Thursday, December 8, 2011

Blogger lain pulak di REVIEW

Part 8

Gua review blog ni bukan main terjah...mereka yang izinkan..tQ

Blog seterusnya.


 Gred B-

Gua terus terang tension masuk blog ni..hihi

Pertama sekali masuk blog ni ada Signboard "click here to enter zaidatulazny corner" itu terlalu menjengkelkan untuk pembaca., sebaik dan seeloknya buang benda tu ok..

Layout pulak agak tak mesra pembaca sebab bila gua scroll ke bawah tapi sidebar statik pastu widget follower tak nampak , yang ada cuma butang follow di belah atas yer dak.?

Navigation tu dah kemas cuma tak berapa mesra dengan pengguna dan pembaca blog..kalau susan elok2 di sidebar lagi mesra dan mudah.

Blog ni tak ada bloglist..gua rasa elok letak untuk senangkan blogwalking,

Shoutbox view dari laptop gua agak pendek..tak boleh nak taip..=)

Erm..pemilihan nama juga penting zaida guna nama ザイダツアズニ rasanya susah untuk orang ingat atau kenal, kalau blog zaida dah ramai orang suka nanti dorang akan google nama yang dorang ingat..kalau buat tulisan cina orang susah nak kenal...

Cuba tuka benda-benda ini dulu untuk kasi blog mesra pembaca , mana tau kemungkinan lepas tukar pembaca blog zaida akan naik..=)


 ***************


Gred B-
Erm..blog ni header tak ada..jadi dia kasi gambar dia so gua tepek ler gambarnya ('',)

Erm..gua rasa nak kasi blog best layout kena best gak..., cuba nini tuka layout dan templete blog..kalau nak tempat pun ada jer kawan-kawan buat layout blog..=)
Iklan di blog gua tengok ada 2 iaitu nuffnang dengan advertlets yer dak..? gua rasa guna satu jer la..elok guna nuffnang lu dan letak ke 3 tempat ok

Di sidebar gua tengok tulisannya kaler biru dan bgroundnya kaler kelabu jadi agak susah nak nampak tulisan..cuba tuka ok..

Gua tengok entri dah best dah..cuma kena la repair blog sikit ok..kasi lagi mantap..=)

 ***************


Gred C

Erm...masuk blog ni gua ingat ownernya bujang lagi..hihi..rupanya dah 2 orang anak tak silap gua..=) ha tak caya pergi masuk blog akak ni..hehe

Blog akak ni gua rasa banyak perlu repair.., header tak berapa banyak masalah cuma kalau tuka lagi ok.., tak tauka pun takpa kot..hihi

Masuk blog akak ni jer dah dapat tengok beberapa benda yang tak perlu ada seperti widget kata-kata aluan bawah header tu, dan juga sign guestbook, 2 benda ni rasanya tak perlu ada dan penting untuk kasi blog mesra..('',)

Widget follower tu rasanya lagi kemas kalau letak di sidebar

Terlalu banyak widget yang tak perlu ada di blog seperti sudut perhidmatan,suhu, masa, kalender, penguin dan juga semak PTPTN., mungkin benda tu semua perlu dan cantik di mata tuan punya blog., tetapi untuk mesra pembaca benda tu tak perlu..,

Gambar di sidebar juga terlalu banyak jadi akan terlalu pada di sidebar..('',)

Rasanya banyak lagi benda tak perlu ada di blog akak, tak ada masalah untuk personal blog nak penuhkan blog., tapi kalau akak nak ramai masuk blog dan baca blog akak mesti perlukan perubahan.

Tapi kalau tak kisah boleh biar jer ok..., yang penting diri happy yer dak..('',)


****************


Gred A

Blog akak ni ada header...tapi dia kasi gambar atas tu so gua tepek la..cantik gak yer dak..?? nak tahu header akak ni wusha la sendiri ok..hihi

Erm...blog akak ni takda apa yang perlu gua komen sebab dah ok segalanya...('',) cuma di sidebar tu benda yang tak berapa perlu boleh buang kot..macam award tu..hihi..tapi kalau ok biar jer.

Entri akak semua dah best dan sempoi gak..best best. sama macam kawan dia mamaema..('',)

**********

Review Part 1 dan Part 2  dan Part 3 dan Part4 dan Part 5 dan Part 6 dan Part 7<--- klik

Sekian..Peace (~_^)v





25 Orang Memberi Komen & Pendapat

banyaknya typo . haha , maaf2 :)

menarik cara mengulas blog2 tu.sangat jujur.huhu

bagus la bro ni..

bro mintak komen sikit blog aku..


yg mane serabut2..le aku adjust..

kalo ko free la.

gred C pun ada..
blog akak gred ape la agaknya..
nak direview jugak..hihi..

gud gud..komen yg jujur=) blog sy gred brape la leh kasi ek?hihihi

Bagus lah segmen mcm ni. Good job, Ujang! Sorry sbb tak sempat nak masuk hari tu. Busy. :)

mari review & komen sikit blog tracy lak ..huhuu...

salam...

senang2 review goblog aku plak eh...hihii

aku cadang kat ko jang, blog2 yang ko belum review, ko review kat blog dorang je terus.....huhu!

apa yg di ulas memang jujur sekali sm dh pi melawat blog tu semua...

nanti ada masa review blog SM lak, kalau ada benda perlu di ubah kritik jew..senang untuk perbaiki..

jang bilo blog den nak dapek gred ni..kalo dapek naik gred lagi cantik..mcm kojo gomen plak haha

thank you very much ujang sebab review blog susie...janggal plak panggil akak sebab susie rasa umur kita lebih2 kurang je kot.....hahahah..nak betulkan anak susie dah 3 boy semua...

thanks ujang sbb review blog akak ;-)

review2 ujang semua membina. gud job. tunggu part seterusnya pulak ;)

salam perkenalan yu ols!!

jang! dah blk dr langkawi ke? ade ole2 tak? weeee~

waaa.. 1st time kunjung di sini... suka baca review2... boleh juga ditingkatkan dlm blog saya nanti....

Ujang..review blog miza pulak..I need it..hehe kalau ad mse review k

wow jujur gila review...try blog den pulak mcm mne...heheh...

assalamualaikum ujang...bagusnya setiap hari ada jer review utk blogger kan....:)

hahahhaha den yang baru berblog ni entah tahun ape la baru dapat direview.miahaha

blog awek je ko terjah..cer analyze blog aku lak bro..

tertunggu-tunggu review blog, boleh Lia blogwalking satu persatu..


EmoticonEmoticon