara peribada gua kurang suka..hihi

Secara purata untuk menjadi blog SEO ,Trafik tinggi dan juga sumber pendapatan dari pengiklan luar blog lu terbaik., tapi dari segi pembaca blog tak sesuai. tak caya tanya blogger lain..('',)





Gred B

Header dah ok cuma terlalu penuh sangat...tapi tidak keterlauan..,

Iklan heartbeat dekat letak dekat bawah rasanya kurang respon dari orang..,rasanya iklan ni perlu kan klik dari orang..tapi bagi gua iklan heartbeat tak berapa perlu..kalau rasa ok jangan buang,kalau tak ok buang jer..hihi

Shoutbox yang "borak cik en" tulisan dia terlalu besar cuba kecikkan sikit.., sebab akan menganggu pembaca yang online guna HP

Rajinkan update entri hasil buang fikiran sendiri dan kalau entri melibatkan segmen atau GA jangan biarkan terlalu lama dientri..lama-lama nanti akan datang la pembaca blog setia..


Fazrulnoor

Gred B

Papa adam ni gua ingat dia belum kawin, sekali dah kawin rupanya..derm..!!
Meh gua cerita pasal blog dia ek.., gua suka dengan header mamat ni.., rasa kebapaan tu ada..hihi

Dari segi layout tak banyak masalah, guna 3 kolom tapi masih ok sebab tersusun, cuma rasanya widget follower tu lagi kemas kalau letak di sidebar...('',)

Page per entri gua rasa kurangkan kepada 3 per page..sekarang ada 5 kan..hee..,

Dari segi penulisan pulak semuanya ok dah cuma kena repair sikit iaitu jangan shortform sangat ek..('',)


*****************

Hari ini bermulanya tugasan berat gua di Langkawi sempena LIMA...,grrrrr!!! gua bertugas di LIMA bersama rakan blogger yang juga satu opis gua iaitu Wacanaku

Tapi best wo LIMA ni...jet perjuang berkeliaran di udara dengan begitu deras wei...!!! laju gila..pergh..!!! ('',)


Nanti habis entri review blog gua, baru gua review keadaan di LIMA..


Review Part 1 dan Part 2  dan Part 3 dan Part4 dan Part 5 dan Part 6<--- klik 


Sekian...Peace (~_^)v


p/s : dekat langkawi ni hari2 gua jumpa kilafairy a.k.a angela jolie malaysia..('',)

19 Orang Memberi Komen & Pendapat

huhu! SEO memeningkan. hehe! best lagi blog peribadi! woha!!! :)

saya cadangkan, ujang timbang berat blog yang direview. huhu!!! :)

alaa asyik2 abg syafiq je yang first komen . haha

hati2 dekat LIMA . ade rusuhan . haha gurau .

Huhh..LIMA..
naseb baik bukan ENAM..
hahaha


oo..dgn bro wacana ke..hehe

gadis lg.. rmi tul peminat blog ni dikalangan gadis.. huhu

gadis lg.. rmi tul peminat blog ni dikalangan gadis.. huhu

gred A?? alhamdulilah.. thanks sifu :)P

bile entah blog gua nk dreview?...

jangan lupa review blog akak ye...heheheheee

bestnya tengok LIMA... tak pernah pergi pun!

This comment has been removed by the author.

THANK YOU! ( i represent the bloggers that you've reviewed) hehehehe.

thanks for the review :)
nak ubah mana patut.. hehehe

BEST NYA DAPAT BACA KOMEN ABG UJANG..!!

BOLEH BELAJAR DGN LEBIH MENDALAM PASAL BLOG...TAK PERLU BACA TIPS-TIPS...AYAT PON SEDAP2..YEAH!

TERIMA KASIH!

BEST NYA DAPAT BACA KOMEN ABG UJANG..!!

BOLEH BELAJAR DGN LEBIH MENDALAM PASAL BLOG...TAK PERLU BACA TIPS-TIPS...AYAT PON SEDAP2..YEAH!

TERIMA KASIH!


EmoticonEmoticon